afstand co-ouderschap

Daffie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

afstand co-ouderschap

#1 , 11 mar 2016 14:16

Beste,

De papa heeft hier beslist om te verhuizen en samen te wonen met zijn vriendin, een goeie 40 km qua afstand van school. z'n vriendin wil enkel in die gemeente wonen en nergens anders, de papa heeft beslist haar te volgen. Nu daartegen kan ik uiteraard niets doen en dat is ook mijn bedoeling niet.

Maar zoontje moet nu 2x per week 's avonds die afstand afleggen en 's morgens uiteraard ook om op school te geraken.
We hebben een eot en hbbn niets vermeld qua afstand school e.d (achteraf bekeken mss dom,maarja...)
Kan ik hier iets tegen doen, zoontje zal in sept als de regeling van kracht is 3j en 8 maanden zijn. Ik vind de afstand persoonlijk te ver en te belastend voor zoontje, maar de papa zegt dat hij zoontje niet minder wil zien en dat er zoveel kindjes zolang in de auto moeten zitten.

ik zou liever hbbn dat in de schoolweken zoontje maar 1 avond naar de papa gaat, en in de vakantie dan de 2 dagen zoals nu. maar daarover gaat de impasse nu...
nu woont de papa nog maar op 15 min maximum en daar heb ik geen probleem mee

iemand tips, ervaringen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PaulMSK

#2 , 14 mar 2016 16:50

Via EOT vastgelegd co-ouderschap vraagt een commitment van beide ouders. Indien afspraken mbt te respecteren afstanden niet werden opgenomen is het aan de papa om ervoor te zorgen dat jullie kind tijdig op school toekomt en ook tijdig wordt opgehaald. Afstand speelt hierin geen rol.
Wel raar en spijtig dat de bemiddeling jullie niet geattendeerd heeft op bv afspraken mbt afstand, zeker gezien de leeftijd van jullie spruit.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”