Graag had ik wat informatie gehad omtrent mijn situatie.
Ik zal ze u in het kort proberen uit te leggen.
Ik kom uit Nederland, ik ben daar in 2002 getrouwd, ik heb 2 kinderen daar, en ben over 4 jaar terug gescheiden.
Ik had een omgangsregeling van 1 weekend om de 2 weken, dat is niet zo al te best gegaan, heel veel problemen gehad met mijn ex vrouw, de ene keer kreeg ik de kinderen mee de andere keer niet(meer niet dan wel).
Tot over 2 jaar kreeg ik te horen dat ik de kinderen nooit meer hoefde op te halen.
Ik kreeg ook regelmatig dreig telefoontjes, en werd langs alle kanten aangevallen. Ik betaal elke maand nog wel mijn alimentatie (265 euro)
Ik heb mijn kinderen dus al 2 jaar niet meer gezien, waar ik me ondertussen ook heb bij neergelegd.
Ik woon nu sinds een goede 2 jaar in Belgie bij mijn huidige vriendin, waar ik ondertussen sinds september 2007 ook een zoontje heb.
Ik had in die tijd toen ik met mijn ex nog samen was samen met haar ouders een huis gekocht in Nederland, toen we uit elkaar gingen, gingen ook haar ouders uit elkaar en hebben we het huis verkocht, echter met schuld, ieder heeft toen via advocaat een vierde moeten betalen van de schuld.
Ik heb daarvoor een lening aangegaan in Nederland en die schuld aan de bank afbetaald.
Nu kreeg ik echter deze week een brief in de bus, van sns bank, in die brief staat vermeld dat er een tekort na de verkoop van de woning van 37.921,18euro is en dat deze afgelost moet worden aan 50 euro per maand.
Ik heb er voor gebeld naar de bank in Nederland, en ze hebben mij het volgende gezegd;
We zijn met 4 personen de lening aangegaan voor het huis, we zijn alle 4 hoofdaansprakelijk, het maakt niet uit wie er wel of niet afbetaald heeft maar het openstaande bedrag moet afbetaald worden.
Ik heb hun gezegd dat ik mijn deel via een lening betaald heb, en ik niet van plan ben om een ander zijn schulden ook nog eens te gaan betalen, waarop ze mij antwoordde dat ik beter wel kon betalen en ik via mijn ex schoonfamilie het geld kon terug vorderen via advocaat.
Ik heb echter geen geld om een advocaat te nemen, omdat ik al genoeg moet afbetalen aan de lening die ik daar heb lopen en aan alimentatie die ik moet betalen totaal samen is dat al 665euro, neem daar nog eens de huur bij en vaste kosten houd ik niets meer over.
Nu is de vraag is het mogelijk om geld terug te vorderen van mijn ex schoonfamilie,mijn ex schoonvader is me zelf nog 3000 euro verschuldigd (ik betaalde de hypotheek aan hem en hij betaalde het totaal bedrag aan de bank maar de laatste 3 maanden woonde ik niet meer in dat huis, heb ik nog wel blijven betalen maar hij heeft de hypotheek niet betaald maar het geld zelf gehouden) of is er een manier dat ik hier gewoon niet op hoef in te gaan?
ik hoop snel een punt te kunnen zetten achtermijn verleden