Medische kosten

roosje50
Topic Starter

Medische kosten

#1 , 04 jul 2010 09:27

Ik ben vorig jaar op 28jan geopereerd "borstkanker" daarna gedurende 6weken bestralingen waardoor ik verschrikelijke brandwonden had, half augustus ontdek ik dat hij een ander heeft! Door de medicatie die ik nu moet nemen, gaat mijn zicht sterk achteruit waardoor zich een oogoperatie opdringt: €2000 per oog!!! Heb hem dat al meermaals laten weten maar hij reageert NOOIT! Kan ik hiervoor "ergens" klacht indienen? (Sinds 6nov 2009 is hij hier vertrokken en sinds 12mei staan zijn domicie bij zijn moeder.) Ik heb nog verschillende medische klachten die ik ook niet kan betalen :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 05 jul 2010 10:21

“Art.213.Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, HULP en bijstand verschuldigd.”(Burgerlijk Wetboek).

‘hulp’ omvat ook het mede dragen van medische kosten en het feitelijk verlaten van het gezin ontheft hier niet van.

“Art.223.Indien een der echtgenoten grovelijk zijn plicht verzuimt,beveelt de vrederechter, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende voorlopige maatregelen betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen. Hetzelfde geschiedt op verzoek van een der echtgenoten, indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.”(Burgerlijk Wetboek).

De vrederechter kan onder meer regelingen treffen inzake hulpverlening.

Die voorlopige maatregelen staan noch verzoening noch echtscheiding door onderlinge toestemming in de weg. Zij doen de termijn lopen vereist voor echtscheiding door onherstelbare ontwrichting.

Zie verder art.1253ter Gerechtelijk Wetboek;ga naar de griffie van het Vredegerecht en vraag daartoe een papieren formulier. Desnoods kopieert u de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruikt u deze als invulformulier,mits omzetting in briefvorm. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”