Beste,
Ten gezette tijd probeert mijn ex mij duidelijk te maken dat hij het nog steeds voor het zeggen heeft.
Een laatste voorbeeld is dat de kinderen hier moeten blijven omwille van een COVID-besmetting. Normaalgezien is dit zijn week maar tot hiertoe zijn we het eens.
Gisteren een bericht dat hij dan eist dat we wisselen van weken en dat ik mij maar dien te schikken, hoewel ik hem aanbood de kinderen enkele dagen te willen brengen maar toch graag de huidige regeling wil bewaren aangezien ik in mijn weken reeds plannen maakte. Mijn ex blijft echter volhouden dat ik maar moet doen wat hij wil.
Op zich snap ik wel dat hij de kinderen ook wil zien en moest hijzelf meer flexibel zijn en bv. toelaten dat de kinderen een dag naar mij komen voor een belangrijke gebeurtenis zou dat zelfs minder een probleem zijn.
Algemeen stoor ik mij echter aan zijn overheersende houding en het gevoel dat hij mij steeds in 'de tang' probeert te hebben.
Kan ik hier juridisch iets mee? Ben ik verplicht om de weken te wisselen nu ze twee weken bij mij zijn wegens ziekte?
Graag jullie advies en alvast bedankt!