dertien en mag kiezen?

roderidder
Contacteer: Website

Re: dertien en mag kiezen?

#16 , 19 jul 2012 11:55

ok heb het allesinds gelezen en mijn inziens zijn mijn antwoorden juist om erger te vermijden
Ja dit houd in dat ik erg kritisch ben over hoe de zaken nu lopen en veel nadenk aan wat ik kan veranderen om dank zij dit juridischforum de vrede tussen de ouders zoveel als mogelijk kan bewaren

De overteuging is dat jullie als webmaster en moderatoren dat ook willen. Maar blijkbaar botsen wij met een visie hoe dit bereikt kan worden.
Mijn overteuging is dat het menselijk aspect van scheiding een belangrijke rol speelt terwijl ik de indruk heb dat jullie als webmaster en moderatoren streven naar meer "juridisch proffesionalsme"

Voor zover mijn kennis rijkt heb ik een voorrecht gekregen om lid te mogen zijn van "laboratorium"
misschien kunnen we daar zoeken naar een modus vivendi, misschien tussen pot en pint, misschien hebben jullie een nog beter voorstel maar voel het wel aan mijn water dat er minstens delen van mijn visie niet dezelfde zijn als de visie van het bestuur van het JF.

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan

#17 , 19 jul 2012 18:14

[niet ter zake doende comentaar verwijderd:Vandebos]

dit is dus niet ter zake doende? :
.....Ik blijf duiden op die gevaren. Dropke zit met zoveel vragen, op korte termijn zijn er zoveel zaken die op haar gaan afkomen.
Klachten zijn een aanleiding tot escalatie, dat wil je niet. ....
... Dropke voelt zich al onzeker. Wel ik probeer duidelijk te maken dat.......
.. het verwijderen van antwoorden en commentaar waar kritiek in zit, toont geen respect voor het open karakter van dit forum.

de o-zo relevante info voor Dropke weghalen is niet alleen het verpesten van de draad, maar is m.i. manipulatie. Anders zou men de dialoog wel aangaan.

Spijtig dat zelfs gereputeerde posters geen negatieve ervaringen willen zien of horen.

Dropke heeft mogelijks nu meer aan info over menselijke factoren en wat ze zeker niet wil meemaken, ipv mooi geciteerde art.
.... net gelijk met al de andere zaken die hij me voorschotelde in de afgelopen maanden.
@dropke: in het burgerlijk wetboek staat volgende artikel als EERSTE:
Artikel 371 Een kind en zijn ouders zijn op elke leeftijd aan elkaar respect verschuldigd.

dat is een waarde, en daarover had ik het in de "volgens-vandenbos-niet-ter-zake-doende-commentaar"
maar die is ondertussen verwijderd, blijkbaar telt artikel 371 ook al niet op JF
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder

#18 , 19 jul 2012 20:41

geen kritiek mogen uiten is allicht te kort door de bocht maar begrijp echt niet wat "relevante info" betekend voor de moderatoren.
Tuurlijk begrijp ik wel de blablabla betekenis en en zal zijn waarde ook wel hebben maar volg hier toch de lijn van ovan dat er wel degelijk betekenisvolle blablabla over (echt-)scheiding) gegeven wordt.
Moet toch zeggen dat ik daaruit met de info die ik ken (RR je schrijft te veel blablabla onzin en dat halen we op dit ogenblik beter weg) op dit moment besluit dat de verdere proffesionalisering van het JF een slechte zaak voor kinderen en ouders is.

Ik verzet tegen het feitelijk gegeven dat er in grote lijnen iets van bovenuit opgelegd wordt dat er ergens een boodschap moet komen... "ga naar een advocaat" of het wordt onderworpen aan ... is het geen blablabla?
Scheiden is niet exclusief een juridisch domein en er zitten heel wat menselijke blablabla kantjes aan.

RR

Reclame

roderidder

#19 , 19 jul 2012 20:46

Misschien dat moderator vandenbos
Mijn excuses voor de fout. Dit moet Vandebos zijn. Zal er naar de toekomst wat beter op letten. Kan mijn eigen bericht zelf niet meer wijzigen (enkel de recente post?) vandaar dat we het zo proberen.

RR

roderidder

#20 , 19 jul 2012 22:10

... toont geen respect voor het open karakter van dit forum.
Open is "te" subjectief ovan zeker als je voorkeuren hebt van objectieve benaderingen.

RR

Vandebos

#21 , 19 jul 2012 23:39

Mijne heren,

De laatste 72 uur heb ik meer dan een dozijn meldingen en pb's ontvangen over jullie recente posts; vaak meervoudige meldingen per bericht dat jullie geplaatst hebben. De meest vleiende melden enkel "doet niet ter zake" de minst vleiende maken bepaalde suggesties die in België niet straffeloos uit te voeren zijn...

Tot mijn spijt is er geen enkele positieve boodschap bij die het voor jullie standpunt opneemt.

Tot mijn spijt is dit een scenario dat zich telkens en telkens opnieuw herhaalt wanneer jullie in tandem weer een opstoot van activiteit op dit forum vertonen.

1/3 van alle meldingen van alle posters op dit forum hebben betrekking op jullie posts.

De eerste meldingen en discussies over jullie (of een van jullie) dateren van de eerste helft van 2007. Telkens opnieuw en opnieuw werden jullie gewaarschuwd, werden jullie posts aangepast en werden jullie gewezen op het emotionele leed dat jullie uiterst subjectieve posts veroorzaken bij de vraagstellers en diegenen die zich hier komen informeren omdat ze zich in een vergelijkbare situatie bevinden.

Telkens na jullie herverschijnen op dit forum krijgen moderatoren, de webmaster en bepaalde experts pb's van mensen in echtscheiding die wanhopig op zoek zijn naar informatie doch hun vraag eenvoudigweg niet durven publiek te stellen omdat ze zich emotioneel niet wensen bloot te stellen aan jullie schrijflust.

Jullie en zeker jij RR zijn hierover, het leed dat jullie veroorzaken, reeds bij herhaling en soms in pagina lang detail aangesproken. Ik heb alle begrip voor jullie situatie en moeilijkheden die er hieromtrent binnen het huidige rechtssysteem bestaan maar posters die door een dergelijke emotionele orkaan gaan nog een extra rondje mentale miserie bezorgen, omdat jullie het niet kunnen laten je eigen trauma te spiegelen aan hun situatie en van daaruit advies te verstrekken dat 180° tegen hun vragen en situatie ingaat, hoort hier niet thuis.

Het aanvallen van mijn objectiviteit, tegenwoordig een populair politiek manoeuvre dat veronderstelt de aangevallene nog steviger in de verdediging te drukken (sociaalpsychologisch vergelijkbaar met een beschuldiging van racist in een andere vergelijkbare context) deert me hoegenaamd niet. Het is jullie volste recht die mening te hebben, net zoals het het volste recht is van 99,9% van de andere posters deze mening niet te delen.

Voor mij is de maat vol. De laatste pb die ik een goed uur geleden ontvangen heb was de laatste druppel.De thread wordt gelocked en mijn advies is bij deze reeds aan de webmaster overgemaakt. Beschouw dit bericht als een vooropzeg.

webmaster
Beheerder

#22 , 20 jul 2012 01:26

Na overleg hebben we beslist dat beide forum-leden een week de toegang tot de website ontzegd worden.
De feiten die Vandebos in voorgaande post aanhaalt, kan ik (helaas) enkel bevestigen.
De ban gaat meteen in en eindigt 27/07/2012 om 1u30.

Terug naar “Echtscheiding”