co-ouderschap met bi-locatie (echtscheiding EOT)

mir
Topic Starter

co-ouderschap met bi-locatie (echtscheiding EOT)

#1 , 10 okt 2009 15:53

ik ben vijf jaar gescheiden van mijn ex en wij hebben co-ouderschap met bi-locatie (één week bij de moeder, één week bij de vader);
Mijn kinderen zijn nu 12 en 13 jaar.
Mijn zoon heeft al een jaar heftige strubbelingen met zijn vader omdat die een nieuwe vrouw heeft met drie kinderen. De verstandhouding tussen allen gaat niet. Mijn zoon wenst dus niet meer bij zijn vader te gaan.
Kan ik het co-ouderschap wijzigen of zijn kinderen verplicht tot hun 18 (meerderjarig) het co-ouderschap op te volgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 10 okt 2009 17:41

ik ben vijf jaar gescheiden van mijn ex en wij hebben co-ouderschap met bi-locatie (één week bij de moeder, één week bij de vader);
Mijn kinderen zijn nu 12 en 13 jaar.
Mijn zoon heeft al een jaar heftige strubbelingen met zijn vader omdat die een nieuwe vrouw heeft met drie kinderen. De verstandhouding tussen allen gaat niet. Mijn zoon wenst dus niet meer bij zijn vader te gaan.
Kan ik het co-ouderschap wijzigen of zijn kinderen verplicht tot hun 18 (meerderjarig) het co-ouderschap op te volgen.

Kinderen op die leeftijd zoeken (meestal) de weg van de minste weerstand om hun ideeën te kunnen uitwerken.

Hebben jullie deze regeling vastgelegd in een EOT of werd dit door een rechter in een vonnis uitgesproken?

De wet bepaalt dat een rechter elke situatie apart moet inschatten en elk vonnis apart moet motiveren.
Als een ouder verblijfsco-ouderschap vraagt, moet de rechter in de eerste plaats de mogelijkheid van verblijfsco-ouderschap onderzoeken.
De andere ouder die wil dat het kind hoofdverblijf bij hem of haar heeft, moet aantonen dat een hoofdverblijf gezien de omstandigheden meer in het belang is van het kind dan verblijfsco-ouderschap.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 11 okt 2009 04:55

en wat binnen 2 jaar als zoonlief een crossmashine wil en papa deze cadeau wil doen op voorwaarde dat hij bij hem komt wonen?

om maar te zeggen dat jij dit niet zomaar kan zonder toestemming van de andere ouder.

Is die nieuwe vrouw zo een kwade vrouw?

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”