leugens bij scheiding - omgangsrecht slechts om de 14 dagen

broebels

Re: leugens bij scheiding - omgangsrecht slechts om de 14 da

#16 , 05 jun 2013 20:06

Uit mededelingen die ik rond hoor is het bijna onmogelijk een kind weg te halen waar het heden is. Bepaalde aantijgingen bij de vrederechter zullen simpelweg terzijde gehouden worden omdat er bij een scheiding zonder onderlinge toestemming altijd reden tot discusie voorkomt. Ga je te ver met aantijgingen zal de vrederechter opmerken dat het geen moordonderzoek is. Afschriften van telefoongesprekken of berichtjes zijn geen belastend materiaal. Mijn dochter die 15 jaar is bij de moeder woont en die ik niet te zien krijg is vorig schooljaar 3 weken voor het einde buiten gegooid. Ik was ergens tijdig op de hoogte en heb van alles geprobeerd haar dit te besparen. De moeder heeft bij CLB toegegeven dat het niet mogelijk is voor haar de kinderen met de gewenste discipline te behandelen zoals het hoort bij een opgroeiend kind. Ondanks dit en alles wat ik ook probeerde, zonder de medewerking van de moeder heb je geen verhaal. Dit jaar terug hetzelfde probleem, kind staat aangeschreven als probleemgeval, geen enkele medewerking van de moeder, contact gehad met CLB, bijzonder jeugdzorg, allemaal nutteloos, de moeder moet haar medewerking verlenen anders is er niets mogelijk.
Wil ik enkel maar verduidelijken, eens het kind aan een ouder is toegewezen is het bijzonder moeilijk, bijna onmogelijk, het kind daar weg te halen. Je kan altijd de hulp inroepen van een Sociale Medewerker maar als die geen moeilijkheden vind sta je machteloos.
Het kind mag alleen maar gehoord worden indien ze een bepaalde leeftijd bezit en dan nog is het aan de rechter niet verplichtend de wil van het kind te volgen.
Hoewel ze dagelijks in kranten en het nieuws de belangen van de opvoeding van kinderen ophoesten zijn er grote mazen in het net. Het rechtssysteem die hier nog steeds van toepassing is vertoont duidelijk dat er problemen veroorzaakt worden in plaats van ze op te lossen.
Ik hoop alsnog dat het voor u in goede banen komt maar het zal een lange en harde strijd worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simbad

#17 , 06 jun 2013 19:31

Dit bewijst nogmaals dat vaders als rechtelozen behandeld worden door het gerecht. En voorlopig is daar niets aan te doen. De houding van juristen is ronduit pervers : zelfs als er middelen zijn die u kunnen helpen worden deze verzwegen of ontkracht door sofismes. Het enige wat u kunt doen is op internet te googelen naar wetteksten of rechtspraak die u kunnen helpen bij uw specifiek geval. En een soort dagboek bijhouden dat u vroeg of laat kunt publiceren.

Bij juristen leven er bepaalde standaardregels die geen enkele wettelijke grond hebben, maar die toch schaamteloos verkondigd worden.
Een voorbeeld van die regels is het aantal advocaten die voor u gewerkt hebben. Dit 'argument' wordt gebruikt voor een rechtbank, zonder daar een reden voor op te geven, terwijl nergens in de wetgeving bepaald wordt hoeveel advocaten men mag raadplegen. Advocaten zijn daar natuurlijk afkerig van omdat ze dan telkens opnieuw een nieuwe advocaat moeten beïnvloeden, wat trouwens tegen hun deontologie indruist.

Een ander argument is dat u 'probeert tijd te winnen'. De enige oorzaken zijn :
  • de ongelooflijke traagheid van het gerecht
  • de tegenpartij bewust informatie achterhoudt, waardoor u gedwongen bent de ene procedure na de andere op te starten

Voorlopig is daar weinig kruid tegen opgewassen. Het enige wat u kunt doen is de publieke opinie op de hoogte te brengen van dit corrupt gedrag.
11 jaar vechtscheiding en het einde is nog niet in zicht
Meer dan 110 advocaten gecontacteerd
6 rechters hebben een uitspraak gedaan. 5 vonden het niet eens de moeite mijn argumenten te argumenteren
Conclusie ? Lees mijn posts

lucgescheiden

#18 , 09 jun 2013 02:41

TS dient vooral te begrijpen dat de deonthologie der advocaten hen NIET oplegt om onpartijdig te zijn.
En zo er deonthologische regels zouden overtreden zijn, is het de balie der advocaten zelf die oordeelt over haar leden...

Een andere doodzonde die ik hier al eens lees, is dat burgers ervan uitgaan dat Rechters zaken zouden 'uitspitten'.
Knoop het goed in jullie horen, de rechtbank oordeelt enkel en alleen over de zaken die worden aangebracht door de partijen, en nog, blijkt ze zaken als niet essentiëel te mogen uitsluiten van beoordeling...

Tenzij u na jaren tergende procedures nog de financiële kracht zou hebben om een ondezrzoeksrechter te betalen, dan krijgt u zelfs de kans om een beetje te sturen...

