Brief OM

OnceUponATime
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Brief OM

#1 , 05 mar 2020 20:24

Hier weer.

Dus was ik klachten gaan indienen tegen mijn ex (illegale ex). Heb daar duidelijk verteld dat ik hier niks van wist. Wij hebben nooit samen gewoont of wettelijk getrouwd of iets waaruit kon blijken of lijken dat hij illegaal was.

Nu kreeg ik vandaag een brief van het Openbaar Ministerie dat het dossier is afgesloten? Is hij ooit gevonden? Is hij ondervraagd? Is de vrouw die mij en zoveel ander Belgische dames koppelt aan illegale mannen ondervraagt?
Toppunt: in de brief staat dat ik in het dossier sta als hulpverlener van illegale immigratie?!
Het was door de politie zélf dat ik wist dat hij illegaal was omdat ik aangaf dat ik niks, nada over hem wist en wij maar enkele maanden samen waren wat nog niet relatie noemenswaardig was.

Nu vrees ik dat ik nu nog in een slecht daglicht komt als de rechtzaak voor mijn zoontje voorkomt (hij will rechten en dergelijke).

Kan ik hier iets aan doen? Ik bedoel maar, ik word als hulp voor illegale immigratie aangezien terwijl de echte helper nog lusteloos verder gaat??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 mar 2020 20:36

Als ik het goed begrijp, werd u verdacht van hulp maar wordt het dossier afgesloten? Dat is toch goed nieuws?

Principieel hebt u geen zaken met zijn strafdossier, dat is iets tussen de Staat en hem. Hebt u zich burgerlijke partij gesteld?

OnceUponATime
Topic Starter

#3 , 05 mar 2020 20:53

Als ik het goed begrijp, werd u verdacht van hulp maar wordt het dossier afgesloten? Dat is toch goed nieuws?

Principieel hebt u geen zaken met zijn strafdossier, dat is iets tussen de Staat en hem. Hebt u zich burgerlijke partij gesteld?
Er is nooit een gerechtelijke zaak van geweest, of toch niet met mijn weten. Ik ben vorig jaar toen alleen maar bij de politie gegaan, mijn verhaal daar aangelegd. Toen kreeg ik ook brieven van zijn advocaat (hoe hij als illegaal een niet prodeo advocaat kan verkrijgen blijft mij een raadsel) dat hij eiste om mijn zoontje te erkennen (relatie was lang voor de geboorte beëindigd omdat hij eerst geen interesse en dergelijke had. Door de politie kwam ik erachter dat zijn verblijfsvergunning aantal keer geweigerd is, hij nergens geregistreerd staat en hier dus illegaal verblijft, en via mijn zoontje zo zijn verblijf kon legaliseren) en dit voor de rechtbank zou trekken als ik weiger. Ik heb dus geweigerd maar tot nu toe nog niks maar ik vermoed dat zo'n dingen even duurt voor zoiets voorkomt.

Dus, als via dit dossier staat dat ik schuldig ben daaraan, wat een misdrijf is, vrees ik zo erg dat dit in mijn nadeel speelt voor de rechtzaak van mijn zoontje. Zonder hun wist ik dit niet eens dus ik snap in de verste verte niet waarom ik beschuldigd word.
Er stond in de brief bij dat er een opsporing werd verzocht maar niet of hij gevonden was dus wat ik daar dan mee?

Reclame

Issued

#4 , 06 mar 2020 10:45

U bent pas schuldig als een rechter dat zo oordeelt, u dus veroordeeld. U bent momenteel onschuldig.

Franciscus

#5 , 06 mar 2020 18:52

"""Nu vrees ik dat ik nu nog in een slecht daglicht komt als de rechtszaak voor mijn zoontje voorkomt (hij will rechten en dergelijke)."""

Dan zal hij toch boven water moeten komen en een DNA staal afleveren en moeten sociale diensten en jeugdpolitie ook zijn woonst bezoeken om een maatschappelijk onderzoek in te stellen

Terug naar “Echtscheiding”