Wat ik niet heb vermeld is inderdaad ook nog het gebruik maken van een bemiddelaar ... als verplichte tussenstap.
Maar uiteraard zaken lopen niet goed, duren te lang en dat ik dikwijls
niet de schuld van de ouders maar
dikwijls door de administratieve procedures en deskundigen ( van a tot z) en zonder onderscheid.
Ik herinner me een zaak waar de man meer dan 70 aangiften heeft gedaan bij de politie.
Ondertussen beschuldigd van pedofilie aan de hand van vakantiefoto's waar enkele van de kinderen in hun adam en eva's kostuum in een opblaasbaar zwembadje staan. Leeftijd kinderen tss baby en een jaar of 4-5.
Vader is te zien op de foto -- foto's zijn genomen door de moeder (blijkt later).
Moeder heeft jaren alles gedaan om elk contact te verhinderen. Huis leeggemaakt - meubels ( die van de man waren) verkocht... tegen alles en nog wat in beroep gegaan.
Is dan met de kinderen met de noorderzon verdwenen. Door de buren werd de vader ( gezien de info van moeder) als een pedofiel beschouwd terwijl hij al over de ganse lijn vrijgesproken werd en moeder veroordeeld.
Heeft nog een jaar geduurd voor moeder (bij toeval) huis waar ze dan woonde in brand gevlogen door politie werd gespot en toen ook prompt werd aangehouden.
Gezien de verschillende veroordelingen.... kinderen wilde totaal niet naar de vader gaan.
We waren toen al meer dan vijf jaar verder... Sommige kinderen waren al bijna volwassen.
Dat zijn idd
totaal maar dan ook totaal foute zaken.
Dit soort zaken zijn justitie en samenleving echt onwaardig.
Spijtig genoeg gebeuren ze tot op de dag van heden.