Liegen op de rechtbank

Zippie

#16 , 02 okt 2008 00:54

idd niet veralgemenen. Feiten zijn belangrijk. en dan kan je je afvragen wat zijn feiten? Ieder heeft zijn eigen manier van kijken naar de dingen.
Ik beweer hier niet de waarheid in pacht te hebben. Ik heb een bepaalde visie op de dingen en van daaruit ageer en reageer ik.
Alleen is het jammer dat sommige mensen hun eigen leugens geloven (kan het hen kwalijk genomen worden dat zij zo zijn?). Het enige wat in van het Belgisch gerecht verwacht is objectiviteit (is niet gemakkelijk, ik weet het, maar 't kost allemaal genoeg geld om dit te MOGEN verwachten).
Zoals het nu loopt, verlies ik helemaal het geloof in ons rechtsysteem. Jammer maar helaas...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jokeenfamilie

#17 , 02 okt 2008 08:17

Inderdaad Zippie , feiten zijn hier belangrijk. Mensen reageren en ageren op oneerlijke, onmenselijke toestanden.
Ja , er zijn mensen die hun eigen leugens geloven en zo anderen proberen ,kapot, te maken . Het zijn ziekelijke manipulaters en proberen zo alles onder controle te houden.
Ze hebben meerdere gezichten en komen naar de buitenwereld toe over als ; vrij normaal; dat zijn de gevaarlijkste.
Heb al ondervonden dat er veel ziekelijke geesten rondlopen...
Ik denk niet dat we van het gerecht veel mogen verwachten .
Objectiviteit is een loos begrip geworden in het rechtssysteem...
Die mensen moeten daar een uitspraak doen over zaken die soms jaaaaaaaaaren aanslepen , en over mensen die ze totaal niet kennen.
Ik vind dat er een sociaal onderzoek zou moeten aan voorafgaan, zodat ze toch een beetje inzicht krijgen in een zaak.
Ik denk dat er velen als u denken , geloof in het rechtssysteem , no way !!
Ze maken recht wat krom is , en krom wat recht is. Fijne dag nog !! Jo

Lex

#18 , 02 okt 2008 11:52

Mensen reageren en ageren op oneerlijke, onmenselijke toestanden.......

Ik denk niet dat we van het gerecht veel mogen verwachten .
Objectiviteit is een loos begrip geworden in het rechtssysteem...
Joke en familie...wat zou u ervan denken om...het vierendelen, het radbraken en/of om nagels uit te trekken terug in te voeren....Zou dat geen goed idee zijn...?

Zie ook mijn LAATSTE bericht in http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=11606

Reclame

Prinsesje

#19 , 04 okt 2008 16:45

Mijn ex-man heeft op de eindzitting een stevige preek gekregen van de jeugdrechter.
Hij beschuldigde mij van geld achterhouden enz.. Ook ik kon alles bewijzen. ( Hij dacht dat ik enkel voor hem een boekhouding bij hield en zelf niets ,zodoende ik ook niets zou kunnen bewijzen. Wat was dat fout gedacht!).
Ook in het vonnis staat er heel duidelijk in dat hij dingen beweerdde dat door mijn bewijzen ontkracht werden.: 'Wij twijfelen aan de oprechtheid van... omdat dit en dat wel degelijk is bewezen door mevr....'!
Mijn advocaat zei dat we sterk stonden en in beroep konden gaan( omwille van niet betalen van allimentatie.)dat hij bij geen enkele rechter meer wordt geloofd zonder sterke bewijzen.
Maar ik heb er geen zin meer in. Bovendien weet ik 101 dingen waaraan ik mijn geld nog kan besteden!

Nog een pittig detail: De verblijfsregel voor de dochter ( zoon, 13 jaar, doet nog steeds 50/50 regeling, dat was zijn eigen wens) is door haar vader zelf verminderd. Enkele maanden geleden ,in het vonnis ,kreeg hij twee volledige weekends en woensdagnamiddagen de dochter van 16 jaar. ( dochter wou niet meer gaan, toch voor 'herstellen van de relatie met papa'kreeg ex wat hij vroeg van de jeugdrechter.)

Allimentatie was anderhalve maand later pas besproken omdat hij van alles bezwaren maakte.

Nu is alles gedaan en heeft hij niet alles gekregen waar hij dacht dat hij recht op had. Nu moet ze niet meer komen op woensdagnamiddag. Tijdens de rechtzaak heeft hij politie ingeschakeld, omdat ze niet op tijd was , om mij een boete te geven en zo aan te tonen aan de jeugdrechter dat ik niet bereidwillig was! Gelukkig was het niet mijn schuld! Zat ze op school om een project uit te werken. Ik voelde me zo marginaal toen ik het secretariaat vroeg om een bewijsje. Ook hier is hij voor berispt, want hij wist dat wel!

