dit jaar 53 weken...

Tori_B
Topic Starter

dit jaar 53 weken...

#1 , 02 okt 2015 10:37

Situatie is de volgende: week-week loopt het hele jaar door (enkel geschorst tijdens zomerverlof). In oneven weken op vrijdag om 18u naar papa, in even weken op vrijdag om 18u naar mama. Tijdens de kerstvakantie is dit dus vrijdag 25/12 (week 52) naar mama, vrijdag 1/1 (week 53) naar papa, maar wat met vrijdag 8/1? Dit is dus week 1 van het nieuwe jaar, maar dus een oneven week....volgens het vonnis zou deze weer bij papa zijn? Dit kan toch niet correct zijn hoop ik? Als de papa weigert de week-week gewoon verder te zetten (waardoor het systeem met even en oneven weken wisselt), of een andere tussenoplossing, wat dan? Iemand dit al meegemaakt of ervaring mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 02 okt 2015 10:52

Oneven/even, een van de 'dommere' dingen die in veel vonnissen terugkomen. Want buiten het probleem dat jij nu hebt, zijn er ook nog eens verschillende kalenders om die even/oneven te berekenen.

Er is hier géén juridisch antwoord op; wel een logisch. Week/week is week/week en dus loopt de regeling gewoon door. Dat zal dan inhouden dat je met even/oneven niet meer juist zit, maar dat het wel evenredig verdeeld blijft.

Ik vraag me wel af of de papa hier al iets van gezegd heeft, omdat je hierover nadenkt?
Want dan kan je beter voorzorgsmaatregelen nemen.

Tori_B
Topic Starter

#3 , 02 okt 2015 11:14

Nee hij heeft er nog niets van gezegd...maar ik vermoed dat als hij het al gemerkt zou hebben, hij er ook niets van zal zeggen maar gewoon zwijgen en ze bijhouden... Wat dat betreft ken ik hem goed genoeg... Wat bedoel je juist met voorzorgsmaatregelen?

Reclame

duma

#4 , 02 okt 2015 11:48

Moest er nu al uitgesproken onenigheid zijn, zou ik hem een AS sturen met daarin een verwijzing naar het gesprek op xx/xx/xxxx waarin de papa meldde dat hij op 08/01 niet van plan is om X met jou mee te geven, ondanks de week/week regeling; dat ze de week daarvoor (vanaf 01/01) bij hem verblijft en de week daarvoor (vanaf 25/12) bij jou en jij op 08/01 jouw dochter dus zal komen halen. Dat er in het vonnis inderdaad gesproken wordt over even en oneven weken, maar dat daarin geen rekening gehouden wordt met jaren die uit 53 weken bestaan en dat het niet de bedoeling kan zijn dat er omwille van een kleine omissie in het vonnis aan de doorlopende week/week regeling wordt geraakt; dat er ook duidelijk in het vonnis vermeld staat dat het gaat om een gelijkmatig verdeeld verblijf en dat het niet meer gelijkmatig is, indien hij X niet meegeeft op 08/01. Dat u bijgevolg ook niet zal nalaten klacht neer te leggen wanneer u zich op 08/01 om xx:xxh aanbiedt en X niet meekrijgt.

Terug naar “Echtscheiding”