Ik ben over de schreef gegaan

pearltjes
Topic Starter

Re: Ik ben over de schreef gegaan

#16 , 22 okt 2015 11:21

Dus ik sta volgende keer klaar met een brief om hem te vragen akkoord te gaan met zijn communie? Ik ben al akkoord en onze zoon doet al mee aan de bijeenkomsten. Ik heb dit ook mondeling met de papa meegedeeld en hij heeft me niet gezegd dat hij hiertegen was.

Gaat hij niet akkoord dan betaal ik alles maar moet ik ook niet de kleding enzo meegeven in zijn weekend voor als hij ook een feest op poten heeft gezet? Foto's niet meegeven want die worden dan ook door mezelf bekostigt?

Het is maar dat het duidelijk is dan kan ik actie ondernemen voor dit misschien alsnog klaar en duidelijk te hebben. Ik heb papa een kopie meegegeven met de uren en dagen dat zoon aanwezig dient de zijn in de kerk. Hier had de papa zelf achter gevraagd via sms die ik natuurlijk nog steeds in mijn telefoon heb staan...

Ik ben bij de politie geweest en ik ga mijn gsm één van de volgende dagen laten uitlezen op berichten van hem.
Ik heb ook afgesproken dat ik idd elke keer hij te laat is melding ga doen bij hen...

Morgen is de dokter op zijn praktijk dus ga ik horen achter het attest...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 22 okt 2015 11:27

Als hij niet meebetaald aan de communie, hoeft hij ook niet op de feest aanwezig te zijn, en zijn kant van de familie ook niet. Indien u nog met de grootouders van vaders kant kan spreken, kan u al laten weten dat het voor u het spijtig vindt dat u hen niet zal kunnen uitnodigen, maar dat het nu eenmaal te duur is voor u alleen...

JPV

#18 , 22 okt 2015 11:36

Ook sta ik volgend jaar voor de kosten van onze zoon zijn communie, hoe word dit financieel geregeld?
Een communie hoeft op zich niks te kosten. Als jij alleen de beslissing neemt om hem de communie te laten doen, kan je niemand verplichten die communie te laten doen.

Als je ex ook een communie wil, dan zijn de eventuele kosten qua catechese etc gemeenschappelijk. Maar zelfs dan zijn kosten qua feest en kleding nog steeds in onderling overleg af te spreken. Als je ex geen dure kledij wenst, zal je de meerkost van jouw keuze zelf moeten bekostigen. Ook het feest zal afhangen van wat jullie zelf willen. komen jullie niet overeen, kan elk een eigen feest eisen, de persoon die dat weekend toevallig het kind bij hem heeft, zal dat natuurlijk in dat weekend kunnen doen (communie verhinderen door het kind niet "af te staan", kan imho niet).

Reclame

duma

#19 , 22 okt 2015 11:47

Probeert u anders ook eens het gesprek op te nemen waarin vader zijn akkoord geeft over de communie. Dat mag u gerust (1 deelnemer moet toestemming geven en dat bent u zelf). Bespreek in dat gesprek dan ook best snel dingen als: ok als ik kleding ga kopen? Is er een budget? blablabla
Dan heb je bewijs in handen dat hij toestemming gaf en dat die dingen besproken zijn, want als ik het zo lees, gaat hij dat nooit papier willen zetten.
Hou dat voor daarna, het papier.
Of je kan ook eens mailen, als je denkt dat hij misschien zo wel zijn akkoord zou geven?

En dan is de keuze aan u: ofwel houdt u hem aan zijn akkoord en bekostigen jullie alles samen. Stuur je hem ook een AS met de verwijzing naar het gesprek waarin hij zijn toestemming gaf.

Ofwel kiest u om deze discussie niet aan te gaan, kiest uzelf de kleding, de foto's, .... maar heeft je ex er ook néts mee te maken en ook geen recht op die zaken.

Goed dat je hebt kunnen afspreken dat je melding kan doen elke keer als hij te laat is. Maar doe dat dan ook, e! En weet dat je je zoon niet hoeft mee te geven. Vraag: begrepen de agenten het direct of heb je op je strepen moeten staan? Dit is een ervaring die mij zeer interesseert. Mag gerust via pb als je dat liever hebt.

pearltjes
Topic Starter

#20 , 22 okt 2015 11:53

Daar ben ik het zeker mee eens. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn, maar ik vind het wel heel grappig als je samen blijft dan zouden de beide ouders willen dat je kind er opperbest uit ziet (zoals wij vroeger zelf er opperbest uit zagen en onze ouders dat ook wel wat heeft gekost) en als je uit elkaar bent dan kan dat niet meer, dan hoeft dat niet meer, dan moet onze zoon bij wijze van in een vuilzak gaan omdat dat het goedkoopst is! die gedachtegang gaat er bij mij niet in... daarom ook dat ik in de bijna 6 jaar dat we uit elkaar zijn echt alles zelf betaal, sport, ontspanning, uitjes met school, kamp,... Omdat we dat beide zelf wilde in die tijd en hij nu van alles zijn handen afhoud wil niet zeggen dat ik het onze zoon geen normaal leventje gun.

