Alimentatie en interim werk

eylis

Re: Alimentatie en interim werk

#16 , 03 nov 2015 10:06

ik zou daarmee wachten tot poster alle nodige documenten heeft om de situatie in te schatten, wilfried. De alimentatiegerechtigden moeten gewoon eerst hun status kenbaar maken. Dat weigeren is op zich een duidelijk negeren van het alimentatierecht en -vonnis. Wat overigens ook een misdrijf is. als de status duidelijk is, kan daarna de tegenpartij ook niet meer komen met een "tegenvoorstel" dat indruist tegen de zelf verstrekte informatie. en dat zal haar ook (hopelijk) doen nadenken of ze wel een zaak zal aanvatten. Stap voor stap de zaak aanvatten is beter, dan ineens alle kruit verschieten :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#17 , 03 nov 2015 10:13

Inderdaad Eylis dat is zo.

martizio
Topic Starter

#18 , 29 nov 2015 11:33

@eylis ik heb jou raad opgevolgd, en nu zijn we een maand verder en heb totaal geen reactie ontvangen van andere partij !! En nu? Mijn advocaat zei ook vraag het eens zelf. Ik moet nu alimentatie betalen,ik weet dat de jongens gewerkt hebben en nog steeds doen maar heb totaal geen bewijs. Moet ik toch volledig bedrag storten ?

Reclame

eylis

#19 , 29 nov 2015 11:54

u heeft gedaan wat moet: de nodige info gevraagd om te kunnen berekenen op hoeveel alim de kinderen recht hebben. U beeft daar geen antwoord op gekregen. Dat is een fout. Dus doet u het volgende: u stuurt een nieuwe mail waarin u betreurt dat u de nodige info niet hebt gekregen en dat u dus moet voortgaan op de info die u wel hebt. Dat u graag de juiste alisom betaat, maar dat u moet afgaan op wat u weet. Dat u dus een beslissing neemt (en hir maakt u een raming van de mogelijke sommen die u nog moet betalen - de maanden waarvan u min of meer weet dat de kinderen gewerkt hebben. U zegt daarbij dat u de restsom die normaal betaald wordt bij volledige afhankelijkheid van de kinderen vastzet op een rekening om eventuee door te storten als u de juiste informatie krijgt van de ouder. Herhaal nog eens expiciet dat u graag de juiste alisom wenst te betalen, maar dat u dit momenteel helaas niet kan omdat de nodige info ontbreekt. Dan bent u duidelijk geweest, heeft u duidelijk gecommuniceerd dat u WIL betalen en dan kan u niet veroordeeld worden omdat u niet betalen wil. U mag gerust wilfrieds voorstel tot bemiddeling toevoegen aan de mail. Maar de als de andere ouder al de vloer aanveegt met wettelijke rechten en plichten, zal een bemiddelaar dezelfde weg opgaan. Ze zal al helemaal niet willen betalen voor een mens die haar vertelt dat ze allemaal samen tot een oplossing gaanproberen komen ;-)

eylis

#20 , 29 nov 2015 12:10

en dan stort u het bedrag waarvan u ongeveer denkt dat de kinderen er recht op hebben: u trekt er de gewerkte maanden van af. en dat bedrag stort u met de bankmelding: geraamde totaalalimentatie voor XXmaanden. Daarmee is zéér duidelijk dat het om een raming gaat en dus aanpasbaar :-)

martizio
Topic Starter

#21 , 04 jan 2016 15:42

Hoi, we zijn nu januari en heb nog steeds geen loonfiches,contracten en z gezien.
Er is telefonisch kontakt geweest waarin zij zei de documenten niet te bezorgen, we moesten niet flauw doen...
We hebben nogmaals een raming van Ali geld gestort.. Wat kunnen we nu doen om aan die documenten te geraken?

JPV
Juridisch actief: Ja

#22 , 04 jan 2016 16:37

U stuurt een aangetekend schrijven naar uw ex en naar de 3 meerderjarige kinderen dat, gezien elke informatie over het bedrag van het eventuele inkomen ontbreekt, u de betaling van alimentatie naar de rekeningnummers van mama en de kinderen stopzet tot u van hen meer informatie krijgt. U geeft ook aan dat u het bedrag dat u normaal diende te betalen wel degelijk bereid bent te betalen en dan nog enkele maanden verder alimentatiegeld zal storten op een aparte rekening (op uw naam, maar duidelijk apart van de rest van uw vermogen).

Als u na een redelijke tijd (6 maand, ruim voldoende om de nodige documenten te verkrijgen) geen verdere informatie krijgt, zal u besluiten dat u blijkbaar geen alimentatiegeld meer dient te storten en zullen deze bedragen naar uw rekening terugkeren. Geef wel duidelijk aan dat dit u niet ontslaat van uw onderhoudsverplichting mocht een van de kinderen toch terug moeten onderhouden worden, maar dat u daar dan, gezien de problemen, bij aangetekend schrijven op de hoogte van wenst gebracht te worden.

Indien u vermoedt reeds enkele jaren teveel betaald te hebben, kan u overwegen om het reeds gestorte bedrag terug te vorderen, het is aan anderen om te zeggen of dit wettelijk doenbaar is. Bij afwezigheid van medewerking van de mama, lijkt me dit niet onredelijk.

martizio
Topic Starter

#23 , 06 mar 2016 22:16

Hoi,ondertussen nog steeds geen loonbrieven of iets dergelijks gekregen. Als ik verneem dat de jongens niet gewerkt hebben stort ik normale Ali. Eentje werkt dus,maar weet niet hoeveel hij verdient,voor hem betaal ik niet.
Mijn vraag is nu, kan de ex binnen een jaar bv nog afkomen voor het te weinig betaalde Ali geld? Zo zonder dat ze ons ooit een loonbriefje heeft bezorgd?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#24 , 06 mar 2016 22:40

Misschien dat u gezien vonnis niet wordt gevolgd de zaak terug naar de bevoegde familierechtbank brengt.

Jokertje

#25 , 07 mar 2016 09:31

Normaal gezien eens ze werken vervalt de alimentatie,ook is dat interim,eens er geen recht meer is op kindergeld stopt alimentatie,hier verdiende mijn zoon 340€ in de week,ondertussen vast contract,ook moeten ze zelf boekje hebben voor de ziekenkas,dus stappen in de grote wereld!!
Vind dat je zelf als moeder ook redelijk moet zijn niet alles draait om geld,hier ook 2 jaar hoge school geprobeerd,was zijn ding niet,en ging niet om alimentatie te behouden,maar wou hem die kans geven,hij is nu ondertussen heel te vreden met zijn werk

martizio
Topic Starter

#26 , 07 mar 2016 16:49

En als ik niet terug naar rechtbank stap, kan ze na een jaar nog afkomen?

Terug naar “Echtscheiding”