Bevel deurwaarder

qbee
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bevel deurwaarder

#1 , 01 mar 2016 10:51

Graag advies over volgende situatie:
Moeder van het kind stuurt een deurwaarder voor de kosten van het kind. Kosten waarvan er deels zijn die ik betwist; dietist, kinderpsycholoog, kinderopvang tijdens het verblijf bij moeder, afgesproken budgetten voor aankopen die erna toch overschreden worden...
Ik betwist deze omdat er met mij nooit overleg is gepeeld over de reden van deze visites en ik er nooit toestemming voor heb gegeven.
In het vonnis is week/week regeling vastgelegd, geen onderhoudsgeld, beiden ouders staan in voor de helft van de kosten voor het kind na overleg en wensen op de hoogte gehouden worden over alles wat betreft de opvoeding.
Het kindergeld komt op een rekening waar beide ouders over beschikken.
In praktijk ben ik akkoord gegaan om op vraag van kind (gemanipuleerd door moeder??) geen week/week toe te passen maar naar een flexibele regeling van weekenden, compensaties van die week/week tijdens mijn verlof etc (dit ging altijd goed) en kind 10 jaar is natuurlijk zover dat ze het zo wilt houden, ondanks het mij beter blijft om te doen volgens het vonnis.
Aangezien de kosten de laatste tijd de "normale normen" overschrijden, wil ik dat deze van het kindergeld worden betaald waarvan ieder in principe over de helft beschikt. Wat blijkt nu? Moeder heeft jaren het kindergeld doorgesluisd van een gemeenschappelijke rekening op mijn en haar naam naar een rekening op naam van het kind (geblokkeerde spaarrekening) zonder mijn toestemming, zonder mijn handtekening. Ik heb contact met de bank opgenomen om dit onmiddellijk stop te zetten, de bank heeft zijn fout toegegeven dat dit inderdaad nooit had mogen gebeuren, kindergeld dient voor het onderhoud, niet om te sparen, moet beschikbaar zijn voor beide ouders. Maar dat is het nog altijd niet, het kindergeld wordt nu gegstort op de gemeenschappelijke rekening van moeder en mij maar zo lang moeder geen toestemming geeft, kan ik niet aan het kindergeld om kosten te betalen.
Ik ben ten rade gegaan bij een advocaat en die vindt dat ik natuurlijk een aantal sterke punten heb maar ik moet goed afwegen of ik dit er voor over heb, waarschijnlijk nog meer hoge kosten door procedure en van moeder verwacht ik dat ze het kind zal uitspelen als "haar troef" en dat wil ik niet.
Maar wat kan ik dan wel doen? Deurwaarder betalen dan is alles vermeden maar dan dan blijft moeder onnodige hoge kosten maken zonder mijn overleg en toestemming, op welke wijze kan ik het kindergeld dat deels mijn helft is wel beschikbaar voor mij ondanks dat moeder niet zal tekenen om die rekening aan te passen?
Kan ik zelf een deurwaarder aanstellen om haar in gebreke te stellen ivm het gesjoemel met die rekeningen en al het doorgesluisde kindergeld terug vrij te geven?
Moeder probeert kind heel ver te manipuleren, ouderverstoting in de hand te werken. Als vader sta ik machteloos en met rug tegen de muur, het enige wat ik moet doen is mijn portefieulle voor alles open houden om deze situaties te vermijden, daar kan ik me onmogelijk bij neerleggen dat dit gewoon allemaal kan!
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
qbee
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2016 13:45

Geen reacties? Graag topic sluiten dan aub. Alvast bedankt

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”