Beste,
Ik heb hieromtrent redelijk wat vragen gesteld en zit nu weer met enkele vraagtekens wat kan en niet..
De meerderjarige dochter is sinds iets meer dan een jaar terug weggelopen van huis (van de ene op de andere dag compleet onverwacht).
De echtgenoot is sinds een goeie 2 maand samen met haar apart gaan wonen (in het afgelopen jaar al meermaals gebeurd).
Intussen is wel de feitelijke scheiding ingezet maar nog (lang) niet afgerond.
De dochter kwam toen ze in het begin pas weggelopen was 's nachts goederen halen maar daarbij verdwenen soms ook goederen die niet van haar waren (bv. een haardroger) waarna de sloten veranderd zijn om dit te voorkomen. Nu een jaar later eist ze via de advocaat alles op wat in haar slaapkamer staat (kledij, meubels, etc). samen met nog wat andere goederen zoals reiskoffers (die ze wel gebruik heeft maar niet door haar gekocht zijn). Verder willen ze dit ook persoonlijk uit huis komen halen.
Zelf heb ik niet meteen een idee waar ik wel en niet mee akkoord moet gaan, ik weet uiteraard dat ik haar de goederen moet toestaan die ze zelf betaald heeft maar wat met bv. de meubels die niet door haar betaald zijn (slecht 3j oud wegens een recente verhuis) alsook ander materiaal zoals de reiskoffers kan zij deze zomaar claimen?
Verder eist ze ook het recht om zelf de goederen uit huis te halen ipv dat wij deze zouden klaarleggen (hadden we eerst voorgesteld om discussie te vermijden dat ze er van zouden profiteren meer mee te nemen). Moeten wij dit zomaar toelaten ?
De domiciliereing van beide staat intussen al op hun nieuw adres.
Misschien wat veel vragen in 1 keer maar het lijkt me ook niet zo'n simpele situatie.. Alvast bedankt!