Rechtszaak Bezoekrecht en aanvraag bi-locatie

lucgescheiden

Re: Rechtszaak Bezoekrecht en aanvraag bi-locatie

#31 , 04 sep 2011 15:44

1) Het feit dat er op dit forum nog steeds een rubriek echtscheiding bestaat, waar posters wandaden komen melden spreekt voor zich.
2) Mochten politiekers verantwoordingsplicht hebben, m.a.w. in een openbaar debat hun veranderingen komen staven en motiveren, dan hoeven zij niets te beloven, dat ze niet kunnen waarmaken en aldus het volk ook geen rad voor de ogen te draaien. Democratie heet dat!
3) wat we onder 'hier' en 'daar' moeten begrijpen, begrijpt de rechtbank evenmin
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#32 , 04 sep 2011 16:14

1) ja
2) politiekers doen heel veel aan die verantwoordingsplicht zo ook hun visie geven wat ze met Uw stem doen voor de verkiezingen. In werkelijkheid gaat die verantwoordingsplicht / drang zelfs te ver waarbij hun recht op privé en familieleven wordt aangetast.
3) wat we onder 'hier' en 'daar' moeten begrijpen, begrijpt de rechtbank evenmin
Gelukkig mag je dat verduidelijken omdat wat je hier beweert ik ook niet begrijp
* * *
Nog dit: iemand die lid is van SBO (Steunpunt Blijvend Ouderschap http://www.sbo.be" onclick="window.open(this.href);return false;) die in zijn hoofding van een draad "bezoekrecht" aanwent begrijp ik ook niet. Bij een ouder verblijf je om daar te genieten van je opvoeding. Als de ene vader zogezegd "bezoekrecht" heeft wat heeft de moeder ouder dan? Met bezoekrecht ontouder je iemand! Dat lijkt mij toch een blaam voor SBO die m.i. toch zou moeten strijden voor wat ze staan.

De bilocatie regeling is de regeling die het beste voorkomt dat een gescheiden ouder uit het leven van een kind verdwijnt. In de pers lees ik onvoldoende dat SBO deze regeling genegen is als 1 ouder daarom verzoekt.
Bovendien bied de bilocatieregeling in vele opzichten gelijke kansen aan beide ouders. Dat verhoogd de kans en snelheid om vrede tussen de gescheiden ouder te bereiken. Van zodra bij de 1ste rechter de bilocatie regeling modaal is zal ook de juridische strijd om het grote gelijk (ik kan beter opvoeden dan de andere ouder) sterk getemperd worden.

RR

ovan

#33 , 04 sep 2011 19:29

Ik zou zelfs een stap verder gaan! Gesteund op het EVRM is het een fundamenteel recht dat beide ouders evenveel gewicht in de schaal van de opvoeding moeten kunnen brengen. Met andere woorden..als ouders uit elkaar gaan is bi-locatie een fundamenteel recht van het kind. Als de ouders daar onderling van afwijken, kunnen ze daar afspraken rond maken. Indien geen akkoord wordt automatisch teruggevallen op het "fundamenteel recht". Echter indien om gegronde reden en mits bepaalde voorwaarden kan er pas naar een rechtbank gegaan worden om daar anders over te laten oordelen.
Door die manier worden ouders gedwongen, maar vanuit een gelijke kansen situatie, te overleggen en oplossingen te zoeken. Op die manier wordt "het vechten voor gelijke kansen" (want dat is de bi-locatiewetgeving...je moet al juridische stappen ondernemen om het RECHT te hebben!!!! dus sowieso vechten!) verschoven naar vechten voor EXTRA omgangsregeling... dat is al heel wat anders.
Door deze regeling ga je de jeugdrechtbanken ongelooflijk veel minder belasten en zou de efficiëntie en kwaliteit van de uitspraken drastisch kunnen verbeteren.
Uiteindelijk is dat toch gewoon simpel... uit elkaar? => bi-locatie ...
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

lucgescheiden

#34 , 04 sep 2011 19:39

Blijkbaar zijn de rechters daar in praktijk moeilijk van te overtuigen, en toch maar klagen over het teveel aan werk...
(Hier is het 'nog maar' bezig van augustus 2008 !)

