EOT afspraken !!

icecream
Topic Starter

EOT afspraken !!

#1 , 07 jul 2015 02:13

Hallo wij gaan scheiden met EOT en hebben al afspraak gehad met notaris omdat dit snelste en goedkoopste manier is en daar onze afspraken uitgelegd. Zij heeft nieuwe vriend in Marokko en ze heeft gezegd dat ze pas terug naar ginder ging als alles hier geregeld is en papieren getekend zijn. Nu is zij echter zonder iets te zeggen toch vertrokken naar ginder en heb vernomen via facebook dat zij pas van plan is terug te keren als de scheiding definitief is, en dan weer terug te keren naar Marokko.
Hierdoor komt zij haar afspraken zeker niet na en blijf ik met veel problemen zitten zoals adres,post,rekeningen op haar naam (gehuwd normaal stelsel) ect..
Mijn vraag is nu kan dit allemaal zomaar ? Welke stappen kan ik hier tegen ondernemen ? Momenteel trekt zij van de ziekenkas.
Ik verlang gewoon dat zij zich aan afspraken houdt en dat ze daarna maar vertrekt !
Mvrg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 07 jul 2015 08:08

Zo snel mogelijk de wijkagent laten vaststellen dat zij niet meer bij jou woont. Geef hem eventueel ook bewijs waaruit blijkt dat ze inderdaad vertrokken is.
Ze zal dan ambtshalvelijk geschrapt worden; dat lost alvast het adres en de post op.

Hoe waren jullie getrouwd?

Jackrussell

#3 , 07 jul 2015 08:36

EOT laten voor wat het is en zelf de echtscheiding aanvragen om dringende redenen. Ze woont immers niet meer bij jou, terwijl een regel is dat je als je gehuwd bent, wel samen moet wonen.

Verder, zie het andere topic. Neem afstand van de hoop dat ze haar afspraken na gaat komen. Dat doet ze niet. Haar leven is nu in Marokko, daar heeft ze weinig last van Belgische schulden en als ze al geld heeft, zal ze dat niet gebruiken om die schulden af te betalen. Je moet vanaf nu aan jezelf denken en het voor jezelf regelen.

Reclame

icecream
Topic Starter

#4 , 16 jul 2015 23:42

Onze echtscheiding die eerst een EOT was zal dus niet doorgaan omdat zij zich niet aan de afspraken houdt. Omdat zij in het buitenland (Marokko) zit zou ik dus echtscheiding op dringende redenen aanvragen en dan zijn wij voorlopig gescheiden als ik dat goed snap?
Indien de vrederechter deze uitspraak geeft ben ik dus vrij van eventuele schulden die zij maakt klopt dit? Ook ging ik het huis en auto houden in de EOT, nu vrees ik ervoor dat zij gewoon gaat verdwijnen op deze wereld en haar nergens kunnen contacteren voor eventuele papieren. Wordt dan naar een bepaalde tijd het huis en auto aan mij toegewezen of kan zij naar aantal jaren opduiken en het hare eisen ? Haar adres is hier geschrapt dus ze is voorlopig landloopster.
Dus even in het kort, moet ik mij altijd zorgen maken voor als zij ergens opduikt ?

icecream
Topic Starter

#5 , 20 jul 2015 23:37

Hallo hoop dat ik hier wat info op krijg zit met een zeer moeilijke echtscheiding even in het kort . Vrouw leert nieuwe vent kennen in buitenland Marokko en wij besluiten om te scheiden met EOT via notaris, dit zou rond 09/2015 in orde zijn. Maar zij vertrekt naar ginder alvorens scheiding getekend is en ze had beloofd te blijven tot alles rond is !
Ik krijg het huis en de auto, MAAR nu lijkt het er meer en meer op dat zij niet van plan is om in 09/2015 te komen tekenen erger nog ze wil gewoon niks meer met mij en haar familie te maken hebben !
Welke gevolgen heeft dit nu voor mij aangaande het huis en auto ? Dure procedure met advocaten die jaren duurt ? Wat als zij na x aantal jaren terug komt heeft zij dan nog dezelfde rechten aangaande het huis ? Kan ik na x aantal jaren huis verkopen zonder dat zij akkoord moet gaan ?
Verliest zij haar rechten als ze geen adresgegevens hier in Belgie nalaat, is er een soort van verjaring waarna het huis en auto toch voor mij zijn ?
Dank bij voorbaat.

carembeu

#6 , 22 jul 2015 13:12

Heb hetzelfde meegemaakt.
Hier zijn de stappen die ik doorlopen heb, om uiteindelijk tot een echtscheiding te komen.

1. zorgen dat de domicilie van uw ex-partner zo snel mogelijk geschrapt wordt (ambtelijke schraping). Je kan pas alleen een echtscheiding aanvragen, nadat je meer dan een jaar op een ander adres woont.
2. kortgeding aanspannen voor het verkrijgen van voorlopige maatregelen (regeling kinderen, alimentatie, ...) . Vanaf dit moment, zijn schulden die je ex-partner maakt, niet meer te verhalen op jou.
3. 1 jaar na de ambtelijke schraping, echtscheiding aanvragen. De rechter zal op dat moment 2 notarissen aanstellen. De eerste moet de boedelscheiding regelen, de 2de vertegenwoordigt je ex-partner en ziet er op toe dat hij/zij krijgt waar hij/zij recht op heeft.
4. Wanneer de boedelscheiding geregeld is, wordt het deel van uw ex-partner door de notaris op een rekening gezet. Uw ex-partner kan dit ten allen tijde komen ophalen.

Aangezien er een notaris de rechten van uw ex verdedigt, moet het huwlijkscontract perfekt worden nageleefd. Bij afwezigheid van een huwelijkscontract, geldt het wettelijk stelsel.

Als ik u was, zou ik mij zo snel mogelijk een goede advocaat zoeken om de nodige stappen te zetten.

Jackrussell

#7 , 27 jul 2015 11:19

Haar laten schrappen, verzoekschrift indienen, uitspraak afwachten, beroepstermijn afwachten, huis op uw naam laten zetten. Dat is de volgorde. Er is geen verjaring o.i.d. die erin voorziet dat mensen die niks doen uiteindelijk wel van alles op hun naam krijgen.

Jackrussell

#8 , 27 jul 2015 11:20

Dit is al minimaal het 3e topic over uw probleem....

duma

#9 , 27 jul 2015 11:22

Blijf aub in uw originele topic inderdaad!

Terug naar “Echtscheiding”