Rechtszaak Bezoekrecht en aanvraag bi-locatie

Lucke
Topic Starter

Re: Rechtszaak Bezoekrecht en aanvraag bi-locatie

#16 , 13 jul 2011 21:41

Mama had inderdaad geen werk, zij was op dat ogenblik nog student.
Wat je schrijft is niet geheel correct namelijk:'Dat het kinderbijslagfonds op vraag van de ouder die het kind bijhield, gemachtigd is om de inschrijving te wijzigen'.

Wie moet de kinderbijslag aanvragen ?
De vader vraagt de kinderbijslag aan.
Als hij geen werknemer is vraagt de moeder de kinderbijslag aan. Wie werkloos, ziek of gepensioneerd is, staat gelijk met een werknemer.
Als de vader en de moeder geen werknemer of zelfstandige zijn, kan een gezinslid de kinderbijslag aanvragen. Dat kan de partner van de vader of de moeder zijn, of een inwonende grootouder, oom of tante van het kind. Een (half-) broer of (half-) zus van het kind moet zelfs niet tot het gezin behoren.

Ouders die uit elkaar gaan:
Als beide ouders samen het ouderlijk gezag hebben (co-ouderschap), wordt de kinderbijslag verder betaald aan de moeder, door het kinderbijslagfonds van de vader. Voor de kinderbijslag blijft de situatie dan precies alsof er geen scheiding geweest is.
Bij feitelijke scheiding gaat het kinderbijslagfonds ervan uit dat er co-ouderschap is. Ook als ouders die niet met elkaar getrouwd waren, uit elkaar gaan, veronderstelt het kinderbijslagfonds dat er co-ouderschap is.

Niet dat ik mij er druk om ga maken, alles is nu aangepast zoals het zou moeten zijn en het kindergeld blijft gelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 13 jul 2011 23:16

Klopt niet tot wat er hier gebeurde, maar dat is mogelijk geen referentie.

Tijdens de feitelijke scheiding; vader was werkloos, moeder ging na scheidingseis terug full time werken.
Moeder liet de kinderbijslag toekomen van haar kinderbijslagfonds op basis van haar inkomen....

Wil dat nog wel eens opzoeken, om te controleren, maar dacht wel dat het zo is gegaan
Handige documenten voor Personenrecht

Lucke
Topic Starter

#18 , 22 jul 2011 11:13

Ivm de kinderbijslag:
De situatie in mijn geval was:
Vader heeft full-time job
Moeder heeft geen inkomen en was op dat ogenblik nog steeds student.

Verder zijn we gestart met ouderschapsbemiddeling.
Twee gesprekken gehad tot nu toe maar het enige antwoord dat mama kent is neen.
Ze heeft hier ook openlijk bekent gemaakt dat ze geen informatie aan de vader wil geven over onze dochter.
Verder ook dat ze geen co-ouderschap wil.

Reclame

lucgescheiden

#19 , 22 jul 2011 14:56

Op die punten geen paniek;

- je zal al filink uit de bocht moeten gegaan zijn, opdat ze je co-ouderschap zouden afnemen.

- het feit dat de moeder geen informatie wil geven over dochter, zal haar niet in dank worden afgenomen door een rechter
zie dat je steeds een gedetailleerde factuur bekomt van die ouderschapsbemiddeling. wil zeggen een korte synthese van de stand van zaken na elke gesprek...

Lucke
Topic Starter

#20 , 22 jul 2011 16:43

zie dat je steeds een gedetailleerde factuur bekomt van die ouderschapsbemiddeling. wil zeggen een korte synthese van de stand van zaken na elke gesprek...
Ja, daar wringt het schoentje!
Ik heb om een verslag gevraagd maar de bemiddelaar van het CAW zei dat er geen verslag wordt opgemaakt. Zeker niet bij vrijwillige bemiddeling.
Het enige wat we hebben moeten ondertekenen is een protocol.

M.a.w. van alles wat er bij de bemiddelaar wordt gezegd zal er geen woord dat lokaal verlaten.
Vraag me dan ook wel af wat voor nut het heeft, zo zal nooit duidelijk worden dat mama hier opzettelijk tegenwerkt.

lucgescheiden

#21 , 22 jul 2011 19:15

Hier het zelfde fenomeen mogen waarnemen vandaar de waarschuwing.

