Hi, ik ben in 2020 bij de papa van mijn dochter weg gegaan. Ik heb een nieuwe partner. Een vrouw. Helaas namen de vele emoties bij mijn ex de bovenhand en belandden we in de rechtbank. Hij wou het volledige hoederecht over onze dochter en speelde het erg vuil. Ik kreeg een sociaal onderzoek (alsook hijzelf) gezien de rechter zag dat hij emotioneel onstabiel was. Het heeft ons veel geld gekost om uiteindelijk een eindvonnis te bekomen 'gelijkmatig gedeelde huisvesting'. We zijn nu een grote 3 jaar verder en mijn huidige partner en ikzelf hebben besloten om over te gaan naar een LAT-relatie. Zij heeft 2 tiener dochters, mijn dochter is 7. We merken na 3 jaar dat het een te grote uitdaging wordt voor de kids en willen wat rust brengen. Mijn dochter haar hoofdverblijfplaats/domicilie is bij de papa. Voor haar veranderd er op papier (identiteitskaart) niks. (Zo gelaten om de rust te bewaren)
Nu is mijn vraag:
Moet ik toestemming krijgen van mijn ex om te verhuizen? Ik blijf in de buurt van mijn dochter haar school en hoofdverblijfplaats. De afstand blijft binnen een straal van 10km, net zoals nu. Ik verhuis gewoon van gemeente maar de afstand blijft zo goed als hetzelfde. Ben ik verplicht via aangetekend schrijven hem op de hoogte stellen van mijn verhuisplannen of is bvb. een berichtje via WhatsApp voldoende eens ik zo goed als verhuisd ben?
Alvast bedankt!
Mvg,
EmpiresAndPuzzles.