Drie maal eerste jaar hoge school

SUV
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Drie maal eerste jaar hoge school

#1 , 11 okt 2016 22:44

Beste ik heb op jullie site wat informatie gelezen waar u aanhaalt dat het niet normaal is om een eerste jaar hoge school te trissen.
Ik heb een vermoeden dat dit voor mijn situatie gaat gebeuren.
Maar welke stappen moet men ondernemen als het zover is?
Kan ik in dat geval gewoon stoppen met de betaling van de schoolkostenvergoedingen ? Of zijn er juridische stappen te volgen?
Ik heb geen info / inspraak / feedback van de resultaten / nog van de studie keuzes die gemaakt worden.
Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 12 okt 2016 10:20

Wie gaat er trissen? Jijzelf of één van uw kinderen die bij uw ex verblijven? Graag een duidelijke en volledige info aub.

de reden

#3 , 12 okt 2016 12:10

http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 56583.html
Volgens sommige rechters verdwijnt uw verplichting om te blijven betalen zelfs niet als uw zoon of dochter zijn jaar 'trist'
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

SUV
Topic Starter

#4 , 13 okt 2016 20:39

Een van mijn kinderen die bij mijn ex woont gaat waarschijnlijk trissen.
Toch heb ik op deze website ook info gelezen dat trissen blijk geeft van het niet serieus nemen van de studie, en geen ijver aan de dag leggen om een diploma te halen.
Blijkbaar is er geen regel maar ben je afhankelijk van het oordeel van de ( vrede ) rechter ? Onbegrijpelijk

Franciscus

#5 , 13 okt 2016 22:46

Zal ao wie zo al familierechtbank zijn.
Zal uiteraard ook afhangen van alle elementen die we uiteraard niet kennen..
Dus helemaal niet afhankelijk of onbegrijpelijk.

Blaatpraat

#6 , 14 okt 2016 09:30

Is het effectief trissen voor alle opleidingsonderdelen (=OPO)?
In de meeste scholen mag je een OPO namelijk geen derde keer doen, als je niet voor minstens 60% van de andere OPO's geslaagd bent.
Daarnaast kun je ook nooit voldoende studiekrediet hebben om te trissen, als je 2x niet slaagt voor alles, heb je nog 20SP over, en je hebt er 60 nodig.

Wouter VH

#7 , 14 okt 2016 12:02

Is het effectief trissen voor alle opleidingsonderdelen (=OPO)?
In de meeste scholen mag je een OPO namelijk geen derde keer doen, als je niet voor minstens 60% van de andere OPO's geslaagd bent.
Daarnaast kun je ook nooit voldoende studiekrediet hebben om te trissen, als je 2x niet slaagt voor alles, heb je nog 20SP over, en je hebt er 60 nodig.
Zolang je nog studiepunten hebt, kan je er ook opnemen. Ik geloof zelfs dat je met de 20 SP die je nog over hebt, een volledig jaar kan opnemen.
Of dit ook mag als je als twee maal na elkaar van (bijna) niets er door was, weet ik niet zeker.
Ik denk zelfs dat als je met 20SP, een volledig jaar (60SP) opneemt, en je slaagt voor alles, dat je 60SP terug krijgt (en je saldo dus terug 60SP is ipv de 20SP die je in het begin van het jaar had).

artemis

#8 , 14 okt 2016 12:09

Maar het academiejaar is pas begonnen?

Terug naar “Echtscheiding”