Uitzonderlijke kosten

Vader1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitzonderlijke kosten

#1 , 18 aug 2023 16:26

Ex stuurt me de bewijzen van de uiteindelijke kosten... Voor het eerst na twee jaar, en nadat ik zelf een bedrag he gestort dat ik berekende.
Ik trok er ook de kosten van een kinderpsycholoog alvast af, deze consulteert ons kind als gevolg van een vonnis dat de ex het moet toestaan.
Ik berekende ook de terugbetaling, wie je online makkelijk kan vinden.
Ik krijg van de kinderpsycholoog telkens een recu met datum, naam en prijs.
Volgens de mutualiteit is dit voldoende voor de terugbetaling.
Ex beweert nu dat ik dit niet mag berekenen op voorhand en al van de te betalen kosten aftrekken, en beweert ook dat de recu van de psycholoog niet genoeg is .
Tevens zat er ook een bewijs van de tandarts bij dat meer dan een jaar oud is en waarvan ze beweert dat ze het niet meer kan terugkrijgen daardoor. Volgens de site van de mutualiteit kan dat wel tot twee jaar.
Ze is ondertussen ook al voor de tweede keer van mutualiteit veranderd, zonder hierover mij in kennis te stellen.
Kind is bij haar gedomicilieerd en het is 50/50 verblijf.
Nu stuurt ze dat ze al een betaling aan de deurwaarder heeft gedaan en dat ik de rest maar met de deurwaarder moet afhandelen.
Wat kan er nu gebeuren? Ik heb de hele berekening en weet zeker dat ik volledig juist zit.

eylis

#2 , 18 aug 2023 16:49

En wat betekent de deurwaarder in deze case?

Vader1
Topic Starter

#3 , 18 aug 2023 17:17

Ze heeft me dat gewoon gestuurd. Letterlijk: ik jen een deurwaarder gecontacteerd en een voorschot betaald. Ik moet het dan maar verder afhandelen met deze. De ex beweert dat ik haar 750 euro moet betalen (wat klopt, kosten logo en school) en dat ze me achteraf dan de 325 (helft psycholoog )en het door de mutualiteit terugbetaalde bedrag van 300 euro achteraf zal terugstorten. 100% zeker zal ik mijn geld dan nooit zien, dus heb ik haar het verschil van 125 gestort.

Reclame

Vader1
Topic Starter

#4 , 23 aug 2023 15:39

Iemand die me kan helpen? Raad geven?
Is het misschien juridisch niet duidelijk?
Moet ik meer info geven?

iota

#5 , 23 aug 2023 17:03

Ik gok dat uw ex een deurwaarder heeft ingeschakeld om de buitengewone kosten waarover discussie bij u in te vorderen. Of dat ze toch beweert dat ze dat heeft gedaan. Want het klinkt een beetje absurd, gezien het niet al te hoge bedrag, waarvan u bovendien al een deel hebt betaald en een ander deel terugbetaald wordt door het ziekenfonds. Blijkbaar hebt u ook nog niks van een deurwaarder gehoord of gezien, buiten het bericht van uw ex.
Dan zou ik denken dat u voorlopig helemaal niks moet doen, zeker als u zeker weet dat u juist zit met uw betalingen.

Voor het overige is uw uitleg is nogal onduidelijk. Wie betaalt nu juist de kinderpsycholoog en wie ontvangt de tegemoetkoming van de mutualiteit hiervoor?
Wie liet het bewijs van de tandarts meer dan een jaar liggen?

Franciscus

#6 , 23 aug 2023 17:10

En wie heeft kinderpsycholoog ingeschakeld al of niet met gezamenlijke toestemming (beide ouders)?

Terug naar “Echtscheiding”