Moeder vroeg om naar een scheidingsbemiddelaar te stappen, "om eens te horen wat de 'mogelijkheden' zijn....".
Bij CAW aangekomen, begint moeder een uitgewerkt voorstel van haar uit de doeken te doen.
Scheidingsbemiddelaar bemerkt dat moeder het laken naar zich toe trekt met dit voorstel, en maakt haar dat duidelijk.
Moeder staat daarop recht en verlaat het lokaal onder de bewoording "dan kan u voor ons niets betekenen..."

In de rechtbank gaat moeder dit alles verhalen alsof: zij er alles aan gedaan heeft om de onmin te smoren... rechter knikt gezwind.

Vader vraagt een verslag aan CAW om dit te weerleggen;
Antwoord CAW: "er is helemaal geen dossier gemaakt, daar er niet tot bemiddeling is gekomen"
Vader vraagt een detailfactuur aan CAW.
Anwtoord CAW: "er bestaat geen factuur van, die inkomsten worden in de totaal inkomsten van het bureel geboekt, geen detail beschikbaar"
Vader vraagt een getuigenverslag aan CAW.
Antwoord CAW: "deze scheidingsbemiddelaar heeft CAW verlaten en werkt dus niet meer voor ons, maar als u een telefoonnummer geeft, dan kan ik haar wel eens vragen, of zij u wil terugbellen..."

Ieder denkt van zulke praktijken uiteraard het zijne, ik ook!

Uw wedervaren bevestigt enkel mijn gedacht, neem een dictafoon mee zou ik zeggen, protocol of niet.

Lucke
Topic Starter

#22 , 30 aug 2011 21:44

4de bemiddelingsgesprek, veel discussies maar uiteindelijk is de aap uit de mouw gekomen.
Mama wil absoluut niet over een verblijfsregeling praten, is geen prioriteit en ze wil er absoluut geen wijziging in.
Enige punten waar ze over wil praten is financiën en in mindere mate communicatie.
Ouderschapsplan, wil ze zonder de verblijfsregeling bespreken.

Bemiddelaar zei dat dit niet kan, want die dingen hangen samen (is ook zo). Nu heeft die bemiddeaar gevraagd om eens goed na te denken of we nog wel verder willen gaan met deze bemiddeling..

lucgescheiden

#23 , 30 aug 2011 22:03

Tja lijkt wel een vastgelegd scenario...

Zolang mensen menen voordeel te kunnen halen, zijn ze bereid tot communicatie.
Wanneer ze vrezen nadelen op te lopen, dan klapt ze toe en blokkeren elke bemiddeling.

Het is omdat je een eerste maal in een echtscheiding verzeilt, dat je je laat doen.
Je denkt dat het allemaal wel, volgens wet, rechtvaardig zal geschieden....
Wanneer ik nu achteruit blik, dan merk ik hoe ik er telkenmale intuimelde, net door
te aanvaarden dat elke procedure op zich staat.
Trek je lessen!
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 31 aug 2011 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ovan

#24 , 31 aug 2011 02:28

idd.
Dan voel je jezelf als idioot 1. omdat je er in geloofde 2. weer tijd verloren hebt.
...Mama wil absoluut niet over een verblijfsregeling praten, is geen prioriteit en ze wil er absoluut geen wijziging in. Enige punten waar ze over wil praten is financiën en in mindere mate communicatie.
Ouderschapsplan, wil ze zonder de verblijfsregeling bespreken....
this is so obvious! :roll:
Deze houding van de moeder is overduidelijk..... Niet alleen je lessen trekken, maar probeer dit gedrag in de kiem te smoren... als de moeder dit reeds bij een bemiddelaar durft te uiten...wat zal het dan zijn bij het kind?
Good Luck(e)
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Lucke
Topic Starter

#25 , 01 sep 2011 00:21

Deze houding van de moeder is overduidelijk..... Niet alleen je lessen trekken, maar probeer dit gedrag in de kiem te smoren... als de moeder dit reeds bij een bemiddelaar durft te uiten...wat zal het dan zijn bij het kind?
Good Luck(e)

Hoe kan je nu zulk gedrag in de kiem smoren? Ze doet dit met volle overtuiging en arrogantie.

