domicilie kinderen afdwingen

Gast123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

domicilie kinderen afdwingen

#1 , 18 nov 2024 14:05

Beste,

Mijn ex partner pleegt domiciliefraude, kinderen inbegrepen.

Ze heeft dus haarzelf en kinderen op een adres gedomicilieerd waar ze niet wonen.
Dit om voordelen als alleenstaande ouder te kunnen bemachtigen. In werkelijkheid woont ze bij een nieuwe partner 'feitelijk samenwonend'.
Fraude is reeds gekend bij de nodige instanties.

Kan ik met deze zaak het domicilie van mijn kinderen afdwingen zodoende ze bij mij gedomicilieerd komen te staan?
Laatst gewijzigd door Gast123 op 18 nov 2024 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW

#2 , 18 nov 2024 14:10

Waarom dan niet op het werkelijke adres?

basejumper

#3 , 18 nov 2024 15:05

Beste

Personen moeten wettelijk verplicht gedomicilieerd zijn waar ze effectief wonen.
Indien ze dus bij u wonen moeten ze daar gedomicilieerd zijn. Indien niet kan u ze uiteraard niet bij u domiciliëren. Dat zou even goed domiciliefraude zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Gast123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 nov 2024 22:28

we zitten in co ouderschap dus week/week.

er werd gekozen om de kids bij haar te domicilieren. Zo gezegd, zo gedaan.

Ze heeft een huis gekocht en haar domicilie daar gezet incl dat van de kids.. Dit om voordelen als alleenstaande ouder met kids ten laste te kunnen verkrijgen

Maar ze woont er in werkelijkheid niet. Ze woont bij haar nieuwe partner. dus feitelijk samenwonend in zijn huis…

De fraude is gekend ondertussen…

Kan ik met deze insteek afdwingen om de kids bij mij te domicilieren?

is geen fraude die ik hiermee zou plegen zoals jullie suggereren want we spreken van co-ouderschap… een gedeelde verblijfplaats week/week

basejumper

#5 , 19 nov 2024 20:44

U kan haar fraude niet automatisch gebruiken als breekijzer om de domicilie naar u te wijzigen. De afspraken die u onderling heeft (domiciliering bij haar) wijzigen niet door een potentieel nadeel dat ze de gemeenschap berokkent. Indien u de afspraken in de echtscheidingsovereenkomst wil wijzigen kan dat enkel ofwel mits wederzijds akkoord, hetzij via familierechter.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”