alimentatie

jeanne1005
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

alimentatie

#1 , 13 aug 2024 15:27

mijn zoon van 24(bijna 25) heeft zonet zijn Banaba bedrijfsmanagement gehaald, hij zou nog een banaba willen behalen.
ik vraag al 6 jaar officiële schoolresultaten en inschrijvingsbewijzen. helaas nooit te zien gekregen.
moet ik nog alimentatie betalen hij heeft een bachelor en banaba waarmee hij op de arbeidsmarkt een goed betaalde job vindt.
hij heeft echter nog geen zin om te werken en neemt ook alle tijd (6 jaar)om zijn studies van 4 jaar af te werken. hij is continu bezig met opstarten van kleine ondernemingen ipv zich op zijn studies te concentreren.

eylis

#2 , 13 aug 2024 15:51

Even ter verduidelijking; als hij (zoals u zegt) al een banaba ( = bachelor-na- bachelor bedrijfskunde) behaald heeft, heeft hij daarvoor ook al een andere bachelor behaald: dat is dus 3 x2 = 6 jaar: 2 diploma's. Als hij tevens al ondernemingen opstart, is hij al actief op de arbeidsmarkt en dus capabel om een inkomen te verwerven. U bent niet meer alimentatieplichtig. Indien de zoon reageert dat dit wel nog moet: meld hem dat u geen fouten wil maken mbt de alimentatieplicht en eerst inzage wenst in alle studieresultaten, diploma's en zijn wettelijke status momenteel (zelfstandige, bediende etc..).

jeanne1005
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2024 15:55

ik vraag continu om officiële resultaten en inschrijvingen maar krijg nooit iets te zien.
wat de ondernemingen betreft ik vind kranten artikels waar hij zichzelf promoot als jonge ondernemer maar vindt geen enkel ondernemingsnummer

Reclame

eylis

#4 , 21 aug 2024 15:55

U bent niet meer alimentatieplichtig. Als hij zichzelf promoot als ondernemer, is hij zelfstandig en actief op de arbeidsmarkt.

Terug naar “Echtscheiding”