Dit systeem is, mijn inziens, gewoon in leven geroepen om zichzelf te supporteren... niet meer, niet minder

roderidder

#35 , 04 sep 2011 20:51

Dit systeem is, mijn inziens, gewoon in leven geroepen om zichzelf te supporteren... niet meer, niet minder
Welke magistraat slacht er nu een kip die als die zo nu en dan een gouden ei legt? Als je dat als beroepsgroep aanziet dan is het gerecht erger dan maffia omdat die enkel de volwassenen vizeerde en niet het misbruik van kinderen. Het gerecht in zijn geheel met inbegrip van actoren als notarissen, advocaten doen dat zonder dat wij in opstand komen zowat wekelijks. cfr. het verhaal van de lange lepels. Europees gezien een multi-biljoen euro industrie.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 616#p65616" onclick="window.open(this.href);return false; voor de goede orde niemand hier op het JF beweert dat het verhaal van de lange lepels niet klopt. Je geeft die kip pas uit handen als je echt niet meer anders kan tenzij je eer je geweten aantast.
Ik zou zelfs een stap verder gaan! Gesteund op het EVRM is het een fundamenteel recht dat beide ouders evenveel gewicht in de schaal van de opvoeding moeten kunnen brengen. Met andere woorden..als ouders uit elkaar gaan is bi-locatie een fundamenteel recht van het kind. Als de ouders daar onderling van afwijken, kunnen ze daar afspraken rond maken. Indien geen akkoord wordt automatisch teruggevallen op het "fundamenteel recht". Echter indien om gegronde reden en mits bepaalde voorwaarden kan er pas naar een rechtbank gegaan worden om daar anders over te laten oordelen.
Door die manier worden ouders gedwongen, maar vanuit een gelijke kansen situatie, te overleggen en oplossingen te zoeken. Op die manier wordt "het vechten voor gelijke kansen" (want dat is de bi-locatiewetgeving...je moet al juridische stappen ondernemen om het RECHT te hebben!!!! dus sowieso vechten!) verschoven naar vechten voor EXTRA omgangsregeling... dat is al heel wat anders.
Door deze regeling ga je de jeugdrechtbanken ongelooflijk veel minder belasten en zou de efficiëntie en kwaliteit van de uitspraken drastisch kunnen verbeteren.
Uiteindelijk is dat toch gewoon simpel... uit elkaar? => bi-locatie ...
Fout
Je redenering is juist maar je overteugd me niet. Je haalt hier geen EVRM uitspraak aan die je redenering bevestigd of ik geef je helemaal gelijk maar de EVRM rechter (nog) niet.

RR

Lucke
Topic Starter

#36 , 04 sep 2011 21:44

1) Nog dit: iemand die lid is van SBO (Steunpunt Blijvend Ouderschap http://www.sbo.be" onclick="window.open(this.href);return false;) die in zijn hoofding van een draad "bezoekrecht" aanwent begrijp ik ook niet. Bij een ouder verblijf je om daar te genieten van je opvoeding. Als de ene vader zogezegd "bezoekrecht" heeft wat heeft de moeder ouder dan? Met bezoekrecht ontouder je iemand! Dat lijkt mij toch een blaam voor SBO die m.i. toch zou moeten strijden voor wat ze staan.
RR
Of ik nu lid ben van het SBO heeft niets met de titel van dit onderwerp te maken. (trouwens, vind net dat men in 17 jaar geen vooruitgang heeft gemaakt)
Ik ben overtuigd voorstander van bi-locatie.

Met de titel verwijs ik naar mijn rechtzaak waarbij ik voor bi-locatie ga.
Met het bezoekrecht verwijs ik naar de periode totdat ik een vonnis heb... m.a.w. ik heb momenteel enkel bezoekrecht, opgelegd door een jeugdrechter, die in mijn ogen, de situatie enkel maar heeft erger gemaakt! Verder enkel plichten!
Gemeenschappelijk ouderlijk gezag... wat een klucht, mama doet wat ze wil met onze dochter. Papa wordt er toch niet bij betrokken. Wordt van niets op de hoogte gehouden.
Dank u wel Belgische justitie!!!!!!

roderidder

#37 , 04 sep 2011 22:19

2011-17=1994
...ik heb momenteel enkel bezoekrecht, opgelegd door een jeugdrechter
Een jeugdrechter in 2011 maakt net als in 1994 vonnissen maar in 2011 kan die geen bezoekrecht op een legale manier opleggen zoals in 1994.
Gemeenschappelijk ouderlijk gezag... wat een klucht, mama doet wat ze wil met onze dochter. Papa wordt er toch niet bij betrokken. Wordt van niets op de hoogte gehouden.
Juridisch is dat gemeenschappelijk gezag geen klucht hoor. Je bent hierdoor door een juridische bril gezien beide een evenwaardige ouder van julie dochter.