ovan

#26 , 01 sep 2011 21:08

Ja, dat kan ik geloven. En ze wordt zeker en vast gesterkt door zoveel factoren. Ze zal profiteren van de "traagheid" der procedures, gebrek aan inzicht van dergelijke zaken door de betrokken instanties. Een stapje verder kan ze profiteren van het feit dat men toch niets onderneemt. En als ze het echt ver wil drijven? Een gevangenisstraf, die toch niet wordt uitgevoerd of omgezet in voorwaardelijk heeft ze er misschien wel voor over... jij kent ze beter dan ik... maar ik herken het gedrag en weet waar het naartoe kan leiden!
Laat het niet zover komen. Focus op uw dochter en niet op uw EX! 't gaat er niet om je dochter bij jou te hebben, 't gaat erom dat je dochter het goedmaakt, gelukkig is, een toekomst heeft en de tijd die je met haar doorbrengt waardevol is. Maar daar zal wel een substantiel omgangrecht voor nodig zijn!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Lucke
Topic Starter

#27 , 02 sep 2011 21:28

Ik overweeg ondertussen serieus om dit aan de pers duidelijk te maken.
Er zijn zovelen onder ons... Ovan, Lucgescheiden, jullie zijn maar enkele van die velen.
Ben ondertussen ook al bij het SBO lid maar in 17 jaar hebben ze nog niet veel bereikt.

ovan

#28 , 03 sep 2011 14:34

De pers zou dit onderwerp inderdaad meer onder de aandacht kunnen brengen. Maar of het helpt? Er is in 15 maanden geen dag voorbijgegaan zonder dat de pers de regeringsvorming heeft aangekaart......EN.... is ze er al?
We leven in een apeland... en de slimste zitten vooraan en bovenaan. Politiekers met gezond verstand missen we teveel om iets te veranderen.

lucgescheiden

#29 , 04 sep 2011 12:10

Tja politiekers gaan nu eenmaal voor de stemmen, m.a.w. voor de drukkingsgroepen.
Als zij daarvan afwijken, dan verliezen zij hun stemmen en aldus ook hun macht.
En in deze drukkingsgroepen, hebben de vrouwenorganisaties nog steeds de bovenhand (toch in deze materie).
Wanneer rechters hun nek zouden uitsteken om deze vader-discriminatie een halt toe te roepen, kunnen zij hun benoeming wellicht schudden.

Langs de andere kant worden de gerechterlijke procedures bewust opgesplitst, en in tijd beperkt opdat het oprichten van een mannenorganisatie niet van de grond zou komen. Een paar initiatieven, enkele beloftes van uitdovende politiekers en de ontkiemende mannenbeweging zit alweer op zijn gat.
In die tijd zijn de kinderen meerderjarige en de deur uit, en de enige drijfveer aldus verdwenen, of veranderd in geldgewin.

roderidder
Contacteer: Website

#30 , 04 sep 2011 13:24

Reactie op de 3 bovenstaande bijdragen
1)... :shock:
2)... :shock: :shock:
3)... :shock: :shock: :shock:

1) SBO heeft samen met de andere in 17 jaar veel bereikt. Anders geformuleerd: 17 jaar geleden zou men het niet geloven dat er in 17 jaar zoveel zou kunnen wijzigen in het familierecht.
2) Als er te weinig politiekers met gezond verstand zijn om iets te veranderen dan is dat in hoofdzaak omdat het volk verkeerde keuze's maakt bij de verkiezingen. Als de slimste vooraan en bovenaan zit en doet wat hij/zij beloofd heeft dan heeft het volk wat mij betreft goed gekozen.
3) Zelf heb ik geproeft van verschillende logica. logica waar men zegt dat 1+1=0 en ja die uitvinders van die logica hadden en hebben gelijk. Ook wazige of mistige logica* is nadien uitgevonden en verbeterd en zit gebakken in onze maatschappij. Dan is er ook nog "Het proces" logica van Frans Kafka**, maar wat hier beweert wordt is logica die geen logica is. Het merendeel wat daar beweerd wordt klopt gewoon niet.

RR

* http://www.sckcen.be/nl/Nieuws/In-Memoriam-Da-Ruan" onclick="window.open(this.href);return false;
** http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Proces" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”