Beste leden,
Na meer dan 15 jaar feitelijk te hebben samengewoond besluit mijn partner te vertrekken.
De woning is destijds aangekocht voor €410.000 en 50/50 beschreven bij de notaris.
Voor de samenwoonst beschikte ik over +/- €100.000 eigen gespaarde gelden en tijdens het samenwonen heb ik +/- €400.000 aan schenkingen op mijn naam verkregen met alle bewijzen en bankafschriften van mijn privé zichtrekening. Vanuit mijn rekening met eigen gelden werden de voorschotten bij aankoop van de woning betaald, alsook de maandelijkse hypothecaire aflossingen aan de bank en alle renovatiekosten. Alles te samen voor +/- €340.000. De normale "leefkosten" werden gedragen door beide inkomsten uit arbeid + een deel uit mijn schenkingen/eigen gelden. Mijn ex-partner heeft qua onroerend nooit iets betaald buiten een paar rollen behang en ze kan dus ook uiteraard geen bewijzen voorleggen i.v.m.investeringen in deze woning. De huidige waarde van het vastgoed is geschat op +/-€600.000.
Nu eist zij haar deel van de woning, wat niet correct is naar mijn gevoel.
Ik heb onvoldoende kennis van deze materie, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier wel van op de hoogte zijn.
Dank voor uw eventuele reacties.