RR

Lucke
Topic Starter

#38 , 04 sep 2011 23:12

2011-17=1994
Een jeugdrechter in 2011 maakt net als in 1994 vonnissen maar in 2011 kan die geen bezoekrecht op een legale manier opleggen zoals in 1994.

Juridisch is dat gemeenschappelijk gezag geen klucht hoor. Je bent hierdoor door een juridische bril gezien beide een evenwaardige ouder van julie dochter.

RR
Leg mij eens uit welk er verschil er is sinds 1994. Heb een vechtscheiding van nabij meegemaakt 28 jaar geleden. Ik zie geen verschil. Het belang van het kind staat nog steeds niet voorop!
Het feit dat dit forum bestaat is, in mijn ogen, de bevestiging hiervan .

Gemeenschappelijk gezag geen klucht, Juridsch gezien misschien niet..... in praktijk,.. een grote lacher!

roderidder

#39 , 05 sep 2011 00:01

Zoek op de wet van 13 april 1995
Daarmee werd bezoekrecht uit onze wet gehaald en vervangen door het principe dat beide ouders het ouderlijk gezag behouden bij een (echt)scheiding.

Dat is in de praktijk geen lacher hoor. Tenminste niet voor de magistraten.
Zij nemen al hun maatregelen in eer en geweten, ook al die beslissing om geen maatregelen te nemen, dan nog doen ze dat in eer en geweten.

Hier op het juridisch forum kan je volgens mij niemand meer vinden die stelt dat magistraten vaders NIET discrimineren.

Discriminatie is bij wet verboden en is strafbaar. Iemand discrimineren is iemand schade toebrengen. Een rechter kan een discriminerende persoon veroordelen tot het vergoeden van het slachtoffer voor de geleden schade. In België is er een wet die discriminatie verbiedt op grond van volgende criteria:
...Geslacht...
Zo bestaat er in België de:
•antiracismewet
•wet op de gelijkheid van vrouwen en mannen
•antidiscriminatiewet

Hoe kunt u discriminatie bewijzen?
Het slachtoffer moet niet bewijzen dat hij gediscrimineerd wordt, de dader moet bewijzen dat hij niet gediscrimineerd heeft. De rechten van het slachtoffer zijn dus beter beschermd.

Dat alles staat te lezen op http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... riminatie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist de website onder bevoegdheid FOD Kanselarij van de Eerste Minister

Cru gesteld: Hier op het juridisch forum kan je volgens mij niemand meer vinden die stelt dat magistraten vaders NIET discrimineren en die stelling in eer en geweten blijven beweren.
Aan U om het tegendeel hier te bewijzen

Toch moeten we ook relativeren: Nee, hier op het JF zijn er niet veel mannen die hun ongenoegen uiten. Er zijn zelfs meer vrouwen die als nieuwe partner de mannendiscriminatie van justitie aankaarten en misschien wat kort door de bocht... ze slikken het, nee niet massaal maar wel allemaal.

RR

lucgescheiden

#40 , 05 sep 2011 12:21

"Het slachtoffer moet niet bewijzen dat hij gediscrimineerd wordt, de dader moet bewijzen dat hij niet gediscrimineerd heeft. De rechten van het slachtoffer zijn dus beter beschermd."

DIT IS NET WAT ER AANGEKLAAGD WORDT!

Wanneer u als ouder co-ouderschap wordt toegewezen, wanneer er vervolgens;
een vonnis wordt geveld met een ongelijke verblijfsregeling.
Dan wordt de gelijkheid tussen vrouwen en mannen hiermede duidelijk geschonden.

Simpel hoe een ouder daarop kan bewijzen dat hij/zij niet discrimineert: het is de rechtbank die dat vonnis uitspreekt niet de ouder!

En nogmaals, niemand binnen de gehele rechtbank KAN u als gediscrimineerde ouder dergelijk vonnis motiveren (noch thans wordt een motivatie wettelijk vereist sinds 2010).
Dat een ouder met een vonnis van ongelijke verblijfsregeling, een gelijk co-ouderschap moet invullen IS discriminerend.
Niet alleen het kind, maar tevens de gediscrimineerde ouder, worden hiermede geschaad (zal zelfs nog alimentatie bovenop moeten betalen)

Of het nu de moeder of de vader is die gediscrimineerd wordt; de feitelijke toestand is er!