Maar ik wil de papa wel de kans geven om het goed te doen, vergooit hij die dan is het zijn probleem.
Ik verdien wel de kosten van het ziekenhuis terug het gaat om 700 euro en dat is voor mij ook veel geld...

pearltjes
Topic Starter

#21 , 24 okt 2015 23:55

Hoi,

Ik ben op een punt gekomen van opgeven. Ik doe alles volgens het boekje, ik ben nooit te laat, ik doe alles op school, sport, ontspanning en ouderlijk vlak.

Punten voor rapport, info over oudercontact, hoeveel nieuwjaarsbrieven moeten er gemaakt worden, hoeveel schoolfoto's willen jullie, ik ben naar de arts geweest en het was zus en zo, er is een basket bal match, willen je aub komen. Alles in dubbelvoud want ik heb een vonnis met papa en samen met papa heb ik ook een vonnis met zijn ouders... Als ik niets aan die mensen laat weten dan weten ze niets want de zoon reageert op dit alles NIET. Moet ik dit allemaal blijven doen? Ik doe dit nu al bijna 6 jaar en ze behandelen me als uitschot (die ouders ook die vinden dat zoon hier allemaal voor betaald en er moet maar wat tegenover staan), ze kloten me waar ze kunne, overeenkome? daar is echt geen sprake van?

Hoe kan ik aantonen dat er geen interesse is van papa zijn kant in onze zoon? Moet ik met deze informatie blijven rondzeulen wetende dat ik altijd gekleineerd ga blijven worden? Moet ik die olifantenvel ook kweken?

Ik heb dit altijd gedaan voor onze zoon maar wat heeft hij er aan als ik me zo veel keer slecht voel?

pearltjes
Topic Starter

#22 , 25 okt 2015 10:29

Owja, dit jaar heeft de papa ook zijn carnavals vakantie niet genomen met onze zoon en de paasvakantie maar half, omdat hij hier niet telkens verlof voor kan vragen. Dat hij in de grote vakantie gewisseld heeft en onze zoon meer hier was heb ik door hem getekend gekregen. ik de carnavals vakantie is nu nog wel een eind maar als ik hiervoor opvang moet regelen word dat wel tijd dat ik weet of hij komt of niet. Moet ik ook dit aan de deur aankaarteN en opnemen?

Of moet ik hem die vraag stellen in een as?

JPV

#23 , 25 okt 2015 10:40

heb je een e-mailadres van hem?

pearltjes
Topic Starter

#24 , 25 okt 2015 11:11

Ik weet niet of hij die nog gebruikt...

pearltjes
Topic Starter

#25 , 03 nov 2015 20:42

Hoi,

Ik heb vandaag een as van zijn advocaat ontvangen om de heen en weer situatie te verranderen. Nu komt de papa ons kindje halen en ga ik hem na zijn omgang terug bij hem halen.

Ze stelt in de brief dat hij meermaals aan mij heeft gevraagd om dit te verranderen naar ik brengen op vrijdag en hij terug brengen op vrijdag. Dat ik daar niet mee akkoord ga dus dat zei het nu vraagt of ze stappen naar de rechtbank. Dit lijk haar heel redelijk en indien ik weiger hieraan vervolg geef, gehoor zal krijgen bij de rechtbank gezien het nergens de belangen van het kind schaadt...

Ik heb hier nooit een woord over gehoord? Dus hoe zou ik dan akkoord kunnen gaan of niet?

Ook als hij zelf een half jaar geleden zover is gaan wonen? Ook al is dit zijn beslissing geweest om naar daar te verhuizen en moet ik nu ineens een uur heen en een uur terug rijden. Als hij naar de rechtbank stapt had ik graag geeist dat hij al de twee de verplaatsingen deed.

haar client is zelfs bereid om rekening te houden met de basket-activiteiten van zijn zoon, ik mag zoon dan ook ipv om 18.30 ook tussen 19.00u en 19.30 brengen. Wat een gentleman h! !

Ze wil me ook meedelen dat client reeds melding heeft gemaakt van elk moment dat ik geweigerd zou hebben zijn omgangsrecht te respecteren, hetgeen voor de rechtbank eveneens een negatief signaal zal betekenen...

Hoe kan dat als ik hem telkens wel heb meegegeven? Buiten deze keer dat ik hier ook bericht heb maar voor de rest is hij gewoon meegegaan... Kan ik dan ook aan die meldingen komen?

Telt het kwartier niet als dat er niet uitdrukkelijk bij staat? Ze schrijft immers dat er nergens in het vonnis een verval van de omgangsregeling staat vermeld als client later komt...

