gelijke huisvesting kinderen

martijn
Topic Starter

gelijke huisvesting kinderen

#1 , 21 apr 2008 14:19

Wanneer je gescheiden bent is er vanaf dit jaar bij je aangifte een nieuwe mogelijkheid. Bij gelijke huisvesting van de kinderen dien je het aan te vinken zodat je ex-partner ook belastingsvoordeel kan genieten.
Vraag: wanneer mijn kind op 2 weken 8 dagen bij mij is en 6 dagen bij mijn ex-partner, is er dan gelijke huisvesting? Ik denk van niet maar ben niet zeker. Co-ouderschap is wel in voege.

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
question

#2 , 26 apr 2008 12:23

kan niemand hier op antwoorden? ook voor mij is dit bruikbare info.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 26 apr 2008 13:35

op 2 weken 8 dagen bij mij is en 6 dagen bij mijn ex-partner, is er dan gelijke huisvesting?

Strikt genomen niet, maar als je eerst overeenkomt dat beide ouders hetzelfde in te vullen kan dat gevoelsmatig zeker een meerwaarde zijn en vermoed dat in dat geval de belasting daar niet zal over vallen en zal zeker de verstandhouding tussen de ouders ten goede komen wat het belangrijkste is

RR

Reclame

John 42

#4 , 29 apr 2008 11:06

Ik zou graag met mijn ex-vrouw(E.O.T.) onze overeenkomst over de kinderen wijzigen?

1) Kan dit?
2)Hoe moet ik dit dan homologeren?Wie is hier bevoegd voor?

mvg J.

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 29 apr 2008 11:36

1) ja vb. als je zelf een andere regeling overeenkomt
2) met deze regeling naar de jeugdrechter stappen

RR

Terug naar “Echtscheiding”