Maar het klopt als bus dat alle aanverwante diensten u gaan behandelen als een hond in een kegelspel; de gebrandmerkte vader. Niks nieuws onder de zon na 6 jaren... proberen daar tegenin te gaan, kost vaders i pakken tijd, tijd waarvoor je nooit zal vergoed worden, die jij en je kind kwijt zijn.
Die nooit meer terugkomt, en waarin je de advocaatskosten beter zou kunnen aanwenden om je wonden te likken en zelf te zorgen dat je kind krijgt wat het volgens zou dient te verkrijgen.

Je kan proberen om tegen deze stroom in te roeien, maar dat deden reeds duizenden vaders voor u ; zonder enig succes! De politiek zorgt elk jaar voor honderden extra rechtbank-medewerkers, wat echter niet in de kwaliteit van de rechtspraak wordt weerspiegeld, eerder wel in de kostprijs om wetten te laten naleven - die door het gros van de Rechters toch naast zich worden neergelegd...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Atos
Topic Starter

#19 , 26 nov 2013 03:52

sorry voor de late response.
Ondertussen heb ik het medisch dossier van mijn dochtertje kunnen bekomen waaruit blijkt dat ze dus ook bij de mama ziek was en dat haar dokters ook neus keel oren arts hebben aangeraden, welke de mama in de wind heeft geslagen.
Ik ben uiteindelijk bij neus keel oren arts geweest en kind had sinusitis, infectie keel, etterende keel, enz...
Medebezoners uit Klemenswerk spraken mij aan om mij te zeggen dat het kind niet de juiste zorgen kreeg, vaak uren huilt, naast borstvoeding nauwelijks eten krijgt enz..
ik kreeg mijn dochtertje 2 weken wegens de zomervakantie, ze woog 8,1kg (15maand oud) , na 2 weken woog ze 10,4kg, allemaal zaken die mijn vermoedens bevestigen.
deze medebewoners zijn van toneel verdwenen nadat ik klacht neergelegd had bij CAW! Soms lijkt het mij wel een mafiazaak ipv een scheiding, overal gaan de paraplu"s open, kijkt men de andere kant uit of steken ze op anderen.

Ik heb klacht neergelegd bij CAW omdat het opvangtehuis onderdeel uitmaakt van CAW, de directie gaf binnenmonds aan dat er inschattingsfouten werden gemaakt en hebben intern een en ander proberen rechtzetten. Oa hebben zij ervoor gezorgd dat ik het doktersdossier kon bekomen waar de mama ging met het kind.
Ik heb CAW ook om uitleg gevraagd waarom er uit Klemenswerk gelogen werd over de toestand van het kind, er kwamen serieuze discussies van omdat men bleef beweren dat het allemaal niet zo erg was. Vanaf het moment dat ik het medisch dossier gaf en vroeg wie de verantwoordelijkheid gaat dragen voor het leed dat mijn dochtertje had die weggestoken werd, gingen de deuren dicht.
De mama is ondertussen verhuisd en CAW wil trekt zich niets meer van aan.

Ondertussen vroeg ik jeugd rechtbank aan, wegens gerechtelijk verlof was dit pas eind september, zoals hier reeds voorspeld in het forum werd het trucje gebruikt van de advocate van tegenpartij dat ze de documenten van mijn advocaat niet ontvangen had wegens verhuis (documenten die hij in juni toestuurde) ook had hij deze in de paleisbus gestoken maar tegenpartij kijkt daar niet veel in, dus de zaak zit op de rol.

Er werd wel een maatschappelijk onderzoek aanbevolen, wat eind deze maand zou afgerond zijn.
Geen idee wat ik hiervan mag verwachten, ik heb er een vrij goed gevoel bij omdat de onderzoekster wel gehoor heeft naar de problemen die zich voordeden met het kind.
Wel kreeg ik te horen dat de jeugdrechter meestal niet overschakelt van omgangsrecht van om de 14 dagen naar week/week.
Dit zou niet goed zijn voor het kind, maw voel ik ergens aankomen dat mogelijks mijn dochtertje mij enkele dagen per maand meer zal zien en dit voor enkele maanden of jaren.
Het zou niet goed zijn om het kind plots een ander patroon te geven. dat de mama haar al maanden ziek houdt blijkt van geen belang te zijn, dat het kind nu 18 maand is en nog geen woord zegt (behalve 5 woordjes dat ze van mij leerde tijden de zomervakantie en na 2 weken terug vergeten was0 dat ik ze leerde stappen tijdens mijn 2 weken, zelf leerde eten, enz.. speelt blijkbaar geen rol.
Ook steekt de mama het kind dagelijks bij een onthaalmoeder, het lijkt mij dat het kind evengoed bij mij kan zijn, het zou net zoveel uren met de mama kunnen doorbrengen zoals nu het geval is.
wat de advocaten betreft, mijn ex heeft een pro deo, mij koste dit reeds 2500 euro + elke maand 200 euro alimentatie, mama krijgt ook het kindergeld.
Ik krijg nooit of weinig kleding mee voor het kind, ;oet alles zelf kopen enz...

ik moet het kind ophalen op zaterdag en terugbrengen op zondag, mama hoeft haar zelfs niet te verplaatsen.

