Autolening van naam verzetten

Eline2B
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Autolening van naam verzetten

#1 , 15 nov 2024 14:08

Mijn ex-partner en ik hebben samen een auto gekocht een jaar geleden. Nu zijn wij uit elkaar en wilde ik de auto overnemen. Maar zijn naam zou van de lening moeten om de aansprakelijkheid enkel op mij te laten komen.
Hierbij zit het probleem, dit kan niet zomaar. En ik krijg niet nog een lening om die auto "over" te kopen van hem. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben al bij verschillende banken geweest, zonder succes.

Zelf heb ik al voorgesteld dat mijn ex de auto dan overneemt. Maar hij wilt dit niet en gaat naar de vrederechter stappen als dit niet opgelost raakt. Wat kan ik doen?

Context: door het uit elkaar gaan ben ik van job en woning moeten veranderen. Hierdoor heb ik dus 1 maand zonder loon gezeten.

LeenW

#2 , 15 nov 2024 14:34

Auto verkopen aan een derde is hier misschien het simpelste.

basejumper

#3 , 15 nov 2024 15:45

Beste

Je kan dat niet afdwingen. En de vrederechter heeft daar nihil bevoegdheid in Jullie gingen gezamenlijk een lening aan. Jullie beider engagement blijft voor de ganse duur van het krediet. Tenzij 1 kredietnemer voldoende solvabel is om toe te laten de andere te schrappen. Maar gezien krediet nog maar een jaar oud en gezien je al gedane inspanningen zal dat niet het geval zijn. U kan de wagen verkopen en met opbrengst krediet terugbetalen….
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 nov 2024 23:19

Denk er aan dat u de wagen niet zomaar zal mogen verkopen
Die dient vaak als onderpand voor het geleende bedrag

Lening-contract nalezen ...

Terug naar “Echtscheiding”