zonnepanelen en dergelijke bij scheiding

FieneDC
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

zonnepanelen en dergelijke bij scheiding

#1 , 13 nov 2024 21:03

Na 4 jaar huwelijk in het wettelijk stelsel zijn we momenteel de rekeningen aan het maken om (hopelijk) in EOT te scheiden.
Even kort de situatie schetsen: wij wonen sinds 3 jaar in de woning waarbij de eigendom verdeeld is onder mezelf en mijn moeder (kangoeroewoning). In die voorbije jaren heeft mijn partner zich niet ingekocht, geen grondlasten/verzekering of lening mee afbetaald. Het enige wat hij bijdroeg was 700€ per maand om de kosten te dekken zoals boodschappen en nutsvoorzieningen; maar in zijn bankmededeling stond wel 'onderhoud en huur' vermeld. Mijn bijdrage aan onze gemeenschappelijke rekening bedroeg eveneens 700€.
Nu eist hij een terugbetaling van alle gedane grotere kosten tijdens ons huwelijk zoals zijnde de zonnepanelen, hout voor een renovatie in een slaapkamer, werken in de tuin, tot aan de helft van de aankoopkost van onze hond. In totaal komt hij uit op een slordige 35.000€. Mij lijkt dit nogal onredelijk en ook niet zo heel correct aangezien het in het wettelijk stelsel om de gezinswoning gaat?

Sirkii

#2 , 15 nov 2024 23:20

700€ per maand voor kost en inwoon is zeer redelijk. Laat m maar naar de rechter stappen. Zou mij verwonderen dat die daarin meegaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 nov 2024 23:51

Wat bedoelt u met wettelijk stelsel: gemeenschap van goederen en aanwinsten ?
Dit eens lezen:
https://www.belgium.be/nl/familie/koppe ... ensstelsel

Blijkbaar is uw echtgenoot want huwelijk geen eigenaar van de woning...

Is die 35 K ergens te bewijzen ... met facturen op naam?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”