In het vonnis van vredegerecht staat dat we beide instaan voor de opvoeding van het kind (maw dezelfde rechten hebben) maar dat de hoofdverblijfplaats bij de mama is.
Terwijl ik totaal geen enkele zeggenschap krijgm mama doet vanalles haar eigen zin, weigert dokterbezoeken, scheurt blaren uit heen en weerboekje van onthaalmama (want daarin staan ook al opmerkingen van onthaalmama dat kind geen woordjes zegt, neuterig is, enz)
OOK: mama is dag voor het sociaal onderzoek het heen en weerboekje kwijtgeraakt, zeer toevallig...

onbegrijpelijk dat hier allemaal niets te doen valt, we zijn 2 mensen die niet overeenkwamen en uit elkaar gingen en samen een kind hebben. plots lijkt het kind enkel en alleen van de mama, zelfs als ze haar geen genezing biedt, ganse dagen bij onthaalmoeders steekt (terwijl ik van thuis uit werk) veel van haar leugens kwamen reeds naar boven (trouwens bij bemiddeling was het een aaneenschakeling van leugens, de bemiddelaarster vond mevrouw verward, ik vroeg naar een rapport maar dat geven ze niet. MAW ze horen daar dat ze zit te liegen als de pest maar ze houden het potje dicht, de bemiddeling was ook van CAW, lijkt wel 1 pot nat)

Als iemand nog advies heeft, dan hoor ik dat graag.
Ik had contact met televisie, die gehoor had over de handelswijze van Klemenswerk en CAW maar ze hebben besloten toch geen reportage van te maken ( niet boeiend genoeg)
Ik wil graag hiervoor zoveel mogelijk ondernemen want zulke zaken gebeuren zeker nog, er moet een herziening komen van de uitspraken, welke altijd in het voordeel van de mama blijken te zijn, men denkt zelfs niet in het belang van het kind.
en het belang van de vader is er totaal niet, het is middeleeuws en barbaars om een vader weg te houden van eigen vlees en bloed, tenslotte is de vader ook voor 100% verantwoordelijk later als het kind ouder is. zowel voor opvoeding als voor gezondheid en al de rechten worden de vader ontnomen.

Ik wil gerust alles op internet plaatsen als ik enkele goede richtlijnen kan hebben, ik wil niet nodeloos een blog starten als dit geen gevolgen heeft, als ik kan zorgen dat er voor de toekomst veranderingen zijn, wil ik daar 100% van mijn tijd insteken.

defoo

#20 , 29 nov 2013 19:01

Ik denk dat u bij het Vertrouwenscentrum (voor kindermishandeling) beter geholpen was geweest. Caw's trachten steeds de brokken te lijmen en erger te voorkomen maar kunnen nooit echt tussenbeide komen. Het vertrouwenscentrum kan dat wel, als ik mij niet vergis. ...
En wat de jeugdrechter betreft, ik denk toch wel dat die naar 1/2 verblijfsregeling zal overstappen...bij mij was dat toch het geval.....
Dus: hou de moed erin ...en het hoofd koel !
En hopelijk doet de justitieassistent zijn werk goed (=maatschappelijk onderzoek). Ik raad u aan om dit goed voor te bereiden!...

Atos
Topic Starter

#21 , 08 dec 2013 12:33

@defoo, ik ben bij het vertrouwenscentrum langgeweest (dit is de dienst waarover ik sprak kinderverwaarlozing) zij hebben gewoon contact opgenomen met Klemenswerk, de bediende heeft daar gezegd dat alles in orde is, dat de mama goed zorgt voor het kind en dat het het eigenlijk niet waar is dat het kind constant ziek is. Feit dat Klemenswerk onderdeel uitmaakt van CAW , gaan ze ervan uit dat zij sociale controle uitoefenen en dat zij de waarheid spreken.
Bij Klemenswerk zijn de bedienden "begeleiders" aanwezig tot 17u en in het weekeinde is er geen aanwezigheid. Mijn ex steekt het kind alle dagen bij een onthaalmoeder en haalt ze pas op om 16u30. Maw de begeleiders zien nauwelijks hoe zij met het kind omgaat maar zeggen wel dat alles in orde is. Medebewoners van Klemenswerk spraken mij aan en gaven mij door dat het kind alle dagen 2-3 uur ligt te huilen, dat ze nauwelijks eten geeft aan het kind, haar alle dagen buiten plaatst in weer en wind, enz...
Op dit forum kreeg ik een tip om dit publiek te maken, ik heb een blog gestart, waar ik alle informatie op aan het plaatsen ben. http://www.vaderrechten.be" onclick="window.open(this.href);return false; Ik verwijder de namen van de dokters enz.. ik vroeg mij af of dit nodig is of niet? Liefst zou ik de documenten erop plaatsen zonder enige veranderingen, voor zover ik weet zijn medische dossiers privé en ik weet niet zeker of ik deze gewoon op het net mag plaatsen?

Terug naar “Echtscheiding”