echtscheiding EINDELIJK uitgesproken - ex in hoger beroep ..

Mariette

Re: echtscheiding EINDELIJK uitgesproken - ex in hoger beroe

#16 , 02 sep 2010 13:52

Heb je al woonstvergoeding geeist?

Stoppen met betalen van de lening? stoppen met betalen van alimentatie (hoe wat waar welke alimentatie als je toch niet gescheiden bent? het is wel het een of het ander)

kortom misschien toch alle mogelijke middelen aanwenden zodat de tegenpartij geen voordeel meer heeft bij het uitstellen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kleinpierke
Topic Starter

#17 , 02 sep 2010 13:59

wel, ik betaal geen persoonlijke alimentatie (terecht ook nooit toegekend) - voor mijn zoon wel en wil ik uiteraard blijven doen

de enige reden die ik enigszins kan verzinnen is dat ze de verdeling willen stopzetten en ik zoek zekerheid dat dat in ieder geval niet kan

woonstvergoeding: (nog) niet gevraagd: moet dat via notaris of via rechtbank ? advocaat is daar weer niet echt duidelijk over ...

kleinpierke
Topic Starter

#18 , 14 sep 2010 10:16

wel, op de inleidende zitting stelde de rechter vast dat de zaak in principe onontvankelijk zou zijn (wegens o.a. geen correcte stukken zoals extract uit register waaruit zou blijken dat we nog getrouwd zijn).

Er is een zitting vastgesteld midden oktober van 15 minuten die m.i. eerder pro forma zal zijn dan iets anders... (andere waren telkens 45 minuten debat) gekke is dat beide partijen wel standpunten mogen innemen maar ik ben benieuwd wat die zullen zijn... De vereffening / verdeling start wel gewoon dus het is echt een maat voor niets...

en de advocaten worden er intussen rijker van... *zucht*

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”