Beste allen
Eerst en vooral even de situatie schetsen.
Mijn excuses alvast want het is een hele boterham
Anderhalf jaar geleden ben ik gescheiden van mij ex partner met een EOT. We hebben samen een dochter van 10 jaar en betaal maandelijks 283€ en daarboven op buitengewone kosten aan 60%.
We hebben momenteel een regeling van 12-2 aangezien ik door mijn werk de dochter niet naar school kon brengen. (Wat nu wel lukt gezien een nieuwe relatie)
We hadden samen een huis gekocht en dit werd verkocht, hier hebben we ook een container laten plaatsen om al de spullen in te dumpen die niet meer nodig waren. De gezamenlijke wagen werd door mijn ex partner verkocht en de helft van de opbrengst zou aan mij betaald worden. Net zoals de helft van de spaargelden en gelden op onze gezamenlijke rekening.
Echter heeft mijn ex partner de huur en inhoud van de container volledig afgehouden van het bedrag dat ze mij nog moest en nog enkele andere dingen ook. Zo heeft ze ook de eerste maand allimentatie afgetrokken van dit bedrag.
Na overleg met onze advocaat en na veel heen en weer gemail naar haar advocaat (als deze althans reageerde) met veel 5en en 6en dat zij zelf vindt dit niet mee te moeten betalen, hebben we dan besloten een excel tabel te maken met de kosten die ze mij nog moet en hier trekken we dan de buitengewone kosten vanaf, op het moment dat ze een factuur stuurt van een buitengewone kost passen we dit aan in de excel en krijgt ze een ge-update excelbestand aangezien het bedrag dat ze mij moet hoger is dan het bedrag van de buitengewone kosten.
Gisteren kreeg ik een brief aan van een deurwaarder dat ik het bedrag van 524€ (buitengewone kosten) + nog eens 305€ aan kosten binnen de 24u moest betalen. Hierop heb ik contact opgenomen met mijn advocaat en de deurwaarder zelf, heb de deurwaarder dan ook uitgelegd dat deze bedragen in behandeling zijn bij onze advocaten en deel uit maken van een veel groter dossier. De deurwaarder raadde mij aan om officieel te betwisten en dan gingen ze het in beraad houden tot er contact is geweest met de advocaten.
Ik vind het absurd dat zij kan afhouden en bijhouden wat ze wil en dit dan ook niet terug betaald en ik een deurwaarder aan mijn deur krijg.
Mijn ex heeft tevens ook mij motor (inclusief de papieren) meegenomen anderhalf jaar geleden toen ik aan het werk was, dit uit een garage die los stond van het huis en die ik op mijn eigen naam huurde. Hiervoor heeft de rechter uitgesproken dat het haar motor is omdat ik geen eigendomsbewijs zou hebben terwijl ik het verkoopcontract wel in handen heb op mijn naam. Ze zou deze motor dan ook verkocht hebben op een garageverkoop voor het belachelijke bedrag van 50€ (moto is minsten het 30x zoveel waard) . Bovenop al deze nonsens heb ik dus ook nog eens 780€ aan gerechtskosten mogen betalen.
Wat zijn de opties nog wat we kunnen doen want het lijkt of mijn ex partner overal mee weg komt en wij maar steeds moeten betalen terwijl we zelf nog een behoorlijke som van haar moeten krijgen.
We willen liever geen rechtzaak starten, aangezien ze met de motor al onterecht gelijk heeft gekregen .. en we vrezen dat dat ook nu geen zin heeft en we dan weer een hoop geld aan advocaten en gerechtskosten kwijt zijn
Alvast bedankt voor jullie reacties!