verhuis buitenland met kinderen

forumalex
Topic Starter

verhuis buitenland met kinderen

#1 , 29 dec 2014 18:27

hallo, ik heb 2 kinderen met mijn vorige vriend een kindje van 4 en een kindje van 2,5 mijn vriend heeft mij verlaten toen mijn 1 kindje 9 maanden was een net zwanger van het 2 kind
vanaf oktober hebben de kinderen een week-week regeling opgelegd door de rechtbank met een vonnis daar we niet overeen kwamen mijn exvriend wilde vanaf de geboorte van het 2 kind direct week-week
de school is tussenin 20 km van bij hem(terug bij zijn ouders gaan wonen)een 18 km vanaf mijn huis
comminicatie is 0 daar we vanaf de kleinste naar school is gegaan de wissel aan school gebeurd omdat de kinderen met mij niet meer mee wilde gaan omdat hij er elke keer tegen bezig was dat het bij hem toch zoveel leuker was als bij mij na een hele dag school zijn ze de praat van papa al een beetje vergeten en dit is nu een beetje beter
daarvoor was het elke keer een geroep en gebrul aan de deur ook niet gezond voor de kinderen maar nu is het ook niet alles
omdat ze nog zo klein zijn loopt er van alles mis, niet meer willen eten, alleen in een bed slapen, terug in broek plassen , niet meer luisteren na een dag of 4 begint dit terug te beteren maar ja dan moeten ze al bijna terug naar papa
hij wil ook aparte boekentassen , sportclub's alle alles moet gescheiden zijn de kinderen mogen nergens een houvast hebben

nu erft mijn nieuwe vriend een hotel in Oostenrijk van zijn overleden tante
daar wij alle twee mensen zijn die in de horica werken zou dit voor ons perfect zijn
het is een hotel met alleen maar ontbijt dus wij zouden tijd hebben om de kinderen goed op te voeden
heeft iemand ervaring met jonge kinderen in zo een situatie
want voor we terug naar de rechtbank gaan wil ik graag weten hoeveel kans ik maak dat ik de kinderen mee krijg
ik zou willen voorstellen dat mijn ex de kinderen elke vakantie krijgt en dat ik ze uiteraard elke keer breng en kom terug ophalen
het zou in elk geval voor de kinderen een goede verbetering zijn nu hebben ze volledig geen houvast , structuur ,regelmaat
dit heeft niets te maken met afpakken maar met het welzijn van de kinderen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 29 dec 2014 21:05

hoe goed uw bedoelingen ongetwijfeld zijn, beide ouders hebben het onvervreemdbare recht om hun kinderen op te voeden, er een solide relatie mee op te bouwen en omgang met hen te hebben. De kinderen hebben het recht door beide ouders opgevoed te worden en er een solide relatie mee op te bouwen. Dat is een grondrecht, onafgezien van een rechterlijk vonnis dat dan bepaalt onder welke vorm en verblijfsregeling dit in de praktijk zal gebeuren. Door zo ver te verhuizen doet u afbreuk aan de rechten van de vader. Er is immers een 50/50regeling gevonnist en er zijn geen duidelijk bewijsbare argumenten om dit te verminderen. Zelfs al is dit een leuk project waarbij u meer tijd voor uw kinderen zal hebben, mag u de rechten van de vader niet verminderen of verhinderen. Immers, u kan strikt genomen hier in Belgie ook een job vinden waardoor u meer tijd voor de kinderen kan maken. Dat argument om naar Oostenrijk te trekken zal dus weinig indruk maken. Bovendien is het uw "nieuwe vriend" die een hotel erft. U bent niet getrouwd, wordt u mede-eigenaar in de zaak? Wat als het fout loopt met de zaak of tussen u beiden? Heeft u het daar al samen over gehad en afpsraken over gemaakt?
De strubbelingen die met de papa gebeuren momenteel zijn te betreuren, maar zullen een rechter niet overtuigen om de rechten van de vader te verminderen. De kans dat u de kinderen "meekrijgt" is dus zéér klein. Een rechter zou zelfs het totaal omgekeerde kunnen oordelen, gezien u er voor kiest naar het buitenland te trekken. Er zou geoordeeld kunnen worden dat in het belang van de kinderen, ze niet aan hun vertrouwde omgeving ontrokken mogen worden. En dat het veiliger is dat ze bij de vader in deze omgeving blijven en enkel in de vakanties naar u in Oostenrijk gaan. Ook in het perspectief van het mogelijk mislukken van dit project (u bent niet gehuwd met de eigenaar van het hotel).
Ik probeer maar op te lijsten wat een rechter zou kunnen vonnissen. En uw kansen zijn niet erg groot.

forumalex
Topic Starter

#3 , 30 dec 2014 22:16

denk u dat mijn kansen groter zijn als ik huw met mijn vriend? het is wel de bedoeling dat ik mede eigenaar word van het hotel ik hoopte omdat de kinderen nog zo klein zijn en de week-week regeling nog maar vanaf oktober in voege is de kans groter zou zijn dat ik ze mee kan nemen.ook al omdat de strubbelingen niet even is maar al bijna 3 jaar duren en alleen maar erger word

Reclame

JPV

#4 , 31 dec 2014 11:01

strubbelingen komen in vele gevallen langs twee kanten. Uw voorstel om de kinderen ALLE vakanties aan hem te "bezorgen" zorgt er in de praktijk voor dat u hem opzadelt met de kinderopvang gedurende alle moeilijkere periodes en u dan in uw hotel tijdens de drukste momenten de handen vrij zou hebben. Dat kan voor een rechter overkomen alsof u gewoon alles in uw voordeel wil.

