Onderhoudsgeld kinderen

bup
Topic Starter

Onderhoudsgeld kinderen

#1 , 18 okt 2006 16:43

Hallo,

Korte schets van de situatie.
Ik ben gescheiden in 2004 na een betrapping op overspel van mijn ex.
Dus scheiding is uitgesproken in mijn voordeel. Ik heb 2 kinderen die ik al weken niet meer mee krijg van mijn ex, klacht neerleggen lukt niet (zie vorige posting) daar de Politie dit niet wil noteren. ex is gemeenteraadslid en Politieraadslid.
2 maanden geleden werd ik gedagvaard voor het vredegerecht om meer onderhoudsgeld te betalen voor mijn kinderen. mijn ex is werkloos en vraagt dus meer, in 2004 was zij ook werkloos. Nu 8 oktober is mijn ex verkozen als Schepen ( gemeente van 15000 inwoners).

Mijn vraag is nu: Kan zij nog aanspraak maken op haar werkloosheidsuitkering?
Als Schepen zal zij een wedde ontvangen, die waarschijnlijk meer zal zijn dan haar werkloosheidsuitkering.
Ik zelf verdien minder dan toen de uitspraak werd gedaan (werk niet meer in ploegverband +/- 30% minder)

Maak ik kans om die onderhoudsverhoging aan te vechten?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 18 okt 2006 17:12

Hey bup

Ivm het feit dat ze gemeenteraadslid is en de politie je klacht niet wil noteren: gewoon naar een ander politiekantoor in de buurt rijden waar men haar niet kent, daar je verhaal doen en vragen of zij je klacht op papier willen zetten. Laat hen er meteen bij noteren dat je bij hen bent langsgeweest omdat de politie uit de andere gemeente niet wou meewerken.

Succes!

Zorro

#3 , 25 okt 2006 19:35

Dag bup,

Vermits ze nu meer verdient dan in 2004 en jij minder verdient in 2004 zie ik geen enkele reden, veronderstellend dat al het andere hetzelfde gebleven is, waarom de rechter haar verzoek tot verhoging zou toekennen.

Verder is het zondermeer schandalig dat de politie jouw klacht niet wil noteren omdat zij schepen is en/of lid van de politieraad. Ik zou vragen naar de dienstdoende officier en hem citeren uit het stafwetboek en hem wijzen op de kerntaak an de politie. De houding van de politie lijkt me volstrekt ongehoord.

Tenzij ze natuurlijk niet willen optreden omdat het feit dat jouw ex lid is van de lokale politieraad hun onpartijdigheid sowieso in het gedrang brengt. In dat geval moeten ze een alternatief naar voren schuiven: een andere politiedienst die jouw klacht wel zal noteren.

Denk niet dat het parket gevolg gaat geven aan de klachten. Maar ze kunnen wel gebruikt worden in een burgerlijke procedure. En voor een politicus is het niet bepaald aangenaam wanneer ze verdacht wordt van het overtreden van de wet.

Reclame

TAS

#4 , 27 okt 2006 20:34

Uw ex was toen en nu werkloos en nu bovendien schepen.Haar inkomen is dus nu groter dan toen.Het uwe is nu kleiner dan toen.Hieruit volgt logischerwijze dat een hoger onderhoudsgeld voor uw ex onverantwoord zou zijn.

?Art.432.?3.Wanneer over de bewaring van het minderjarige kind mocht zijn beslist...dan worden de straffen bepaald in de ??1 en 2 toegepast op de vader of de moeder die het minderjarige kind onttrekt...aan de bewaring van hen aan wie het krachtens de beslissing is toevertrouwd,die het niet afgeeft aan degenen die het recht hebben het op te eisen of die het,zelfs met zijn toestemming,ontvoert of doet ontvoeren...?,Sw.(=Strafwetboek).
Leg schriftelijk klacht neer bij de procureur des Konings.Identificeer daarin de politie(naam,tijd en plaats) die weigerde p.v. op te maken van uw klacht.
U kan tevens klacht neerleggen bij Vast Comit? van Toezicht op de Politiediensten(W.910718)Wetstraat 52 1040 Brussel 02-2862811;http://www.comitep.be/

Terug naar “Echtscheiding”