Wij staan aan de laatste stap bij onze scheiding: de vereffening en verdeling.
Ik woon in het huis samen met de kinderen. De vader van de kinderen heeft het huis verlaten en is met iemand anders gaan samenwonen. Ik zou het huis graag overnemen. Ik dacht echter dat dit financieel niet mogelijk was, tot ik dit heb laten berekenen door mijn bankier. Voor de vereffening en verdeling kwam veel bij kijken en daardoor heb ik het initiatief genomen om zelf een overeenkomst samen te stellen, zodat we sneller tot een overeenkomst zouden komen zonder dat dit voor het gerecht zou moeten komen. Toen ik de overeenkomst opstelde wist ik nog niet dat het financieel mogelijk zou zijn om het huis over te nemen en heb daardoor in de overeenkomst gezet dat ik het huis voor 345000€ zou verkopen met een immokantoor. De volgende afspraak bij de notaris is volgende week woensdag. De notaris ging er vanuit dat ik het huis zou overnemen, omdat ik dat had doorgegeven aan hem. Nu heeft de advocaat van mijn ex laten weten dat ik het huis niet kan kopen, omdat ik in de overeenkomst gezet heb dat ik het zou verkopen aan 345000. Met andere woorden mijn ex gaat dus niet akkoord dat ik het huis overneem. Ik heb echter vier jaar voor de kinderen gezorgd en hij is met iemand anders gaan samenwonen. Nu zegt mijn advocaat dat ik terug kan komen op de overeenkomst mits zij niet is ondertekend op het kantoor van de notaris. Is deze overeenkomst dus echt nog niet van toepassing zolang deze niet ondertekend is op het kantoor van de notaris?