Net daarom zou ik ze effectief gaan ophalen, maar vraag via uw advocaat een vergoeding voor de verloren tijd (dag verlof die u eventueel moet nemen?) en de transportkosten die u hebt moeten maken omdat de vader zich niet aan de afspraak gehouden heeft?Kinderen zijn 8 en 9 j en zullen panikeren als ze mij niet zien opdagen...
Antwoord hem dat hij aan het station een taxi neemt van station naar *woonplaats* zodat de kinderen op een deftig uur thuis zijn, en dat het zijn verantwoordelijkheid is om de kinderen terug naar huis te brengen zoals afgesproken was.intussen reageert hij door te zeggen dat zijn advocaat er anders over denkt en vraagt hij mij expliciet of ik weiger ze op te halen. Iets later stuurt hij: 'wegens vertraging van de trein arriveren we pas tegen 16u, als ik dan nog naar *woonplaats* moet komen, is het heel laat, wil je dat dan voor de kinderen?'
Jammer genoeg is het been stijf houden inderdaad de beste optie, vrees ik.dus mijn advocaat overdrijft niet
ik vrees dat ik ditmaal het been stijf zal moeten houden en niet weer toegeven omdat hij heel goed weet dat ik dat uiteindelijk toch doe.
Wees eerlijk tegen hen: zeg dat je met papa afgesproken had dat hij ze naar huis zou brengen. Dat het dus niet is dat jij hen niet wil komen halen, maar dat het hun papa is die hen niet wil brengen. Zeg dat je hen wel zou komen halen zijn, als dit zo afgesproken was, maar dat het nu dus zo niet afgesproken was en papa eens moet leren doen wat hij belooft.De kinderen vroegen mij tijdens laatste skypegesprek al waarom ik hen niet wilde komen halen in Duitsland. Ik zal dit weer kunnen gaan uitleggen aan hen..