Beste,
Mijn vrouw vraagt een scheiding aan. Prima. Echter, we hebben samen een land gekocht in Polen toen we getrouwd waren.
Dit land is grotendeels betaald door mij.
Het geld heb ik verdient door EXTRA te werken met mijn eigen bedrijf. Dit bedrijf is niet mijn hoofd inkomen, ik werk 40 uur voor een baas.
Ik heb gemiddeld 20.000 tot 21.000 euro betaald. Mijn ex heeft slechts 5.000 tot 6.000 euro betaald.
Haar scheidingsbemiddelaar/ advocaat wil nu het land laten taxeren (wat inhoudt dat de waarde lager uitkomt, omdat mijn ex bomen heeft laten kappen, en een stuk weg heeft laten voorbereiden om een weg aan te leggen, alleen is het nu een "zandbak" geworden en geen weg), en vervolgens willen hun 50/50 delen.
Ik vind dit niet eerlijk, omdat MINIMAAL 20.000 door mij betaald is, waarvan 5.000 euro een lening van mijn moeder was.
Is er iets wat ik hieraan kan doen? Ik heb aangeboden dat ze me 15.000 geeft en dat het daarmee afgedaan is. Dan heeft ze nog minimaal 5000 euro verdient, maar daar gaat ze (uiteraard, de dief) niet mee akkoord.
Ik begrijp dat er regels zijn in de wet, maar dit is toch totaal onrechtvaardig? Ze heeft 8 jaar lang alleen haar hand opgehouden, ik heb alles voor haar gedaan en haar alles gegeven. Nooit iets voor mijzelf gekocht of gedaan, en nu, bij dit laatste "ding" wilt ze ook nog het onderste uit de kan halen.
Totaal onrechtvaardig in mijn ogen, maar haar advocaat zegt "zo is de wet, punt uit".
Ik hoor graag of mensen hier tips voor hebben. Ik wil het gewoon op een eerlijke manier afsluiten.