autolening na echtscheiding

Kiarah
Topic Starter

autolening na echtscheiding

#1 , 06 jan 2010 10:29

in 2007 heeft mijn ex een auto gekocht met een lening (net voor we uit elkaar gegaan zijn) doordat we getrouwd zijn zonder contractt staat de autolening op ons beide. Hij heeft de auto voor hem gehouden, en hij betaald tot nu toe de autolening verder af. (Er is tot op de dag van vandaag nog steeds geen overeenkomst van verdeling de goederen)
Ons huis staat nu te koop en nu heb ik van mijn advocaat vernomen dat ik de helft van de autolening mee moet afbetalen wanneer ons huis verkocht is. Een auto waar mijn ex al zolang mee rijd en gaat houden. Ik heb niets meer en ik kan er hem nog bovenop een auto cadeau doen. Kan ik hier iets aan doen dat mijn ex die autolening afbetaald en niet ik?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 06 jan 2010 11:44

tegenover de schuldeiser bent u mede gehouden tot betaling.
vanaf de datum van de inleiding van de echtscheiding bent u allebei voor de helft eigenaar van die auto - uw helft zal uw echtgenoot dus aan u moeten uitbetalen, mits aftrek van het stuk van de lening waartoe u gehouden bent. u kan ook een gebruiksvergoeding vragen voor het feit dat hij die auto gebruikt, terwijl die voor de helft uw eigendom is;

maeva

#3 , 13 jan 2010 16:31

in 2007 heeft mijn ex een auto gekocht met een lening (net voor we uit elkaar gegaan zijn) doordat we getrouwd zijn zonder contractt staat de autolening op ons beide. Hij heeft de auto voor hem gehouden, en hij betaald tot nu toe de autolening verder af. (Er is tot op de dag van vandaag nog steeds geen overeenkomst van verdeling de goederen)
Ons huis staat nu te koop en nu heb ik van mijn advocaat vernomen dat ik de helft van de autolening mee moet afbetalen wanneer ons huis verkocht is. Een auto waar mijn ex al zolang mee rijd en gaat houden. Ik heb niets meer en ik kan er hem nog bovenop een auto cadeau doen. Kan ik hier iets aan doen dat mijn ex die autolening afbetaald en niet ik?

Je zal hier nt onderuit kunnen. Zolang dat je ex die lening betaald is het goed. Als hij dat nt meer doet dan staan ze bij u aan de deur. Heb het ook meegemaakt! Je hebt mee getekend dus moet je ook mee betalen. Dat is de reactie van de bank.
Mijn ex heeft ook de auto volledig voor zich. Ik heb met de bank een overeenkomst gesloten waardoor ik nt de volledige helft van de lening moet betalen per maand.

Mvg

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 sep 2011 20:05

Indien hij de auto heeft, is het onwaarschijnlijk dat jij dan nog deel zou moeten nemen aan het aflossen van de schuld voor de Autolening die jullie beide hebben.
Dat betwijfel ik ten zeerste aangezien de lening door beide echtgenoten is aangegaan en ze bovendien met gemeenschap van goederen gehuwd waren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tattie

#5 , 15 sep 2011 20:37

ik zit in zo een situatie met ex (vriend, niet getrouwd) ik zo stom geweest om nog maar enkel borg te staan... hij betaalde niet meer, er kwamen aanmaningen, zijn auto is in beslag genomen, ik zit met loonbeslag op mn belastingen (ben zelfstandig aan een loon kunnen ze dus niet ) hij doet geen enkele moeite om afbetalingsplan op te stellen bij deurwaarder, ondertussen al 3 jaar verder, buiten mn belastingen nog niks betaald, al drie brieven van deurwaarder gekregen maar nog niemand gezien... toppunt is dat elke poging tot contact bij die deurwaarder onbeantwoord blijft, telefoon, fax, mail op niks antwoorden ze daar...

Tattie

#6 , 15 sep 2011 20:38

oja en er staat nog een bedrag van een 6000 euro open ... is zo hoog door alle kosten en interesten die erbij komen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 sep 2011 18:53

Borgstelling ... zonder voorwaarden of tijdsbeperking dan kan men voor het ganse bedrag en altijd naar u komen. U zal het daarna bij de eigenaar moeten recupereren.

Tattie

#8 , 18 sep 2011 18:57

idd franciscus dat weten we... maar recupereren zal er nietinzitten... betalen zal em niet doen, dus zal er nog meer geld naar advocaat gaan voor de aanmaningen..

Terug naar “Echtscheiding”