Probleem schoolfacturen

dsjorre
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Probleem schoolfacturen

#1 , 05 jul 2024 14:25

Volgens het vonnis dient mijn ex de schooltoelage in mindering te brengen bij de schoolfacturen, iets wat zij al 6 jaar nalaat te doen. In de lagere school heb ik dat nog zo gelaten omdat dat bedrag niet veel voorstelt, maar in het middelbaar onderwijs kan dat bedrag wel oplopen. Nu weigert zij dat nog steeds te doen. Ze weigert ook bekend te maken welk bedrag dat is. Ik had contact opgenomen met de bevoegde uitbetalingsinstelling om te weten te komen om welk bedrag het gaat, maar die willen dat niet meedelen om privacy-redenen, wat toch merkwaardig is aangezien het om mijn eigen kinderen gaat.
Op welke manier kan ik alsnog te weten komen om welk bedrag het gaat, zodat ik dat zelf kan verrekenen bij de volgende schoolrekening? Of hoe los ik deze situatie het snelst op?

Marcus Aurelius

#2 , 05 jul 2024 17:23

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

dsjorre
Topic Starter

#3 , 05 jul 2024 18:10

Die site had ik ook, maar die heeft het over een bedrag gaande van € 255,08 tot € 1.029,41. Dus dat kan van alles zijn. Ik vermoed dat ik het best verder contact opneem met de betreffende dienst en de situatie tracht duidelijk te maken.
Een van uw links vermeldt trouwens ook het volgende: "De studietoelage dient dus eerst volledig te zijn aangewend voor de buitengewone schoolkosten, vooraleer de andere ouder kan worden aangesproken tot betaling."
Wat dus eveneens in het vonnis staat.

En daar zit dus het probleem; ze laat me steeds volle pot betalen voor die kosten. Ik heb nog nooit enig bedrag van studie- of schooltoelage gezien. En ze weigert die ook mee te delen.

Reclame

lukasi

#4 , 06 jul 2024 09:46

Wat ik vreemd vind is dat je ervan uitgaat dat je na 6 jaar lagere school zonder vraag tot rechtzetting dit nu wel ineens recht op zou hebben.
Wordt dit niet aanzien als verworven recht ?
Of heb je aantoonbare bewijzen dat je dit wel hebt gevraagd en wel heb gevorderd ?

Mijn persoonlijke mening en al zeker niet juridisch onderbouwt.
Maar iemand die 6 jaar ' niks' zegt en dan ineens wel....

Franciscus

#5 , 06 jul 2024 19:58

Geen verworven recht ..een vonnis (en dat zal er wel zijn) dient uitgevoerd te worden.

Inderdaad wet privacy u bent voor deze diensten een derde want niet diegene aan wie wordt uitbetaald.
AS met Antwoord /Reponse kaart aan ex met vermelding dat indien de documenten niet worden overgemaakt de (familie)rechter dan wel zal beslissen.
Stuur die aangetekende brief ook met een gewone brief door en verwijs in beide brieven naar elkaar.
Een AS wordt opgesteld in aantal exemplaren als er betrokkenen zijn dus minstens in tweevoud ..een die als AS wordt opgestuurd en een zelfde lay-out die u zelf bijhoudt.
Gewone brief zelfde procedure.
Indien brieven terugkomen ongeopend bewaren.
Evenzo de Antwoord kaart met handtekening van de ontvanger.

Terug naar “Echtscheiding”