onderhoudsgeld en bezoekrecht

lachbekje
Topic Starter

onderhoudsgeld en bezoekrecht

#1 , 14 jul 2006 16:48

ik was met ex niet getrouwd wij hebben 1 zoontje
ik ben naar de jeugdrechter van dendermonde gegaan hij moet 150 euro betalen maar hij betaald mij maar 100 euro en ik heb al dikwijls met deurwaarder gedreigd maar hij lacht het gewoon weg wat kan ik daar aan doen ik zo beu want ik volg wel het vonnis hij mag mijn zoon 1 zondag om de 14 dagen zien en dat is hem soms teveel dan zet hij mijn zoon ergens anders wat kan ik daar allemaal aan doen. dan heb ik een finaceel probleem met hem ik wou ons gezamelijk lening in twee trekken maaar hij wilt de bank wat daar aan doen
ik hoop dat je mij kunt helpen :) :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 17 jul 2006 16:22

ik was met ex niet getrouwd wij hebben 1 zoontje
ik ben naar de jeugdrechter van dendermonde gegaan hij moet 150 euro betalen maar hij betaald mij maar 100 euro en ik heb al dikwijls met deurwaarder gedreigd maar hij lacht het gewoon weg wat kan ik daar aan doen ik zo beu want ik volg wel het vonnis hij mag mijn zoon 1 zondag om de 14 dagen zien en dat is hem soms teveel dan zet hij mijn zoon ergens anders wat kan ik daar allemaal aan doen. dan heb ik een finaceel probleem met hem ik wou ons gezamelijk lening in twee trekken maaar hij wilt de bank wat daar aan doen
ik hoop dat je mij kunt helpen :) :)
u vraagt best raad bij een advocaat. Die zal uw situatie inschatten (financieel, enz.) en kan dan stappen ondernemen. Hij kan bv uw man aanschrijven enz. Als al die zaken niet helpen kan hij voor u gerechtelijke stappen ondernemen.

Zoals u het stelt bent u blijkbaar gescheiden, maar is er nog geen vereffening-verdeling gebeurd, klopt dit? (gaat het om een hypothecaire lening op een huis, en zo ja, bewoont u dat huis?)

interceptor

#3 , 31 aug 2006 09:12

hij moet 150 euro betalen maar hij betaald mij maar 100 euro
Heb je al officieel klacht ingedient (politie) wegens niet betalen onderhoudsgeld ?
Als je ex zich niet wil houden aan de uitspraak van de rechtbank en er ook niet mee te spreken is , zou ik overwegen van verdere stappen te ondernemen.

Maak een lijstje van wat je ex al heeft betaalt en wat hij per maand te kort heeft gestort.
Neem dit lijstje mee naar de politie.

Je ex moet betalen voor zijn bloedeigen zoon. Hij wil echter jou raken en vergeet dat hij zijn zoon hiermee raakt !

Veel geluk

Reclame

Lex

#4 , 31 aug 2006 10:39

Heb je al officieel klacht ingedient (politie) wegens niet betalen onderhoudsgeld ?
Naar de politie stappen is zinloos!
Ik vraag me af of ze een klacht wel op papier zullen willen zetten.

cindyvandevelde

#5 , 11 sep 2006 14:51

In mijn geval heeft de politie idd een proces verbaal opgesteld ?n is zelfs langsgeweest bij mijn exman om hem op zijn plicht omtrent het betalen van alimentatie geld te wijzen.

Verder kan je met het vonnis van de jeugdrechter naar een gerechtsdeurwaarder stappen en vragen of die iets voor jou kan betekenen. Dan heb je geen (dure) advocaat nodig.

Hou er wel rekening mee dat je een voorschot zal moeten betalen voor het werk dat de deurwaarder moet verrichten. Dit voorschot krijg je later terug.

Sterkte

Jorre

#6 , 11 sep 2006 17:25

Zoals ik het lees, was Lachbekje samenwonend, dus niet gehuwd.
Ik vermoed dat het kind erkend was door de vader. Ik heb begrepen dat zij naar de jeugdrechter is gestapt en alimentatie heeft verkregen en exclusief verblijfsrecht.

Ervan uitgaande dat ze samenwonend waren, en samen een lening hebben aangegaan, want zijn dan de consequenties in het geval van Lachbekje?

Zij kan idd een advocaat onder de arm nemen.
Zij kan doen wat Interceptor en Cindyvandevelde correct voorstellen.
Zij kan op DAVO (dienst voor alimentatievordering) beroep doen.

Lachbekje,
Voor dat laatste: http://finform.fgov.be/diffusion/searchpage?language=nl Kies drop-down venster 'Kies het thema...' 'Alimentatievorderingen',
of rechtstreeks voor 2006: http://finform.fgov.be/diffusion/pdf/2K ... L_2006.pdf
Download het pdf document en print het af, vul het in en bezorg het aan DAVO (Ministerie van Financi?n).
Let wel: je dient aan bepaalde voorwaarden te voldoen. (zie einde van het document)

Lachbekje,
Om wat voor lening gaat het?

interceptor

#7 , 17 okt 2006 14:07

Naar de politie stappen is zinloos!
Ik vraag me af of ze een klacht wel op papier zullen willen zetten.

Lex ?

Als je een uitspraak hebt van de rechtbank is er geen "willen" aan.
Je legt klacht neer die zal worden op papier gezet in de vorm van een PV = akte !!

Lex

#8 , 17 okt 2006 16:52

Lex ?

Als je een uitspraak hebt van de rechtbank is er geen "willen" aan.
Je legt klacht neer die zal worden op papier gezet in de vorm van een PV = akte !!
Doe gerust uw DING....het hele gerechtelijke apparaat in gang steken, voor iets wat een gerechtsdeurwaarder ook kan...justitie zit hier echt op te wachten!

Mijn belastingsgeld is in uw goede handen! Klaag gerust dat het gerecht te traag werkt...en dat de politie er nooit is, wanneer je ze nodig hebt...

Bai de wai...vergeet zeker geen VB te stemmen!

Terug naar “Echtscheiding”