Hallo,
In augustus 2020 hebben mijn ex-vrouw en ikzelf bij de notaris een EOT ondertekend waarin staat dat zij de woning en de lening van de wagen overneemt. Er is geen uitkoop en overname, de scheiding werd midden november uitgesproken en midden december aangepast in de gemeente.
Mu zijn wij toch enige tijd verder en de kredieten zijn niet overgenomen. Ik ben dus, volgens mij, nog steeds eigenaar van de woning en de wagen. Na de inschrijving in de gemeente werd er nog niet naar de notaris gegaan.
Moet er voor de overdracht van de woning geen akte ondertekend worden of is het EOT hiervoor voldoende?
Aangezien de kredieten nog niet in orde zijn heb ik het vermoeden dat dit niet gaat goedgekeurd worden, bijgevolg dat ik geen andere woning kan aankopen.
Kan ik alsnog vragen (eisen) dat de woning wordt verkocht aangezien zij haar afspraken niet kan nakomen?
Het krediet van de wagen is niet zo veel, ik vind het raar dat dit ook nog niet gewijzigd is, voor een krediet van een wagen over te nemen duurt dit toch geen 6 weken na inschrijving van de registers. Zij kon dit toch al lang geregeld hebben.
Ik wil dat ik geschrapt wordt uit de beide kredieten om verder te kunnen, wat op dit moment niet kan.
Als zij de kredieten niet meer kan betalen komen ze bij mij aankloppen voor iets waar ik geen gebruik meer van maak en geen voordeel meer kan uithalen.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.