Onderwerpen samengevoegd - JurecaBE - moderator
Mijn emmer is vol. Ik werk voltijds en mijn man heeft in ons 14 jarig huwelijk ongeveer 4 jaar (onderbroken) gewerkt. De andere jaren heeft hij een werkloosheidsuitkering en nu een invaliditeitsuitkering (denk ik) ontvangen. Hij heeft nooit zijn financiële verantwoordelijkheid genomen. Ik zorg als enige voor stabiliteit in het gezin. Met moeite maakt hij 350€ over voor de gemeenschappelijke kosten. Een maand stort hij, een maand niet. Ik betaal hypotheek (op mijn alleen een appartement gekocht, scheiding van goederen), water, gas, elektriciteit, Proximus, boodschappen, onderhoud kind (kleren, schoenen, hobby’s e.d.), spullen voor het huis, verkeersbelasting, hospitalisatieverzekering. Ik leef van maandloon tot maandloon en krijg niets gespaard. Vandaag kregen we bericht dat we €700 terugkrijgen van de belastingdienst en zal gestort worden op zijn rekening. Ik vroeg hem om dan de helft over te maken op mijn rekening en hij wou niet. Toen was de maat vol bij mij. Ik kan niet langer in dit huwelijk blijven. Dit is de druppel. Ik ga stappen ondernemen om te scheiden. Mijn vraag is nu of hij onderhoudsgeld kan vragen bij een eventuele scheiding? Voor de duidelijkheid: er zijn nog andere problemen in mijn huwelijk. Ik wil niet scheiden omdat ik de helft niet krijg van de belastingteruggave. Zo heeft hij eens mijn handtekening vervalst om een lening aan te vragen. Het is hem gelukt, want hij kreeg €5000. En nog andere zaken die mij kwaad hebben gemaakt, maar voor de lieve vrede mijn mond altijd gehouden. Maar nu is de maat vol. Ik kan niet meer. Ik heb altijd volgehouden voor mijn kind. Het moet stoppen.