Bijzondere kosten worden aangerekend na 3 jaar

hendrik1

#16 , 12 feb 2010 12:20

@enetics

ik denk dat het mailprobleemke bij u zit(server/account???)!
Kheb kopie via het JF in jouw box geplaatst.(lukt hopelijk wel).

Geef een seintje hé als je het ontvangen hebt.
:wink:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
enetics
Topic Starter

#17 , 12 feb 2010 12:21

Tuurlijk Lex , snap ik ook wel dat er direct moet ingegrepen worden als het om gezondheid gaat. Maar je mag wel ingelicht worden van zodra zulke feiten zich voordoen.

Lex

#18 , 12 feb 2010 12:21

Hoi Lex,

ik heb een vonnis van een beslagrechter die zegt: overleg plegen voor alles is niet werkbaar!

triestig maar waar!
Het is idd. niet werkbaar om voor ALLES en nog wat te overleggen maar men moet ook een kat een kat durven noemen hé!
Als een kind wil en mag gaan voetballen dan weet je dat het daarvoor een uitrusting nodig heeft. Hte is dan zinloos om te beginnen zeuren over een paar euro meer of minder voor een paar voetbalschoenen.

Het ligt anders als het kind een activiteit gaat doen ZONDER dat de andere ouder daarvan op de hoogte is maar wel de factuur mag betalen.
Dit kan dus NIET!

Reclame

hendrik1

#19 , 12 feb 2010 12:31

Het is idd. niet werkbaar om voor ALLES en nog wat te overleggen
moesten we leven in een tijd waarin alles met postduiven gebeurde, dan ga ik akkoord! Met de moderne communicatiemiddelen is dat helemaal niet moeilijk...ff een belletje doen of een mailke sturen duurt niet echt lang hé

tianneke

#20 , 12 feb 2010 12:34

Het is idd makkelijk te overleggen..alleen naar t schijnt moet je daarvoor op de goedwill van beide partijen kunnen rekenen.
Als de ene partij vraagt of de ander het goed vindt dat het kind kiné gaat volgen en de ander reageert niet...dat het kind logopedie mag volgen, en de ander reageert niet...triest hoor.

Lex

#21 , 12 feb 2010 12:44

Het is idd makkelijk te overleggen..alleen naar t schijnt moet je daarvoor op de goedwill van beide partijen kunnen rekenen.
Als de ene partij vraagt of de ander het goed vindt dat het kind kiné gaat volgen en de ander reageert niet...dat het kind logopedie mag volgen, en de ander reageert niet...triest hoor.
NOGMAALS, over de gezondheidskosten valt NIET te discussiêren, wel is het aan te raden om éérst na te gaan, bij het ziekenfonds, of de hulpverlener al dan niet GECONVENTIONEERD is en dus de officiële tarieven toepast!

hendrik1

#22 , 12 feb 2010 12:52

Ja dat is zo! Maar de informatie mag niet achterblijven. Ik verduidelijk: wanneer er op medisch vlak iets niet ok is, dan weet ik dat ook graag zo snel mogelijk.
Wat dan met het laten verwijderen van bv een moedervlek? Mijn ex zou dat willen doen bij één van mijn zonen (kweet het via hem/niet via haar dus). Daar ga ik zoiezo al niet mee akkoord! Dat heeft niks met zijn gezondheid te maken! Moet ik daar dan ook zomaar de helft in betalen wanneer ze met de rekening komt? Ze doet het zoiezo (ze doet altijd haar zin)

tianneke

#23 , 12 feb 2010 12:53

Helaas staan geen van beide therapieën beschreven in de eot...en dus staan we zonder tussen komst van de rechter machteloos (zo heb ik het begrepen)

Lex

#24 , 12 feb 2010 12:57

Het is idd. niet werkbaar om voor ALLES en nog wat te overleggen
moesten we leven in een tijd waarin alles met postduiven gebeurde, dan ga ik akkoord! Met de moderne communicatiemiddelen is dat helemaal niet moeilijk...ff een belletje doen of een mailke sturen duurt niet echt lang hé
Bellen, mailen en postduiven zullen alleen maar tot meer discussie leiden, iets wat gescheiden ouders beter zoveel mogelijk proberen te vermijden!

hendrik1

#25 , 12 feb 2010 12:59

Discussies hebben niet gescheiden ouders ook me dunkt....

Lex

#26 , 12 feb 2010 13:02

Helaas staan geen van beide therapieën beschreven in de eot...en dus staan we zonder tussen komst van de rechter machteloos (zo heb ik het begrepen)
En wat er staat dan wel in uw EOT?

Kiné en Logo moeten er m.i. niet EXPLECIET in te staan!

tianneke

#27 , 12 feb 2010 13:05

Ok thanks, als dat het geval is, hoeft hij in principe dus niet te antwoorden..en kunnen we verder.

hendrik1

#28 , 12 feb 2010 13:09

En wat met schoonheidsoperatietjes?

Lex

#29 , 12 feb 2010 13:12

Discussies hebben niet gescheiden ouders ook me dunkt....

Natuurlijk!

Ik heb (bijna)dagelijks discussies met mijn echtgenoot over de kinderen maar dat heeft geen gevolgen binnen onze relatie en mijn kinderen lijden er al evenmin onder!
Bij gescheiden ouders zal iedere discussie alleen maar voorwerp zijn tot een grotere ergernis waarvan uiteindelijk de kinderen de dupe zijn.

hendrik1

#30 , 12 feb 2010 13:18

Daar zit idd het verschil: wanneer 1 van beide ouders met iets niet akkoord gaat wat betreft een bepaald thema aangaande de kinderen dan zal dat bij getrouwde ouders meestal niet doorgaan! Bij gescheiden ouders doet de ouder bij wie het kind verblijft meestal zijn goesting zonder hierover de andere te raadplegen.

Terug naar “Echtscheiding”