Pesten/adresverandering

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Pesten/adresverandering

#16 , 05 okt 2014 19:36

Er kunnen redenen zijn waarom in DIT vonnis iets anders staat ... in een EOT kan dat de afspraak tussen de partijen zijn geweest die door het vonnis kracht van wet heeft gekregen.

En dan krijgt men et volgende .... er is een ongeval gebeurd - partij die brengt verwittigd per GSM dat men later zal zijn ... als ze uiteindelijk aankomen passeert partij 1 hen net met de auto... is op weg naar politie om aangifte te doen dat partij 2 'alweer' de kinderen niet op tijd heeft gebracht.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#17 , 06 okt 2014 11:27

Als beiden daar mee akkoord gaan, is daar niets mis mee.
Ook niet in het geval waar één ouder kiest om ver weg te gaan wonen, zal een rechter uitspreken dat die ouder verantwoordelijk is voor het vervoer, heen en terug, net om die reden die jij aanhaalt.

Echter, 5 km is belange na niet zo ver dat een rechter die uitspraak zal doen en als Qbek, om welke reden dan ook, graag heeft dat het vervoer gelijk verdeeld wordt, is dat zijn goed recht. De verblijfsregeling geldt voor beide ouders en in zo'n situatie is het dan ook logisch dat beide ouders een deel van het vervoer op zich nemen.

Qbek
Topic Starter

#18 , 16 okt 2014 08:27

Ben onlangs naar de jeugdrechtbank geweest.Daar zijn bovenvermelde problemen besproken geweest.
Haar advocaat "we zijn nooit op de hoogte geweest van zijn adresverandering,de man is een pester!",daarop heb ik een 10 tal mails voorgelegd van de adresverandering.
En een officiële document van de adresverandering door gemaild naar tegenpartij een jaar voordien.
Echter,volgens mij,word er niet echt gereageerd op leugens.Stelde mij wel de vraag in hoeverre "eerlijkheid"in de rechtbank en welke consequenties daarop?!

Reclame

Qbek
Topic Starter

#19 , 26 okt 2014 13:40

Ik weet dat het tegenwoordig niet meer gangbaar is, maar wat is er verkeerd aan het halen én brengen van de kinderen als men die toch maar om de twee weken heeft? Dit lijkt me logischer en geeft ook aan de tegenpartij de kans om een langer weekend te hebben (vb. activiteiten zonder kinderen).

In dat geval maakt het niet uit op welk adres je woont, je haalt je kinderen op op het afgesproken uur en brengt ze terug op het afgesproken uur. Dan kan je verhuizen naar waar je wil.

Stel dat je vb. 100 km verder zou gaan wonen, dan is het toch ook niet logisch dat de ex tijdens uw weekend op zaterdag 200km moet rijden om de kinderen te brengen en op zondag weer diezelfde rit.
Het huidige probleem is best oplosbaar door - uiteraard in samenspraak - de kinderen zèlf op de halen en terug te brengen.
(zo was het in mijn vonnis lang geleden (1988) tenminste vastgelegd).

Dat ligt aan de situatie!Mijn ex vraagt bij sport,dat de vader ook haalt en brengt.Zijn er privé feestjes moet de vader halen en brengen.
Dan nog ééns voor de kids halen en brengen......samenspraak is het gepaste antwoord.

Terug naar “Echtscheiding”