In 1997 heeft mijn ex vriend een overeenkomst opgemaakt waarin de verblijfsregeling en ook het ouderlijk gezag ed in beschreven werden, dit voor onze dochter die er nu 15,5 is, tgv het feit dat onze relatie voorbij was.
Deze overeenkomst is gewettigd en ondertekend door beide partijen.
In deze overeenkomst staat duidelijk dat ik het exclusief ouder gezag heb, dat mijn dochter gehuisvest is bij mij, haar domicilie bij mij heeft en dat hij als vader zijn omgangsrecht zal uitoefenen, zoals overeengekomen.
Nu had ik graag geweten welke rechtsgeldigheid deze overeenkomst heeft, dit omdat dit nu al twee jaar lang totaal niet meer gerespecteerd wordt (er is een procedure bij de jeugdrechtbank, uitspraak september). Mijn moeder en stiefvader weigeren al twee jaar elk contact met mijn dochter, doen alles tot in het absurde om haar gescheiden te houden van mij, hebben dat kind zelfs gekeerd tegen mij door constant niks anders dan negatieve dingen (leugens, valse beschuldigingen) over mij te zeggen, waardoor ze een haat tov heeft gekweekt.
Op geen enkele manier kan ik bij mijn dochter geraken, noch telefonisch, ik mag niet naar het huis van mijn ouders gaan om haar te zien onder bedreiging dat mijn stiefvader mij naar de overkant van de straat zal slaan, dat ze toch zullen verhinderen dat ik haar meeneem, willen of niet, ik heb al alles geprobeerd maar ondanks het feit dat ze bij mij gedomicilieerd is, ik het exclusief ouderlijk gezag heb, lijk ik niks te kunnen doen.
Kan iemand mij zeggen of die normaal is? Ik maak mij echt zorgen om mijn kind, in de laatste 2 jaar is het een heel ander kind geworden, haar schoolresultaten zijn een ramp, mijn ouders hadden haar veranderd van school zonder mijn medeweten, hebben haar vader laten tekenen, terwijl dit volgens mij toch niet wettelijk is??
Het laatste wat ze gevonden hebben is afkomen met een attest die ze verkregen hebben bij een psycholoog die verklaart dat het probleemgedrag door mij komt. Ze mag absoluut geen contact hebben met mij, laat staan naar huis komen.
Dit is toch volledig absurd, die man kent de situatie niet, of enkel het verhaal van mijn ouders, kent mij niet, dit zaakje stinkt.
Ze maken mijn kind kapot en ik kan niets doen???
Kan iemand mij aub helpen, ik vrees echt voor mijn dochter, het vonnis is in september, tegen dan kan er nog zoveel gebeuren. Wat kan ik doen met die overeenkomst, daarmee is toch bewezen wie wat heeft van gezag???