Ook vraagt hij telefonisch contact elke woensdag tussen 17 en 19u, sorry ik ben niet elke woensdag samen met ons kind om die ure. als ik late heb dan moet ik werken tot kwart voor 8 en ligt zoontje al in bed, ook is zoontje verplicht om de 14 dagen bij zijn ouders tot 18.30u

Wat moet ik hiermee?

duma

#26 , 05 nov 2015 09:00

Mij lijkt dat die advocaat een spelletje blufpoker speelt.

Als de vader inderdaad zo ver weg verhuisd is, had je toen inderdaad kunnen vragen dat hij het vervoer op zich nam. Daar nu mee afkomen, kan je proberen, maar ik acht de kans wel bestaande dat de rechter zal zeggen: "Je hebt dat al zolang wel gedaan, waarom nu plots anders?"

Als argument om de regeling niet om te draaien, kan je gerust aanhalen dat papa meer te laat is dan op tijd en dat, hoewel dat nooit aangenaam is, het bij het omdraaien van de situatie dan wel zo zou zijn dat je je zoon minder zou zien.

Het kwartier is geen vaste regel, maar wordt algemeen aanvaard. Ik heb nog nooit een vonnis tegengekomen waar effectief het verval in staat. Dat is gewoon logisch verstand én wordt door de rechter aanvaard, zéker als je daarvan melding hebt gemaakt. Ik hoop dat je dat dus ook elke keer wel gedaan hebt?

Wilfried1954
Contacteer: Website

#27 , 05 nov 2015 15:27

ook is zoontje verplicht om de 14 dagen bij zijn ouders
Als grootouders hun kleinkind willen zien hebben ze inderdaad dat recht maar dat is tijdens de periode dat hun kleinkind bij de vader is. Jij hebt nooit de verplichting om dit in een regeling op te nemen. Jij hebt wel die verplichtingen als de vader zou sterven, of door omstandigheden dat jullie kind niet meer bij hem zouden kunnen verblijven.

Groetjes, Wilfried

Kali

#28 , 05 nov 2015 16:22

Als grootouders hun kleinkind willen zien hebben ze inderdaad dat recht maar dat is tijdens de periode dat hun kleinkind bij de vader is. Jij hebt nooit de verplichting om dit in een regeling op te nemen. Jij hebt wel die verplichtingen als de vader zou sterven, of door omstandigheden dat jullie kind niet meer bij hem zouden kunnen verblijven.

Groetjes, Wilfried
Ik vermoed uit de context dat de grootouders een vonnis hebben waarin staat dat ze een bezoekrecht hebben om de 14 dagen.

pearltjes
Topic Starter

#29 , 05 nov 2015 20:43

Groetjes, Wilfried
Ik vermoed uit de context dat de grootouders een vonnis hebben waarin staat dat ze een bezoekrecht hebben om de 14 dagen.
Idd dat hebben ze, ook in het eerste weekend hebben ze het recht maar leven ze dat niet na omdat zoon anders nog minder tijd heeft met ons zoontje.

pearltjes
Topic Starter

#30 , 05 nov 2015 20:54

Mij lijkt dat die advocaat een spelletje blufpoker speelt.

Als de vader inderdaad zo ver weg verhuisd is, had je toen inderdaad kunnen vragen dat hij het vervoer op zich nam. Daar nu mee afkomen, kan je proberen, maar ik acht de kans wel bestaande dat de rechter zal zeggen: "Je hebt dat al zolang wel gedaan, waarom nu plots anders?"
Ik ben tot bij de politie geweest en ze vinden geen enkele melding aan mijn adres, zelfs niet van deze keer...

Ik heb alle meldingen dat hij te laat kwam.

Als ik er over nadenk wil ik deze regeling niet wisselen en zeker niet dat papa ons kindje op zondag avond brengt. Hun doen wedstrijden met paarden op zondag, als dexpapa dan ook telkens te laat komt om welk uur zit ons zoontje dan in bed? Hij begint die maandag immers wel aan een nieuwe schoolweek, ik vind het heel belangrijk dat hij genoeg is uitgerust. hij moet namelijk spijtig genoeg altijd op maandag om kwart voor 6 uit bed. als ik hem zelf blijf halen bij papa heb ik meer controle daarover lijkt mij.

Wat mij beter lijkt is dat papa bv ons zoontje zaterdag morgen komt halen ipv vrijdag avond hij heeft immers een probleem met te laat te komen niet ik. Ook speelt zoontje vanaf volgend jaar competitie in basket en dat is zaterdag voormiddag, dan kan papa dit mede daaraan vastpinnen. Wat hij nu niet wil doen omdat hij dan 2x die afstand moet doen in het weekend. Ons zoontje doet al 2 jaar aan basket maar kan in het weekend van papa niet spelen ( wat nu nog griendschappelijk is) kan ik dit mee aankaarten?

Terug naar “Echtscheiding”