Lucke
Topic Starter

#41 , 05 sep 2011 12:38

Volledig mee eens!!!
Verder mogen er ook ongestraft lastercampagnes gevoerd worden.
Leugens, valse beschuldigingen, dreigementen, onthouden van bezoekrecht,....
Alles KAN EN MAG ongestraft blijven!
Het is maar aan de beschuldigde om het tegendeel te bewijzen.
Rechten van het kind, het belang van het kind.... Waar komt dat nog naar voren?
Alle wetgevingen, alle wijzigingen die de laatste 10 jaar zijn doorgevoerd...... wanneer gaat men deze nu een effectief toepassen.
Het blijft gewoon een dode letter!

Het feit dat niet alle jeugderechters op één lijn staan en verschillende beslissingen nemen zegt mij al genoeg.

lucgescheiden

#42 , 05 sep 2011 13:24

Wat denkt u van een mondeling advies van ene substituut-procureur des Konings P.C. betreffende de belangen van de kinderen?

Er werd door deze substituut ter zake geen enkel onderzoeksdaad verricht, wel mag ze blijkbaar adviezen komen formuleren die ingaan TEGEN de belangen van de kinderen.
Nergens wordt dit advies uitgeklaard, nergens gemotiveerd, het vonnis is er echter wel naar! Dank u O.M.!

En dan is er de nieuw aangestelde procureur Herman Dams die komt beweren dat; zij niet aan 'dienstverlening' mogen doen.... ik kan het alvast niet anders ziens als pure dienstverlening en discriminatie. Hopelijk keren nieuwe bezems goed!
Directe discriminatie
Er is sprake van directe discriminatie wanneer u op basis van een beschermd criterium een minder gunstige behandeling krijgt dan iemand anders in een vergelijkbare situatie en hiervoor geen rechtvaardiging bestaat.
U wordt mondeling gediscrimineerd door een magistraat, doch gezien dit mondelinge geschiedde, mag u dit eens proberen aanklagen....

ovan

#43 , 05 sep 2011 17:34

....Fout
Je redenering is juist maar je overteugd me niet. Je haalt hier geen EVRM uitspraak aan die je redenering bevestigd of ik geef je helemaal gelijk maar de EVRM rechter (nog) niet....
RR, bi-locatie is de eerbiediging van beide artikels 8.1 en 14!!!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

kolleke

#44 , 05 sep 2011 18:21

Het discrimineren gaat verder dan alleen bij de verblijfsregeling.
Voorbeeldje, rechtzaak van 3 jaar, eerste zitting met uitspraak van een 4/10 tot na het deskundig onderzoek, papa in beroep waar een bilocatie uitgesproken wordt tot na het deskundig onderzoek, dan komt dat onderzoek waarin een advies gegeven wordt voor bilocatie, definitieve zitting en uitspraak: bilocatie.
Tot daar gaat alles goed, ook al hebben papa en dochter hiervoor 3 jaar van hun leven kunnen opgeven en een heel diep gat in zijn portefeuille.

Deskundig onderzoek, aangevraagd door mama: Papa moet het volledige bedrag hiervan voorschieten, mama hoeft niks te betalen, achteraf wordt er bekeken of er iets van teruggevorderd kan worden---->in mijn ogen discriminatie naar papa.
Loonbrieven worden bovengehaald, mama netto 3500 euro, papa 1700: fiscaal voordeel en kindergeld blijven ten gunste van mama, geen allimentatie te betalen, al de andere kosten worden gedeeld.------> in mijn ogen discriminatie naar papa.

Ondertussen 2 kindjes erbij, buiten het fiscaal voordeel mislopen we ook nog eens 200/maand omdat we maar 2 kinderen kunnen aangeven ipv drie.

Het heeft ons nooit om het geld gegaan en we zijn uiteraard euforisch over die bilocatie (die gelukkig perfect opgevolgd wordt) maar toch knaagt het een beetje omdat het perfect mogelijk was om niemand te benadelen.

Overduidelijk dat die bilocatie die mama moest toestaan op één of andere manier gecompenseerd werd door het gerecht.

lucgescheiden

#45 , 05 sep 2011 18:26

En dan staat u na drie jaren reeds een pak verder dan hier na drie jaren en half!

Terug naar “Echtscheiding”