Ik ben sinds 5j gescheiden en heb 2 tieners van 12 en 15j in co-ouderschap, omgangsregeling week/week. Sinds een dik half jaar woont m'n ex samen met zijn nieuwe vriendin en haar 3 kinderen. Sinds september is m'n ex de kinderen niet meer komen ophalen (heb telkens aangifte gedaan bij de politie). Hij wil de omgangsregeling gewijzigd zien naar een weekendregeling. De kinderen waren graag bij hem en kwamen ook goed met haar kinderen overeen. Hij is amper 10km verderop gaan wonen dus dat is het probleem ook niet. Ik begrijp niet waarom hij z'n kinderen zomaar 'opgeeft' en naar hen toe ook het signaal geeft voorrang te geven aan zijn vriendin + kinderen... maar soit, dat is hier nu niet de issue. In een andere post heb ik het bedrag van alimentatie al eens ter sprake gebracht, maar mijn vraag is nu: op welke manier kunnen we dit aanpakken? Blijkbaar heb ik geen andere keuze dan hiermee in te stemmen, hoewel de kinderen en ikzelf de situatie verkiezen zoals ze was. De enige oplossing blijkt hier wijziging van de omgangsregeling aan te vragen, zodat ik tenminste ook meer alimentatie kan eisen om m'n kosten te dekken. Op welke manier kunnen we dit regelen, zonder dat het teveel geld kost aan advocaten e.d.
De afgelopen 2 jaar heb ik noodgedwongen al 1500€ moeten spenderen aan mn advocaat zonder dat het mij iets tastbaars heeft opgeleverd, en word dat stilaan beu. Graag advies.