Hallo,
Het zit me een beetje hoog, vooral omdat het zo vers op de maag ligt. Mijn excuses dan ook als dit wat straf overkomt.
Ik zou eigenlijk eens samen met wie dit wil, een overzicht willen maken van welke financiële voordelen je niet hebt doordat je kinderen niet bij jou gedomicilieerd zijn (dus niet fiscaal ten laste). En welke discussie er steeds opnieuw de kop opsteken doordat de kinderen bij de ene ouder gedomicilieerd zijn.
In mijn situatie zijn de kinderen bij de mama gedomicilieerd, hebben we co-ouderschap, gelijke verdeling van het verblijf en worden alle kosten gedeeld. Maar liggen we steeds opnieuw in discussie rond oa schooltoelage en studietoelage. M'n ex-vrouw beweerd deze niet ontvangen te hebben (en dus niet doorstort), waar ik zwart-op-wit kan bewijzen dat dit wel zo is.
Misschien kunnen we hiermee dan nog wat doen naar politici of dergelijke. Uiteraard maak ik hier geen onderscheid tussen moeders of vaders !! Hoewel ik me persoonlijk vooral enorm erger aan feit dat dit vooral vaders treft, en we ondanks de vernieuwingen in de wetgeving, je toch nog steeds geconfronteerd wordt met de clichés rond ouderschap (maar dan kan best wat overdreven zijn van mijn kant, door de eerder kwade vibe van het moment).
groet !!