#20 , 11 dec 2016 23:31
Ik heb nog een zaak ivm huur en dat is voor vredegerecht. ik zal dan verkeerd gedacht hebben dat het voor de vrederechter was. sorry. het is de eerste keer dat ik eens niet mee ben gegaan daar ik op een ander afspraak moest zijn.
het is de notaris welke de tegenpartij heeft gevraagd en er staat een minimumprijs in.
de advocaat zei dat het een tussenvonnis was, als ik met de rechtbank belde zeiden ze mij dat het een eindvonnis was en dat ik niet in beroep kon gaan.
op de rechtbank zeiden ze mij dat het vonnis was verstuurd naar de advocaat en dat het die zijn taak was om het vonnis aan ons over te brengen. aangezien dit gebeurt was na meer dan 1 maand kon ik dus niet meer in beroep gaan zowel volgens advocaat alsook de rechtbank.
alles wat de tegenpartij vroeg, hebben ze gekregen. nochtans had ik gevraagd aan advocaat om mijn notaris voor te stellen alsook de minimumprijs eruit te laten.
dus had ik graag een andere notaris gehad en dat er geen minimumprijs in staat.
bij het gesprek bij de notaris was de tegenpartij er al voor de afspraak en erna bleven ze nog zitten om verder te babbelen. dus een neutrale notaris zal het al niet zijn. hij zal gewoon doen wat de tegenpartij vraagt.
verder zei hij mij dat zonder toestemming van de tegenpartij er geen splitsing kon zijn van het onverdeelde goed, terwijl dit weldegelijk mogelijk is aangezien het gaat om verschillende appartementen in een en hetzelfde gebouw ( 3 appartementen in eenzelfde gebouw die kunnen gesplitst worden). ik weet niet in hoeverre dit correct is van de notaris. ik dacht dat de notaris met een aantal voorstellen ging komen om te kijken wat precies mogelijk is. bv splitsen in 3, elk 1 en het derde verkopen; alle drie tesamen verkopen; de ene partij uitkopen, ... .