#4 , 07 jun 2009 15:21
beste,
op dit forum kwam dit probleem al verschillende keren aan bod : zoek op oudervervreemding, ouderverstoting, parental alienation syndrome ( PAS) - het gaat om een psychische vorm van kindermishandeling, die hoe langer hoe meer serieus wordt genomen - ook op het internet is zeer veel info hierover te rapen ( Nederlandse website) - recent is ook een boek uitgekomen die dit probleem behandelt : " verpasseerd ouderschap"
wat te doen? ik zou u voorstellen eerst een aangetekende brief naar de tegenpartij te sturen met verzoek om regelmatig schoolinformatie van kinderen door te willen sturen, zoals : in welke school , welke richting en jaar ingeschreven; resultaten na examens.... - u betaalt tenslotte onderhoudsgeld voor kinderen, dus heeft u minstens recht op deze informatie - indien geen reactie: zich wenden tot vrederechter of kortgeding eerste aanleg, afhankelijk van het feit of u reeds gescheiden bent, feitelijk gescheiden ...
ik ken hetzelfde probleem met pas meerderjarige kinderen : Hof van Beroep heeft mij opgelegd onderhoudsgeld voor kinderen te betalen, maar aan kinderen bevolen alle mogelijke schoolinfo aan mij door te sturen, zoals examenresultaten, inschrijvingen, resultaten tweede zit, etc. - indien zij dit niet doen zal het onderhoudsgeld afgeschaft kunnen worden - verlies niet uit het oog dat kinderen grootste slachtoffer zijn - afhankelijk van karakter kinderen en dat van persoon die de kinderen manipuleert , kan deze oudervervreemding zeer extreme vormen krijgen :vb. kinderen zouden op bepaald moment klacht tegen ene ouder kunnen indienen met verzonnen beschuldigingen als: " wij werden vroeger door vader mishandeld"
veel succes toegewenst