Als je huwt met je vriend stijgen de kansen waarschijnlijk wel, maar dat wil nog niet zeggen dat ze groot worden. Het probleem blijft dat door uw toedoen de vader véél minder zijn kinderen zou zien en onder véél minder gunstige omstandigheden. Bovendien stort u uzelf in een risicovol project (gezien nog altijd geen eigenaar van dat hotel) zoals eylis zegt.

De rechter oordeelt telkens in het belang van de kinderen. Stel uzelf in de plaats van de kinderen en probeer dan te oordelen wat, in het geval dat u zou vertrekken naar Oostenrijk, de rechter het meest logische zou vinden: grotendeels blijven bij ouder 1 in een vertrouwde omgeving of ze laten vertrekken naar ouder 2 voor een opstartend project ver van de vertrouwde omgeving. Er lijkt me geen argument te zijn om te stellen dat het bedplassen etc zou ophouden als de rechter de kinderen naar Oostenrijk zou laten vertrekken ipv in België te blijven houden (en u naar Oostenrijk).

Onlangs hier nog zo'n discussie gehad met een moeder die haar 2 tieners wou meenemen naar het buitenland (Italië). Kreeg geen toestemming van de rechtbank, ondanks dat het ging over 1 weekend om de 2 weken regeling voor de papa. Desondanks toch meegenomen en uiteindelijk (even) in de gevangenis beland. Nochtans was de band tussen de tieners en de vader redelijk zwak te noemen. Verzwarende feiten waren dat de mama er niet veel aan deed om het contact met de papa en de kinderen te onderhouden. Haar versie van de feiten kan je hier vinden: https://www.change.org/p/governo-italia ... our-mother" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 dec 2014 18:47

Alsof een gevangenisbewaarder invloed kan hebben op rechters ... zou graag de effectieve vonnissen en het arrest van het hof ...want dat is er blijkbaar ook eens lezen.

JPV

#6 , 01 jan 2015 12:43

Ik heb de vonnissen in deze zaak, maar geen toestemming om ze verder te verdelen (en gezien het over minderjarigen gaat kan het effectief zijn dat de zittingen niet openbaar waren). TIjdens de diverse rechtzaken is er alvast daarover niets schriftelijk genoteerd in het vonnis.

forumalex
Topic Starter

#7 , 02 jan 2015 15:19

ik zou wel medeeignaar worden van het hotel en zo risicovol zou het project ook niet zijn het is een hotel dat tot nu toe open is een zeer goed draait. Ik hoopte dat de kans dat ik mijn kinderen mee zou krijgen waren omdat ze nog zo klein zijn en daarom een moeder nog meer nodig hebben

eylis

#8 , 02 jan 2015 18:01

forumalex, de opinie dat jonge kinderen vooral hun moeder nodig hebben is de laatste jaren voorbijgestreefd. Rechters zijn meer en meer overtuigd van het feit dat een vader perfect de zorg en affectie kan geven die een jong kind nodig heeft. Dat is ook al door onderzoek gestaafd. En de vaders anno 2015 zijn niet meer de vaders van 1980. Moeders die de verbijfsregeling naar zich toe willen trekken (om welke reden dan ook, vaak ook ter goeder trouw omdat ze denken dat dit echt beter is voor het kind) komen tegenwoordig meer en meer van een kale reis thuis na de rechtbank. De advocaten die zulke moeders verdedigen trekken in hun pleidooi nog vaak de (ouwerwetse) kaart van: Meneer heeft tijdens de relatie de zorg voor de kinderen niet op zich genomen. We twijfelen of hij dat wel kan. Wel vaders leren na een scheiding ook wel hun plan trekken en hebben ook dat recht om al doende te leren. (is de redenering van de rechter hierachter) Dus hoed je voor adevocaten die het letterlijk proberen met de vuile was uit te hangen. Na een paar foute wasbeurten, zal een vader er ook wel in slagen een frissen witte was te draaien. Zorgend vaderen kan een man ook leren. Net zoals wij vrouwen hebben moeten leren zorgend moederen. Ik vergelijk het atijd als volgt: Op de dag van mijn bevalling was ik ook niet meteen dé perfecte moeder per excellentie. Dat was ook voortdurend met (be)vallen en opstaan....

Inge2008

#9 , 03 jan 2015 16:25

Zou u ermee tevreden zijn als u deze regeling onder u neus geschoven kreeg? Zou u ermee tevreden zijn als u uw kinderen alleen maar onder de vakanties te zien zou krijgen? Zou u uw kinderen meer dan 3/4de van het jaar willen missen? Waarom wenst u dat de vader dat dan wel doet?

Terug naar “Echtscheiding”