Maar ik geef RR wel gelijk: In Turnhout zijn ze inderdaad een stevige bocht in de goede richting uitgegaan! En RR weet ook wel dat ik het meen als ik zeg dat ik dat alleen maar positief vind! Ik blijf mijn kinderen in ieder geval stimuleren, al komt de stoom nog regelmatig uit mijn oren als ik iets hoor van de kinderen waar ik absoluut niet mee om kan.
Nobody is perfect ,hé, ikke ook ni. :oops:

'tIs ni enkel de ex-vrouwtjes die bitches zijn hoor. Ook sommige ex-mannen kunnen echte 'zakken' zijn!

Zware woorden voor een prinsesje, maar toch... :wink:

Nog één ding, ergens op het forum stond iemand die zei de regeling die uitgezet was de respecteren en de kinderen toch tot hun 18 jaar te dwingen of zoiets... een kind met psychiatrisch 'verleden' zoals de onze dat gaat niet hoor. Dat gaat dan van kwaad naar erger en het is dan kiezen: loyaal t.o. de vader in bilocatie en daarna een instelling in omdat ze weer extreem haar ongenoegen uit ,en dan heb ik het niet over puberstreken, of gaan voor het kind haar wensen en haar stabiliteit te geven en enkel nog ne goeie psycholoog nodig hebben ( en per uitzondering een psychiater).
Met mijn kinderen gaat het doorgaans goed nu. En ik heb geen spijt dat ik mijn dochters wens voor de rechtbank heb 'uitgevochten'. De van de zoon is ook gerespecteerd, maar daar wordt er aan de overkant niet over gesproken want: ' die heb ik niet kunnen beïnvloeden!" Haha, nog zo één en 't sneeuwt'

Sterkte!

moeder1

#20 , 03 mei 2015 09:59

Misscien oud topic maar lees dit toch met verbazing wat allemaal kan op de jeugdrechtbank. Ik zit duidelijk met een niet conservatieve rechtbank die leugens van tegenpartij zomaar geloofd. De bewijzen zijn nu allemaal opgestuurd, ook zijn toegave dat hij oud brood meegeeft naar school, ze zelfs niet ophaalt en het dan op haar steekt. Drugsverleden, omgang met criminelen, zelf slaapt ze daar in een bergplaats. Word ik zelfs beschuldigd om onze dochter te willen ontvoeren..Diepe zucht vvan ongeloof toch wel. Meneer loopt daar half naakt rond en dat kan blijkbaar allemaal maar.Terwijl ik kan aantonen dat ik nooit dergelijke problemen heb gehad. Nu wil ze hem helemaal niet meer zien, gelukkig is ze 12 geworden en wordt ze ook gehoord, pas in september en komt er toch een sociaal onderzoek. Blijkbaar mogen advocaten zomaar liegen op de rechtbank. Rechtvaardigheid en denken in het belang van het kind wordt niet gedaan. Straf om dit te lezen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 mei 2015 15:12

. Blijkbaar mogen advocaten zomaar liegen op de rechtbank. .
Zij vertellen wat hun cliënt hen wijsmaakt, en leggen dat dan uit in juridische taal aan de rechter.

moeder1

#22 , 03 mei 2015 19:28

Bij mij net andersom. We hadden een akkoord wat op mail staat. na een bezoek aan zijn advocaat is hij helemaal gekeerd en ik ben van mening dat hij onder druk wordt gezet door zijn advocaat die er blijkbaar een echte strijd van wil maken vol leugens. want ik geloof nooit dat hij achter de leugens staat, hij weet goed genoeg dat hij onze dochter van zich wegduwt, misschien niet gerechterlijk, wel gevoelsmatig. Ik heb trouwens in mail contact het nooit gehad over ontvoeren, wel willen we verhuizen omdat ze familie en vrienden mist die in een andere provincie wonen en om hen te bezoeken doen we er twee uur over maar ontvoeren en verhuizen zijn twee verschillende dingen. Straf toch, afgelopen donderdag was hij onbereikbaar en liet hij ze staan aan school en steekt hij het op haar...Ik ben toch van gedacht als hij zonder advocaat gehoord zou worden dat hij helemaal anders praat. Voor mezelf toch onvoorstelbaar ook wat ik lees wat andere ouders en kinderen moeten doorstaan dan wordt er toch maar weinig gedacht aan het belang van het kind.

JPV
Juridisch actief: Ja

#23 , 04 mei 2015 10:31

oude topics niet oprakelen, heeft weinig nut omdat mensen dan niet meer weten op wie te antwoorden.

Terug naar “Echtscheiding”