kortgeding mogelijk of niet?

ytebart
Topic Starter

Re: kortgeding mogelijk of niet?

#16 , 28 mar 2011 23:37

@milwtafkas daar wringt het juist zij kan gezien haar schulden nergens terecht met haar domicilie

Nu het volgende bij advocaat geweest vandaag, heb haar nog maar eens een sms gestuurd met de vraag of zij bereid is om het op een volwassen manier op te lossen en samen met 4 rond de tafel te gaan zitten wij 2 + advocaten. Geen reactie op gekregen heb geprobeerd haar te bellen neemt gewoon niet op.
Dit was voor mij nu ook de laatste druppel.
Mijn grootste vrees is dat zij nog meer schulden gaat maken en dat ze nu al niet kinderen kan voorzien in basisbehoeften. Ok nu zullen de ouders nog wel bijspringen elke maand maar die gaan dat ook geen jaren meer doen.
Kan ik aan rechter in kortgeding vragen om de kinderen voorlopig aan mij toe te wijzen tot de jeugdrechter een beslissing neemt. Er gaat vermoedelijk wel sociaal onderzoek komen volgens mijn advocaat gezien de hele historie rond de kinderen. En dat zij intussen dan haar financieële situatie aanpakt?
Als ik weet dat zij hier hulp voor zoekt zal ik eerste persoon zijn om bi-locatie te ondertekenen. Wil zelfs geen allimentatie, het geld zal zij beter kunnen gebruiken. Want als zij nu nog meer schulden maakt is wel mijn probleem niet maar wel voor de kinderen. Of is dit geen goed idee?
Het is mij allemaal zo moeilijk wil haar de kinderen niet afnemen maar vrees beetje voor de toekomst als ze al haar problemen maar voor zich uitschuift. Zij heeft mij ook altijd gezegd als ik nie meer dan 1000€ per maand verdien kunnen ze mij niks afpakken etc. maar dat is ook geen oplossing zo zal ze de kinderen er mee opzadelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 29 mar 2011 08:01

Heb ik goed begrepen dat zij nog bij u gedomicileerd is? Daar zij niet meer bij u woont, kunt u haar laten uitschrijven. Indien zij zich dan niet ergens anders domicileerd, is zij strafbaar, plus dat een rechter de kinderen dan niet bij haar kan plaatsen (kinderen moeten ook een domicilie hebben, en die kan enkel bij u zijn).

ytebart
Topic Starter

#18 , 29 mar 2011 09:12

Ik weet dat ik dit kan doen maar wens niet nog meer problemen te bezorgen haar situatie is zo al uitzichtloos genoeg met al die schulden. heb ook altijd gezegd de kinderen hebben zowel vader als moeder nodig.
Dit zou voor mij dan ook maar tuidelijk zijn totdat zij iets aan haar financieêle toestand doet.

Reclame

Turaki

#19 , 29 mar 2011 09:39

Zolang ze bij u geomicileerd staat, kan men bij u terecht voor de schulden, misschien uiteindelijk zelfs voor inbeslagname. Nu moet u de vraag stellen wat het beste is voor de kinderen, een zekere thuis met 1 ouder (zonder het contact met de andere te verbreken), of een onzekere situatie waarbij iedereen alleen maar kan verliezen.
Zeer nobel dat u uw ex probeert te beschermen, maar u dient eerst en vooral voor uw kinderen te zorgen. En zodra het beter gaat met uw ex kan er opnieuw gepraat worden.

milwtafkas

#20 , 29 mar 2011 14:01

Ytebart,ik treed Turaki hier bij...zoalng zij bij u gedomicilieerd staat kan men de schulden bij u komen innen.
U moet haar zo snel mogelijk van u adres krijgen.

Zoals ik hier kan lezen....ex neemt telefoon niet op,weigert elke vorm van communicatie en oplossingen,...
Het lijkt me zeer in het belang van de kinderen dat zij een stabiele thuisomgeving krijgen.
Dat is,tesamen met u ex van u adres te krijgen topprioriteit denk ik.

ytebart
Topic Starter

#21 , 07 apr 2011 19:09

Vandaag het nieuws gekregen. Volgende week donderdag start het in kortgeding.
We leven een klein beetje op hoop.
Zal de uitspraak in deze moeilijke situatie laten weten.

ytebart
Topic Starter

#23 , 16 apr 2011 11:39

nog een vraagje, heeft het zin om een klacht neer te leggen wegens laster en eerroof?
Zij beschuldigd mij nu van van alles en nog wat. enkele voorbeelden:
diefstal van kinderen hun spaargeld, dat ik haar wil laten van kant maken voor 3000€, dat ik in psychiatrie gezeten heb, dat ik haar geslagen heb, dat ik de kinderen niet verzorgde terwijl ze die paar keer bi mij waren en steeds naar huis gingen met luier uitslag, dat ik een regelmatige bezoeker ben van parenclubs en sexsites, enz.

