Studietoelagen tov bijzondere kosten

Jeff242
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Studietoelagen tov bijzondere kosten

#1 , 30 okt 2020 01:06

Ik ben al enkele jaren gescheiden en betaal heel correct alimentatie en ook terecht gevorderde bijzondere kosten van mijn 2 dochters. Recent kreeg ik een rekening met oa kosten van de Univ van mijn oudste dochter. Daarbij stelde ik me de vraag of mijn ex een studietoelage kreeg dus ik ben me gaan informeren. Blijkt dat er al minstens 3 jaar Behoorlijke studietoelagen werden uitgekeerd terwijl ik heel gedwee de helft vd totale school gerelateerde kosten betaalde.
Moeten de studietoelagen in mindering worden gebracht alvorens deze kosten in 2 te verdelen?
Kunnen de door mijn ex nooit gemeldde studietoelagen Van vorige jaren nu nog worden verrekend?
Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
logoke

#2 , 30 okt 2020 05:59

Hoi Jeff,

Mijn ervaring is niet te snel betalen en zelf de veronderstelleng doen dat ze een studietoelage krijgt. Ik zou bij de volgende betaling zeker de studietoelage van vorig jaren verrekenen. Als dat dan niet zo is moet zij dat maar bewijzen. Als je het hard wil spelen, veel kunnen ze jou niet doen. Die dat de alimentatie moet ontvangen zit meestal in de problemen. Die wil geld zien.
Ik heb zelfs eens een belasting controle gehad waardoor niet alle betaalde bijzondere kosten door de belastingen werden aangenomen. Mij hebben ze niet meer bij mijn pietje.....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”