Kan je de motivatie excact weergeven?
Vaders en moeders hebben gelijke rechten en plichten. Zelf meen ik dat er maar weinig zouden opkijken mocht hier enkel het gesclacht omgedraait zou worden. Dus vanuit mijn persoonlijke kijk, kan zo een vonnis eens geen kwaad, omdat het gerecht genderneutraal dient te worden. Uiteraard volg ik je wel dat je niet gelukkig bent met zo een vonnis, gelet dit een grote invloed heeft op je dagelijks leven waarbij je moeilijk kan berusten en dat er wordt gekozen voor een soort "hoofdouder" en een ouder die een bijrol krijgt toebedeeld waarbij de portomonee ook nog eens zal moeten opengaan om het geheel af te ronden.
Wat je kan onderzoeken is of het "onderzoek" van onderstaande wettekst wel correct is gebeurd. Ook de nuance, met rood aangegeven kan aanleiding geven om naar het Hof van Beroep te trekken
uit art 374 BW
Ingeval de ouders niet samenleven en hun geschil bij de rechtbank aanhangig wordt gemaakt, wordt het akkoord over de huisvesting van de kinderen door de rechtbank gehomologeerd, tenzij het akkoord kennelijk strijdig is met het belang van het kind.
Bij gebrek aan akkoord, in geval van gezamenlijk ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens één van de ouders bij voorrang de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen.
Ingeval de rechtbank echter van oordeel is dat de gelijkmatig verdeelde huisvesting, niet de meest passende oplossing is, kan zij evenwel beslissen om een ongelijk verdeeld verblijf vast te leggen.
De rechtbank oordeelt in ieder geval bij een met bijzondere redenen omkleed vonnis, en rekening houdend met de concrete omstandigheden van de zaak en het belang van de kinderen en de ouders. »
daar de mama ieder morgen en avond 30 min moest rijden op een afstand van 20km om de kinderen van en naar school te brengen.
Voor het kind zou dit niet "iedere" zijn, maar "de helft" van de tijd.
Een mama kan toch nooit haar kinderen kwijt zijn?
En hoeveel kinderen zijn hun vader kwijt denk je?
RR