Ik weet dat dit uit onmacht is en dat zij hier ook niets kan van bewijzen want die zijn er gewoon niet. Zij heeft dit ook gedaan tijdens het eerste proces met haar eerste vriend deze persoon diende ook klacht in maar is nooit iets mee gebeurd.

Heeft dit zin of verlaag ik mij beter niet tot haar niveau nu?

milwtafkas

#24 , 17 apr 2011 11:37

Is er intussen enige uitspraak of werd de zaak uitgesteld?
Het zou bij mij vooral daarvan afhangen.
Kan me moeilijk voorstellen dat ook maar iemand daar iets van gelooft als er van niets
enig bewijs is.
Iedereen kan zeggen wat ie wil(ik laat hierbij in het midden wat er gepast is en wat niet, ik weet uit ervaring dat sommige mensen zodanig wereldvreemd zijn en die finesse simpelweg missen), maar tenzij je dit kan staven met feitelijke
weergaves gaat daar niemand van wakker liggen denk ik zo dan...

ytebart
Topic Starter

#25 , 17 apr 2011 12:26

zaak komt nu donderdag terug voor

Zij gaat dit wel in haar besluiten zetten, heb het allemaal meegemaakt met haar eerste vriend die persoon diende ook klacht in maar leide tot niets
Die rechter ziet ons ook maar paar keer en wat gaat dan waarheid zijn haar leugens? ze kan zo zeggen wat ze wil.

milwtafkas

#26 , 17 apr 2011 20:25

Juist daarom.
Zo kan iedereen lasterlijke aantijgingen uiten.
Het lijkt me maar normaal dat die dienen te worden gestaaft met het nodige bewijsmateriaal.
Mijn mans ex durfde ook van die leugens te verkondigen.
Onze raadsman heeft daar enkel op gereageerd met 'mijn client wenst niet te reageren op de leugens en lasterlijke aantijgingen en we vragen mevr dan ook naar de bewijsstukken om deze aantijgingen te staven.Deze zullen echter onvindbaar zijn, daar het leugens betreffen' of zoiets.
Daar kwam het althans op neer.
Wat zegt je raadsman ervan?

ytebart
Topic Starter

#27 , 19 apr 2011 17:26

Zij is ondertussen ergens anders gedomicilieerd en ook de kinderen, dit heb ik vernomen via ziekenfonds van de jongste.
Heb geen toestemming moeten geven en er was geen vonnis kan dit? en moet ik hierbij akkoord gaan?
Is trouwens een appartement dat te koop staat en is ook volledig leeg, zij woont hier niet.
wat kan ik hier tegen beginnen? Dringend aub

milwtafkas

#28 , 19 apr 2011 19:45

Wij hebben bij verhuis van de ex een papier gekregen van de gemeente waarin stond dat je, bij gezamelijk ouderlijk gezag, hiertegen protest kan uiten.
Stuur een deurwaarder indien u vermoedt dat ze daar niet woont.

ytebart
Topic Starter

#29 , 15 jun 2011 15:08

Vandaag 15/06 eindelijk de uitspraak gekregen in kortgeding. De zaak werd paar malen uitgesteld op haar vraag.
Maar gerechtigheid is ver te zoeken!!!!!!
Om de 14 dagen een weekend bij de papa deze regeling loopt zelfs door tijdens de vakanties. Waar zit nu iedereen met die mooie woorden van bi-locatie, oudervervreemding etc.
De beste leugenaars krijgen ALLES gedaan in België

Tattie

#30 , 15 jun 2011 21:05

Ytebart concentreer je op de jeugdrechtbank... in kortgeding verkregen wij ook niks...daar gaat het maar over tijdelijke maatregelen...want kortgeding rechters zijn GEEN jeugdrechters. vraag een maatschappelijk onderzoek aan (hou rekening met laaange wachttijden daarvoor) en daar zal ze dan wel door de mand vallen als haar leugens ook echt leugens zijn...
wij staan binnen 14 dagen terug voor de jeugdrechter...hopelijk vr de laatste keer (al kan het zijn dat hij het maatschappelijk onderzoek wil afwachten dat ondertussen al ten laatste eind mei moet gebeurt zijn :s) en anders zal het pas voor januari zijn dat het nog eens voorkomt...
wij hopen hier ook dat gerechtigheid geschied...want het begint door te wegen het is hier bijna een jaar dat het aansleept en ik als zijnde stiefmoeder voer een strijd die de mijne niet is maar wat deoe je als je enkel het beste voor dat kind wilt e...

Terug naar “Echtscheiding”