Ik heb onlangs een schrijven gekregen van de advocaat van mijn toekomstige ex waarin hij de voorstellen voor een EOT uit de doeken doet.
Op zich zijn er weinig moeilijkheden, aangezien het hoofdzakelijk gaat om voorstellen die ik reeds zelf geformuleerd heb. Toch is er een voorstel waar ik niet mee akkoord kan gaan, nl het alimentatiegeld (kinderen zouden bij ex verblijven 4/14, hij verdient bijna het dubbel van mij en hij is bereid 100 € /kind / maand te betalen, wat ik (veel) te weinig vind.
Advocaat schrijft : "Ik verzoek u mij uw intenties zo spoedig mogelijk mee te delen.de inhoud van dit schrijven kadert in een minnelijke regeling. Bij gebreke aan akkoord, zie ik mij echter verplicht een echtscheiding op te starten ogv duurzame ontwrichting"
Kan ik mbt de alimentatie een tegenvoorstel formuleren ? Ik meen uit de brief af te leiden dat ik OF akkoord moet gaan met de inhoud ervan (en dus met 100 € per kind per maand) OF (indien niet) er automatisch een echtscheiding op basis van duurzame ontwrichting komt (wat hij daar ook mee mag bedoelen...)
Hoeveel tijd heb ik om op dit schrijven van de advocaat te antwoorden : doe ik dit liefst zo snel mogelijk of is er een bepaalde termijn (bv 4 weken) waarbinnen ik moet antwoorden. Of kan ik best nu een ontvangstbevestiging sturen, waarin ik zeg dat ik voor een bepaalde datum een antwoord zal formuleren ?
Alvast bedankt